محبوب ترین زبان برنامه نویسی در ایران

چهارشنبه 21 آذر 1397

تعیین محبوب ترین زبان برنامه نویسی در ایران به عوامل مختلفی وابسته است.در این متن به بررسی محبوب ترین زبان برنامه نویسی در ایران می پردازیم.

 محبوب ترین زبان برنامه نویسی در ایران

برای مشخص کردن محبوب ترین زبان برنامه نویسی در ایران باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. میزان کاربردی بودن آن و راحت بودن کار با آن زبان برنامه نویسی از جمله این عوامل می باشند. در این متن به بررسی محبوب ترین زبان برنامه نویسی در ایران و خصوصیات آن زبان برنامه نویسی می پردازیم.

محبوب ترین زبان برنامه نویسی در ایران

به علت آن که آمار دقیقی برای سنجش میزان محبوبیت زبان برنامه نویسی وجود ندارد، نمی توان تنها یک زبان برنامه نویسی را برای محبوب ترین زبان برنامه نویسی در ایران معرفی کرد. به همین دلیل باید چندین زبان برنامه نویسی را معرفی کنیم که در بین ایرانیان از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. در حقیقت زبان های برنامه نویسی که در ایران بازار کار را در دست گرفته اند می توانند گزینه های مناسبی برای قرار گرفتن در گروه محبوب ترین زبان برنامه نویسی در ایران باشند. در ادامه به این زبان های برنامه نویسی می پردازیم. زبان های برنامه نویسی محبوب در دنیا می تواند قدری با زبان های برنامه نویسی محبوب در ایران متفاوت باشند.

زبان برنامه نویسی c#

زبان برنامه نویسی سی شارپ یا همان c# جزو محبوب ترین زبان برنامه نویسی در ایران محسوب می شود. میزان استفاده از این زبان برنامه نویسی به اندازه ای است که بیشتر افراد با این زبان آشنایی دارند. در حقیقت زبان برنامه نویسی سی شارپ محبوب ترین زبان برنامه نویسی در ایران برای ویندوز و کامپیوترها می باشد. از دیگر عواملی که باعث محبوبیت بیشتر این زبان برنامه نویسی شده است وجود زامارین و یونیتی در کنار آن می باشد. زامارین تکنولوژی است که برای ساخت برنامه های گوشی های اندروید و ios مورد استفاده واقع می شود. لزوم یادگیری این زبان برنامه نویسی به اندازه ای است که آن را در مدارس و دانشگاه ها نیز تدریس می کنند حتی اگر رشته درسی و تحصیلی شان با برنامه نویسی کامپیوتر مرتبط نباشد. تمام این دلایل این زبان را به عنوان محبوب ترین زبان برنامه نویسی در ایران معرفی می نماید.

زبان برنامه نویسی php

php یکی دیگر از محبوب ترین زبان برنامه نویسی در ایران است. کاربرد این زبان برنامه نویسی برای کسانی که با وردپرس و یا جوملا سروکار دارند و می خواهند برای آنها کدنویسی انجام دهند بسیار مشهود است؛ و نیازمند استفاده از این زبان برنامه نویسی می باشند. از جمله دلایلی که باعث شده است تا این زبان برنامه نویسی جزو محبوب ترین زبان برنامه نویسی در ایران شود وجود فریم ورک لاراول است که در این سال ها نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا سبب محبوبیت این زبان برنامه نویسی شده است. بازار کار برای افرادی که به این زبان برنامه نویسی تسلط دارند بسیار مناسب است و برای کار کردن روی وب ها نیز می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

زبان برنامه نویسی c++

این زبان نیز به عنوان محبوب ترین زبان برنامه نویسی در ایران شناخته می شود. با وجود آن که بازار کار مناسبی برای این زبان برنامه نویسی در ایران وجود ندارد اما تدریس برنامه نویسی در مدارس و دانشگاه ها با آن شروع می شود و در حقیقت پایه ای برای زبان برنامه نویسی قرار داده شده است. این زبان برنامه نویسی به خصوص برای کسانی که در رشته هایی مانند الکترونیک مشغول به تحصیل هستند بسیار محبوب می باشد.

زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک

به طور حتم از محبوب ترین زبان برنامه نویسی در ایران می توان به ویژوال بیسیک اشاره کرد اما نه در زمان حال حاضر! 10 سال قبل در ایران به طور یقین می توانستیم لقب محبوب ترین زبان برنامه نویسی در ایران را به این زبان برنامه نویسی بدهیم. این زبان برنامه نویسی در حال حاضر به علت وجود زبان های برنامه نویسی کارآمدتر و کاربردی تری محبوبیت سابق خود را نداشته و کمتر کسی برای یادگیری آن اقدام می نماید.

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان برنامه نویسی

عوامل متعددی در تعیین  زمان مورد نیاز برای یادگیری زبان برنامه نویسی وجود دارد و به همین دلیل نمی توان به طور دقیق و مشخصی زمانی را برای یادگیری تعیین کرد. از جمله عوامل موثر در این زمینه می توان به نوع زبان برنامه نویسی که می خواهید آموزش ببینید، زمانی که در طول روز برای تمرین و یادگیری صرف می نمایید، میزان تمرین و تکرار شما در کار، الگوریتم ها، میزان استعداد و یا هوش شما، تسلط داشتن بر زبان انگلیسی و همچنین ریاضیات می باشد. به علت آنکه کدنویسی و برنامه نویسی نیاز مبرمی به دانستن و آگاهی از قوانین ریاضی دارد و می تواند سرعت و مهارت شما را در برنامه نویسی افزایش دهد. از دیگر عوامل موثر در تعیین مدت زمان یادگیری می توان به سن افراد و صبر و حوصله نیز اشاره کرد. تمرین های مداوم و تکرار کردن مباحث در طول روز باعث می شود تا سرعت یادگیری شما نیز افزایش یابد و مهارت بیشتری در برنامه نویسی کسب نمایید. اگر فکر می کنید که زبان برنامه نویسی که برای شروع انتخاب کرده اید دشوار است می توانید در ابتدا به یادگیری زبان های برنامه نویسی پایه و بیسیک بپردازید و بعد از آن برای یادگیری زبان های برنامه نویسی سخت تر و حرفه ای تر اقدام نمایید.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید