هفت روند سئو در سال 2018

چهارشنبه 28 آذر 1397

هر روز که می گذرد، شیوه ها و روندهای مربوط به سئو در حال تغییر و آپدیت شدن هستند. یک سئوکار حرفه‌ای باید همیشه خود را به روز نگه دارد. شیوه‌ها و روندهایی در صنعت جستجو وجود دارد که دراین مقاله ما به بررسی هفت مورد از این روندها در سال 2018 می‌پردازیم.

هفت روند سئو در سال 2018

جستجوی صوتی و دستیار دیجیتال

تکنولوژی جستجوی صوتی فرصتی عالی برای تغییر نحوه ارتباط و پردازش اطلاعات ارائه می‌دهد. ظهور دستیارهای دیجیتال بازارهای رو به رشدی را ارائه می‌دهند که می‌تواند نحوه انجام کوئری‌های جستجو را تغییر دهد. به گفته گوگل، در حال حاضر 1 مورد از 5 جستجو، جزء کوئری‌های صوتی است.

در صورتی که به بحث بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو علاقه مند هستید میتوانید آموزش سئو را در سایت تاپ لرن قرار دارد و بدون شک میتوان گفت منبع کاملی برای بحث سئو می باشد را مشاهده کنید .

این موضوع بازار جستجو را تغییر می‌دهد و ما انتظار داریم تا تغییرات بیشتری را نسبت به جستجوی صوتی در سال 2018 ببینیم. وقتی صحبت از ایجاد استراتژی سئو به میان می‌آید، آمار افزایش جستجوی صوتی در انتخاب استراتژی مناسب تاثیرگذار است. افزایش جستجوی صوتی نیازمند تمرکز بیشتر بر کلمات کلیدی طولانی و زبان طبیعی می‌باشد که با لحن محاوره‌ای کاربر مطابقت داشته باشد.

همان‌طور که دقت در دستیار دیجیتال بهبود می‌یابد، افراد بیشتری جستجوی صوتی از دستگاه‌های تلفن همراه خود را مورد استفاده قرار می‌دهند، و به دنبال پاسخ‌های سریع و مرتبط هستند. تحقیق بر روی هدف صوتی کاربر نتایج دقیق‌تری را ارائه می‌دهد، و به الگوریتم ها کمک می‌کند بهترین پاسخ را ارائه دهند.

علاوه بر این، با توجه به سازگاری جستجوی صوتی با هاب‌های هوشمند خانگی، انتظار می‌رود استفاده از آن با رشد بیشتری روبه‌رو شود. در واقع علاوه بر استفاده روزمره کاربران از امکانات و دستگاه‌های هوشمند که قابلیت جستجو صوتی را دارند، به شرکت‌ها هم در جهت دسترسی به اطلاعات جدید در مورد کاربران کمک می‌کند. همان‌طور که دستیارهای دیجیتال فراتر از دستگاه‌های تلفن هوشمند می‌روند، فرصت‌های عالی برای سئو و محتوا به وجود می‌آید، و از مزایای بازار رو به رشدی برخوردار می‌شود که برند را با یک روش منحصربه‌فرد اما مرتبط و سودمند، با کاربر مرتبط می‌سازد.

لینک‌سازی

انتظار ندارید که لینک ‌سازی در سال 2018 از بین برود، اما استراتژیی که لینک‌های باکیفیت را دنبال می‌کند، بیشتر از همیشه مورد اهمیت قرار گرفته است. وقتی لینک‌های جدید دارای ارزش نباشند و به شما هیچ کمکی برای رسیدن به اهداف‌تان نکنند، پس لازم نیست آن‌ها را هدف قرار دهید.

این همیشه به این معنا نیست که بهترین بک‌لینک‌ها از محبوب‌ترین سایت‌ها می‌آیند، اما هنوز هم این مساله بسیار مهم است که به دنبال لینک‌سازی از سایت‌هایی باشید که مربوط به صنعت شما هستند. ترافیک‌های ارجاعی هم می‌توانند به رتبه‌بندی سایت شما کمک کنند، در حالی که فکر کردن به لینک‌سازی به عنوان یک فرآیند طولانی‌مدت سودمند است.

استراتژی موفقیت‌آمیز سئو در سال 2018 به سمت ساخت ارتباطات حرکت خواهد کرد و به برند در ساخت ارتباطات و لینک‌های قوی که در طولانی مدت سودمند خواهند بود کمک می‌کند.

یکی از چالش‌های سال 2018 سر و کار داشتن با بلاگ‌های مهمان و نحوه فراخوانی آن‌ها به عنوان یک عضو تعاملی از استراتژی لینک‌سازی است، بدون آنکه به شهرت برند آسیبی وارد کند. در اوایل ماه می گوگل به ناشرانی که زیادی به پست‌های مهمان برای لینک‌سازی تکیه می‌کنند هشدار داد که بر روی این بلاگ‌های مهمان نظارت دقیق‌تری خواهد شد تا لینک‌های اسپم و مشکوک کنترل شوند.

این امر نیاز به استراتژی متنوع‌تر لینک‌سازی را به ارمغان می‌آورد، هدف از لینک سازی داشتن بک‌لینک های کامل است، نه لینک‌هایی که فقط بتوانند نتایج موفقیت‌آمیزی را ایجاد کنند.

تجربه کاربری

تجربه کاربری برای سئو در سال 2018 حتی مهم‌تر هم شده است. گوگل این موضوع را شفاف ساخته است که بر کاربر تمرکز دارد و این امر باید سایت‌ها را ترغیب کند تا تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان فراهم سازند.

تجربه کاربری خوب باعث می‌شود افراد با صفحاتی که از آن‌ها بازدید می‌کنند بیشتر در تعامل باشند. این امر به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا صفحاتی که برای مردم سودمندترند را شناسایی کند، و همچنین نسبت به دیگر سایت‌ها محبوب‌تر باشند.

اولین قدم این است که بر سرعت سایت، قابلیت آن و ساختار هدایت کردن آن نظارت داشته باشید تا بررسی کنید که چطور می‌تواند از طریق تغییرات صحیح بهبود یابد. نگاه دقیق‌تر به عادات گشت و گذار بازدیدکنندگان در سایت می‌تواند اغلب دیدگاهی سودمند باشد. مثلا، اگر بازدیدکنندگان به طور مستقیم از طریق جستجو وارد سایت شما شوند و فقط 30 ثانیه در سایت‌تان بمانند، احتمالا به این معناست که محتوا یا تجربه کاربری شما خوب نیست و به سایت شما آسیب می‌زند.

علاوه بر این، از آنجا که بیشتر مردم محتوا را از دستگاه‌های موبایل دنبال می‌کنند، نیازمندی روزافزون برای فراهم کردن تجربه کاربری عالی در همه دستگاه‌ها وجود دارد.

هر چه سئو بیشتر به سمت تجربیات مرتبط و شخصی‌سازی پیش می‌رود، تجربه کاربری به کلیدی اساسی تبدیل خواهد شد. اگر افزایش ترافیک جستجو مطابق با میل کاربر نباشد، هر چقدر هم که رشد داشته باشد کافی نخواهد بود.

Snippetهای ویژه و پاسخ‌های سریع

محبوبیت snippetهای خاص رقابت بین شرکت‌هایی را که سعی می‌کنند در "موقعیت 0" SERP قرار بگیرند را افزایش داده است. لازمه رسیدن به snippet خاص در جستجو، ترکیب خاصی از فاکتورهاست، که سئو را فراتر از یک مسابقه مرسوم برای رسیدن به موقعیت بالا در گوگل می‌برد.

طبق گفته Stone Temple Consulting، تقریبا 30 درصد کوئری‌های جستجوی آزمایشی گوگل snippetهای خاص را نشان می‌دهند. این موضوع نیاز به استراتژی برای نحوه بهینه‌سازی محتوای سایت را به منظور دستیابی به استاندارهای گوگل برای snippetهای خاص  فراهم می‌کند.

لیست‌ها، جداول و نمودارها هر روز محبوب‌تر می‌شوند، آن‌ها همچنین برای ایحاد محتوا در فرمت Q&A مفید هستند، این کار استخراج محتوای صحیح را برای نمایش snippet خاص برای گوگل آسان می‌سازد.

قسمت جالب دیگری که در سال 2018 می‌توان روی آن تمرکز کرد، بهینه‌سازی snippetهای خاص برای جستجوی صوتی است. ترکیب دو روند رو به رشد در بازار جستجو می‌تواند فرصتی عالی برای بیشتر شرکت‌ها ایجاد کند تا رتبه اول SERP را نصیب خود کنند. بنابراین باید تغییرات در کوئری‌های جستجو در نظر گرفته شوند و بر کلمات کلیدی طولانی‌تر و زبان‌های طبیعی تمرکز شود.

راه مشابه‌ای برای رسیدن به SERPها ایجاد محتوایی است که پاسخ سریعی را فراهم می‌کند. Google’s Answer Box یک نوع پیشرفته از snippet خاص است که هدف آن پاسخ دادن به سوال با شیوه‌ای جذاب‌تر می‌باشد.

این روند معمولا از ساختار "چگونه" یا "چه" پیروی می‌کند و این تلاش گوگل است تا از هدف جستجو برای سازمان‌دهی نتایج جستجو از طریق شیوه‌ای مفیدتر استفاده کند. مشاهده شده است نتایجی که در Answer Box نمایش داده می‌شوند، می‌توانند به CTRی 32.3% برسند.

این موضوع باعث می‌شود که شرکت‌های بیشتری نیاز پیدا کنند تا بیشتر از قبل درباره هدف جستجو و نحوه بهینه‌سازی محتوا برای نمایش در Answer Box اطلاعات کسب کنند. بنابراین، استراتژی Answer Box که به دقت ساخته شده است می‌تواند قدرت سایت و همچنین conversion برند را افزایش دهد.

شاخص اولویت موبایل

سال 2018 به احتمال زیاد سالی است که برندها متوجه می‌شوند که قرار دادن تلفن همراه در اولویت برای آن‌ها بسیار سودمند است. اگر گوگل تصمیم بگیرد سال 2018 را سالی قرار دهد که شاخص اولویت تلفن همراه را گسترش دهد، این امر بسیار قابل توجه خواهد بود.

اما حتی اگر گوگل این کار را انجام ندهد، به هر حال برندها و کسب و کارها باید تلفن همراه را در الویت قرار دهند: مطالعه اخیر توسط BrightEdge نشان می‌دهد که 57% ترافیک وب حاصل از دستگاه های تلفن همراه است. علاوه بر این، تفاوت قابل توجهی بین روش رتبه‌بندی کلمات کلیدی بر روی تلفن همراه و روش رتبه‌بندی آن در دسکتاپ وجود دارد. بنابراین محتوای تلفن همراه ضروری است تا شانس بهتری را برای بازدید از طرف جستجوی تلفن همراه داشته باشیم.

از آنجا که جستجوهای تلفن همراه همگی در مورد محتوا هستند، برندها باید بهترین نتیجه ممکن را برای درخواست‌ها ارائه دهند، این در حالی است که سئوهای محلی روز به روز محبوب‌تر می‌شوند. کاربران تلفن همراه محتوای بیشتری را جستجو می‌کنند، به این معنی که برندها با یک فرصت بزرگ برای بازاریابی کسب و کارشان در زمینه محلی روبه رو هستند.

بهینه‌سازی تلفن همراه برای کاربران محلی، همراه با افزایش جستجوی صوتی، می‌تواند راهی عالی برای ایجاد استراتژی موفقیت‌آمیز سئو در سال 2018 با تسهیل تجربه جستجو از طریق شخصی‌سازی و پاسخ‌های مرتبط ارائه دهد.

سرعت سایت برای موتورهای جستجو بسیار مهم  است و عملکرد صفحه شما در SERPs و ایجاد صفحات سریع‌تر تلفن همراه می‌تواند بارگذاری صفحه را تا چهار برابر سریع‌تر از یک صفحه استاندارد تلفن همراه انجام دهد.

تمرکز گوگل بر AMP (شتاب دهنده صفحات تلفن همراه) باعث افزایش انتشاردهندگان بیشتری می‌شود که از آن استفاده می‌کنند و در حال حاضر بیش از 2 میلیارد AMP وجود دارد.

انتظار می‌رود که این مساله در سال 2018 رشد پیدا کند و به شرکت‌ها کمک می‌کند اشتغال‌شان و تجربه کاربری را از طریق سرعت بخشیدن و ریسپانسیو کردن صفحات تلفن همراه بهبود بخشند. برندهایی که می‌خواهند با تغییرات جستجوی موبایل همراه باشند، باید روند را ادامه دهند و تست کنند ببینند آیا آن‌ها نیاز به AMP یا هر گونه اصلاح دیگری برای بهبود سرعت سایت خود دارند.

ظهور جستجوی بصری

جستجوی بصری یک حوزه مهیج است و ترکیبی از نوآوری‌های تکنولوژیکی و تجربه کاربری می‌تواند جستجو را به سطح بعدی ببرد.

با توجه به اینکه اینترنت بیشتر تبدیل به حالت بصری می‌شود، فرصتی عالی برای کشف قدرت جستجوی بصری وجود دارد. شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله Bing، Pinterest و Google پیش از این بر روی توسعه موتورهای جستجوی بصری قدرتمند سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

استراتژی سئو در سال 2018 نیاز به بررسی نحوه استفاده از محتوای بصری دارد و اینکه چطور موتورهای جستجو فراتر از متن پیش می‌روند تا عادت‌های متغیر جستجو را کشف کنند. تصاویر ارزشمند در حال حاضر جذاب‌تر هستند و استفاده از نوآوری، بازار جالب و رقابتیی را ایجاد می‌کند.

با افزایش رقابت، به نظر می‌رسد شرکت‌های بیشتری توانایی جستجوی بصری موفق را داشته باشند، در حالی که برندها نیاز به تمرکز بیشتر بر روی بهینه‌سازی محتوای بصری خود برای اهداف سئو دارند.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در حال تغییر شیوه رتبه‌بندی نتایج جتسجو است. یادگیری ماشین همچنین می‌تواند روش جستجو را آسان سازد و به کاربران کمک کند تا نتایج متفاوتی را به دست آورند.

افزایش جستجوی صوتی و دستیاران دیجیتال می‌تواند زمینه ایده‌آلی را برای توسعه هوش مصنوعی ارائه دهد و به استراتژی‌های موفقیت‌آمیز سئو که با روندها سازگار هستند پاداش دهد.

انتطار می‌رود که RankBrain گوگل یا دیگر الگوریتم‌های یادگیری گوگل بر چشم‌انداز جستجو تاثیر بگذارند. اغلب فراهم کردن اطلاعات برای RankBrain  برای سئو کمی تهدیدآمیز به نظر می‌رسد، و اصطلاح "بهینه‌سازی هوش مصنوعی" به میزان کافی مورد استفاده قرار گرفته است.

اما همان طور که Taylor explained در نگاه جامعی به RankBrain  و سئو توضیح داد، هیچ راهی برای بهینه‌سازی RankBrain وجود ندارد، اگرچه روش‌های خاص جستجو در حال حاضر بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته‌اند.

ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم تغییرات بیشتری در سال 2018 صورت گیرد که به هوش مصنوعی و یادگیری ماشین مرتبط باشند و تصمیم گوگل برای توسعه در این زمینه نشان می‌دهد که نوآوری‌های زیادی در آینده وجود دارد.

بهبود سئو در سال 2018

به نظر می‌رسد سال 2018 سال جذابی برای سئو باشد. تکنیک‌های مرسوم سئو هنوز هم موثر هستند، اما تعدادی از روندها وجود دارند که می‌توانند بهینه‌سازی موتورهای جستجو را به طور قابل توجهی متحول سازند.

چیزی که درک آن سودمند است این است که سئو در حال تغییر است و رتبه‌بندی در بالاترین نقطه دیگر هدف نهایی نیست. همان‌طور که موتورهای جستجو در حال تکامل هستند، فرصت‌های متعددی برای افزایش ترافیک جستجوی خود، بدون نیاز به تمرکز بر روی SERPs ارگانیک وجود دارد.

ظهور snippetهای برجسته، PPC، جستجوی صوتی و سئوی محلی اغلب می‌تواند نتایج بهتری را نسبت به رتبه‌بندی ارگانیک داشته باشد. به همین دلیل خوب است که با آخرین روندها در ارتباط باشید و کشف کنید که چگونه برند شما می‌تواند با ترکیب روندهای در حال توسعه و رو به رشد، استراتژی موفقیت‌آمیز سئو را برای سال آینده ایجاد کند. برای آشنایی بیشتر با Seo به آموزش سئو در تاپ لرن مراجعه نمایید.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 1k بازدید
  • 1 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید