7 فریم ورک وب بک اند برتر برای استفاده در سال 2019

چهارشنبه 24 بهمن 1397

فریم ورک ها بک اند بسیار خوبی برای توسعه وب اپلیکیشن وجود دارد. با آشنایی کامل با وب اپلیکیشن ها می توانید به راحتی نیازهای خود را در ساخت برآورده کنید.

 7 فریم ورک وب بک اند برتر برای استفاده در سال 2019

وقتی نوبت به توسعه وب اپلیکیشن می رسد، توسعه فرانت اند و بک اند یک نقش مهم در ایجاد یک وب سایت کسب و کاری حیرت انگیز بازی می کند. فریم ورک های وب بک اند، شامل زبان ها و ابزارهایی می شوند که از آنها در برنامه نویسی سمت سرور، در یک محیط توسعه وب اپلیکیشن استفاده می شود. کلید موفقیت توسعه بک اند وب اپلیکیشن ها انتخاب استک درست، یادگیری پایگاه های داده جدید و برنامه نویسی زبان ها و درک معماری سرور است. توسعه دهندگان یک نقش اساسی در توسعه وب فول استک بازی می کنند؛ چرا که آنها راجع به حوزه ای که یک اپلیکیشن اجرا می شود، یک منطق مرکزی ایجاد می کنند و به طور دینامیک اپلیکیشن را با فرانت اند یکپارچه می کنند.

بنابراین، استخدام توسعه دهندگان وب متخصص، از یک شرکت توسعه وب قابل اعتماد می توانند به شما در این امر کمک شایانی کند. هرچند، گزینه های معدودی وجود دارد که شما باید در زمان انتخاب فریم ورک های وب بک اند برتر، در پروژه توسعه وب اپلیکیشن استک بعدی خود در نظر بگیرید.

قابلیت استفاده آسان

سرعت

سندسازی

جامعه

در این بلاگ، ما تعدادی فریم ورک وب بک اند برتر را برای توسعه بک اند مطرح می کنیم که در سال 2018 استفاده شده اند. این امر به تعدادی از شرکت های توسعه وب کمک می کند تا برای کسب و کار خود موفقیت کسب کنند و به آنها کمک می کند خدمات توسعه وب خوبی برای مشتری های خود فراهم کنند.

Django

Django یک فریم ورک توسعه وب اپلیکیشن زبان برنامه نویسی پایتون (Python) عالی است که یک طرح تمیز و واقع بینانه برای وب سایت های مبنی بر پایگاه داده فراهم می کند. این فریم ورک اپن سورس بر مبنای معماری MVT یا همان Model-view-Template است که آن را قابل استفاده مجدد می کند و به کامپوننت ها اجازه می دهد به طور یکپارچه پلاگین شوند.

این فریم ورک به یک رابطه اختیاری مجهز شده است تا مجوزهای کاربر را تنظیم کند، به مدیران اجرایی اجازه می دهد تا توسعه پیدا کنند، آپدیت شوند و کاربران را به آسانی حذف کنند. این فریم ورک توسعه بک اند، به خاطر اپلیکیشن های دسته ای خود مشهور می باشد و شامل یک رابط اجرایی دینامیک و ابزارهایی برای تولید نقشه های سایت گوگل می شود.

ویژگی های این فریم ورک توسعه وب اپلیکیشن:

بسیار قابل تنظیم: این فریم ورک توسعه وب اپلیکیشن، به نوبه خود یک فریم ورک وب قابل تنظیم است. فریم ورک قالب یعنی ORM و پایگاه داده می تواند به یک فایل انتقال داده شود.

مستندسازی درجه یک: مستندسازی Django به خوبی نوشته شده است و همه چیز را با جزئیات توضیح می دهد.

ابزار مشهور: Django همچنین یک ابزار خیلی مشهور است و یک جامعه گسترده و تعداد زیادی توسعه دهنده باتجربه دارد که سال ها است از آن استفاده می کنند.

سازمان MVC واضح و تعریف شده: Django از تعدادی الگو MVC خوب تاسیس شده دنبال می کند. همه چیز در جای درست قرار دارد و درخواست ها یک مسیر شفاف را از طریق URL resolve، میان افزار و پردازنده های متن دنبال می کنند.

موارد خاص تکنیکی:

ORM پیش فرض: Django ORM

موتور تمپلیت پیش فرض: Django (Jinja2)

پشتیبانی چند زبانه: عالی

Ruby on rails

Ruby on rails یکی از مشهورترین فریم ورک های وب اپلیکیشن است که با استفاده از زبان برنامه نویسی Ruby نوشته شده و در لینوکس اجرا شده است. این فریم ورک وب اپلیکیشن، برای توسعه دهندگان یک محیط کدنویسی راحت همراه با تالیف و آزمایش آسان ارائه می دهد. باید از معماری MVC ممنون باشیم که با کمک آن توسعه دهندگان می توانند کدهای خود را در یک محیط متقارن اضافه کنند.

فریم ورک وب اپلیکیشن Ruby اجازه می دهد یک انتقال ملایم از توسعه بک اند انجام شود و آزمایشی برای مراحل نهایی چرخه توسعه فراهم می کند. این فریم ورک عملکردهای مربوط به امنیت ثابت دارد و قبل از اجرای اپلیکیشن وب، از یک مجموعه افزونه استفاده می کند.

ویژگی های این فریم ورک توسعه وب اپلیکیشن:

قراردادهای خوب: MVC یک نقطه شروع عالی است و برای APIs بی نظیر است.

تعدادی پلاگین در دسترس است: افزونه های غیرمستقیم زیادی (Rubygems) برای توسعه Rails در دسترس هستند. بزرگ ترین ها و آنهایی که دانلود و کاربر زیادی دارند خیلی خوب سندسازی شده اند و استفاده از آنها آسان می باشد.

سرویس هاستینگ VPS: این فریم ورک توسعه وب اپلیکیشن با تمام سرویس های میزبان یا هاستینگ ابری اصلی امروزه سازگاری دارد. آموزش های بیشماری نیز وجود دارد که به توسعه دهندگان کمک می کند در صورت وجود هر مشکلی اپلیکیشن های Rails خود را اجرا کنند.

جامعه بزرگ: توسعه دهندگان زیادی که از Rails استفاده می کنند، راهنمایی ها، آموزش ها، افزونه ها، سندسازی ها، ویدیوها و هر چیزی که می تواند به توسعه دهندگان Rails جدید و قدیم کمک کند را تولید کرده اند.

ویژگی های خاص تکنیکی:

ORM پیش فرض: ActiveRecord

موتور تمپلیت پیش فرض: ERB

Flask

Flask مشهورترین و سبک وزن ترین فریم ورک توسعه وب اپلیکیشن زبان پایتون است که از ابزارها یا کتابخانه ها استفاده نمی کند. آن یکی از ایده آل ترین فریم ورک های وب برای اجرای وب اپلیکیشن ها با استفاده از وسایل یکپارچه است. با پشتیبانی مبنی بر Unicode و سندسازی گسترده، وظایف برنامه نویسان و تحلیلگران پروژه را کاهش می دهد.

Flask یک ارسال درخواست RESTful دارد که با فراهم کردن قابلیت همکاری درون شبکه ای، یک مزیت  خاص برای فریم ورک وب اپلیکیشن ارائه می دهد. حالت فعلی فریم ورک می تواند با خاصیت گسترش کد اصلاح شود تا ویژگی های مطلوب را اضافه کند. اپلیکیشن هایی که از فریم ورک Flask استفاده می کنند شامل LinkedIn، Pinterest و وب سایت اجتماعی می شود.

ویژگی های این فریم ورک توسعه وب اپلیکیشن:

خیلی انعطاف پذیر: این فریم ورک توسعه وب اپلیکیشن به توسعه دهندگان انعطاف پذیری زیادی در زمینه چگونگی توسعه وب اپلیکیشن ها می دهد.

منابع حداکثر: این یکی از مشهورترین فریم ورک های توسعه وب اپلیکیشن پایتون است. راهنمایی ها، آموزش ها و کتابخانه های زیادی دارد که برای کاربران آن در دسترس است.

سندسازی عالی: سندسازی رسمی آن خیلی تمام و کمال است. همه چیز عمیقا توضیح داده شده است و با آموزش های شخصی خیلی خوبی همراه می شود که با مشکلات دنیای واقعی دست و پنجه نرم می کند.

به سادگی نمونه آزمایشی می سازد: آن تمام ابزارهای لازم برای ساخت یک نمونه آزمایشی سریع را برای یک اپلیکیشن وب، درست بعد از یک نصب جدید، فراهم می کند.

موارد خاص تکنیکی:

نوشته شده با: Python

لایسنس: لایسنس BSD

Phoenix (Elixir)

فریم ورک توسعه بک اند Phoenix با ماشین مجازی Erlang (VM) کار می کند. این باعث می شود از منابع بهتر استفاده شود. این فریم ورک توسعه وب اپلیکیشن قادر است تعداد زیادی از کاربران را به طور همزمان، با خاصیت سرعت بالای آن، مدیریت کند. مانند Ruby on Rails یا Python Django، در Elixir نوشته شده است و الگو MVC را در سمت سرور دنبال می کند.

سریع ترین ماشین مجازی در Phoenix، زمان تاخیر را کاهش می دهد و عملکرد مجموعه API را بهبود می بخشد. یک درخواست JSON بزرگ که بین 1.5 تا 2 ثانیه در Rails به طول می انجامد، در Phoenix فقط 400 میلی ثانیه طول می کشد. هزینه هر 1000 کاربر فعال در Phoenix خیلی کمتر از پلتفرم های بک اند دیگر است.

ویژگی های این فریم ورک توسعه وب اپلیکیشن:

زیبا و طراحی خوب: با این فریم ورک های وب، به راحتی می توانید اپلیکیشن های زیبایی ایجاد کنید.

خیلی سریع: شما می توانید برای درخواست های ساده پاسخ های بسیار سریع دریافت کنید.

سندسازی عالی: وب سایت رسمی و انجمن گیت هاب نسبت به تکنولوژی مبادای ادب، دوست دار و هیجان زده هستند.

تحمل خطا: با توجه به اینکه یک فرایند می تواند یک ناظر داشته باشد که قادر است در زمان شکست پروسه را از نو شروع کند، می توان به آن اعتماد بسیاری داشت.

موارد خاص تکنیکی:

نوشته شده با: Elixir

پلتفرم ها: لینوکس، ویندوز

Express.js

Express.js یک فریم ورک توسعه اپلیکیشن انعطاف پذیر و سریع Node.JS است که یک لایه نازک از ویژگی های وب اپلیکیشن هسته ای را همراه با ویژگی های اصلی Node.JS ارائه می دهد. Express مورد استفاده شرکت های توسعه وب بسیاری قرار گرفته است و برای تسهیل کردن فرآیند ایجاد اپلیکیشن های موبایل دینامیک کارایی دارد.

تعداد زیادی از فریم ورک های وب معروف Node.JS مانند Items API و Bottle براساس Express هستند. علاوه بر این، به راحتی می توان با کمک فریم ورک توسعه اپلیکیشن Express یک API ثابت ایجاد کنیم. این کار به لطف حضور متدهای سودمند HTTP انجام می شود.

ویژگی های این فریم ورک توسعه وب اپلیکیشن:

رابط برنامه کاربردی Routing قوی: به توسعه دهندگان تمام شرکت های توسعه وب اجازه می دهد تا کارها را با ساخت یک rest API انجام دهند. از اینرو آنها می توانند برای وب اپلیکیشن های ساده مسیرهایی را ایجاد کنند و سپس با استفاده از routing API آن را به مرحله بعدی ببرند.

سندسازی خوب: از آنجایی که Express شامل همه چیز می شود و برای توسعه وب اپلیکیشن پیشرفته نیز مفید واقع می شود، به خوبی سندسازی شده است.

به حد کافی کامل شده: در طی زمان ها این فریم ورک به اندازه کافی کامل شده است. نسبت به رقبای خود خیلی با ثبات تر است و یک جامعه بزرگ از آن پشتیبانی می کند.

جامعه پشتیبان: آن یک جامعه بزرگ با تعداد زیادی آموزنده و راهنما دارد که توسط توسعه دهندگان متخصص نوشته شده است.

موارد خاص تکنیکی:

نوشته شده با: JavaScript

لایسنس: MIT

پلتفرم: پلتفرم چندگانه

Laravel

Laravel یک سازنده وب اپلیکیشن اپن سورس می باشد که از الگو معماری MVC پیروی می کند. این فریم ورک وب بک اند، در ابتدا در سال 2011 به عنوان یک فریم ورک وب PHP اپن سورس معرفی شد. به لطف انتقال پایگاه داده، رابط ذاتی، موتور تمپلیت سریع و غیره مشهور شده است. فریم ورک موارد استفاده ثابتی دارد تا با تکنولوژی ماژولار، به پایگاه های داده نسبی دسترسی داشته باشد.

ویژگی های این فریم ورک توسعه وب اپلیکیشن:

اکوسیستم Robust: Laravel خدمات پرداختی عالی برای صف آرایی، تدارکات و یادگیری فراهم می کند. این فریم ورک توسعه وب دارای پکیج ها، بلاگ ها، ویدیوها و منابع دیگر با کیفیت و پشتیبانی شده زیادی است.

منابع عالی: منابع زیادی برای یادگیری درباره Laravel و PHP مدرن وجود دارد. شما می توانید مثال هایی عالی از آن را در اینترنت ببینید که با استفاده از این فریم ورک توسعه وب اپلیکیشن ساخته شده است.

سیستم تمپلیت قوی: Blade یک مثال عالی از این مورد است. آن مستقیما به PHP  خام کامپایل می شود و در زمان انجام درخواست، در سرور پردازش می شود.

موارد خاص تکنیکی

ORM پیش فرض: Eloquent

موتور تمپلیت پیش فرض: Blade

نوشته شده با: PHP

لایسنس: MIT

Pyramid

این فریم ورک توسعه وب اپلیکیشن براساس مدل پرداخت با هر استفاده (Pay-per-use) است و فقط ابزارهای ابتدایی متداولی دارد که برای توسعه وب اپلیکیشن ها لازم هستند. Pyramid شامل ترسیم URLs به کدها، امنیت و یکپارچگی پایگاه داده می شود.

این فریم ورک اپن سورس کوچک که براساس یک رویکرد استفاده آسان برای مبتدیان است، بخاطر سرعت خود شهرت پیدا کرده است. Pyramid را در شرایط مختلف به شدت آزمایش کرده اند و سندیت شدید و پشتیبانی عالی آن در دسترس می باشد.

ویژگی های این فریم ورک توسعه وب اپلیکیشن:

مناسب برای پروژه های کوچک و بزرگ: این فریم ورک توسعه وب اپلیکیشن برای نصب سریع و رشد مناسب طراحی شده است.

بسیار انعطاف پذیر: از آن می توان برای ساخت سریع و آسان اپلیکیشن های کوچک استفاده کرد، اما به اپلیکیشن های بزرگ نهادها مانند دراپ باکس نیز قدرت می دهد.

موارد خاص تکنیکی:

ORM پیش فرض: SqlAlchemy

موتور تمپلیت پیش فرض: Jinja2

نتیجه گیری

تاکنون ما با بعضی از بهترین فریم ورک های وب بک اند برتر و عالی برای استفاده در پروژه توسعه وب اپلیکیشن بعدی شما آشنا شده ایم. شهرت این ابزارها به خاطر تکنولوژی های دائما در حال تغییر و مطابق با سناریو توسعه وب اپلیکیشن جدید و رو به افزایش است. امیدوارم این لیست غنی از وب اپلیکیشن های برتر سال برای نیازمندی های شما مناسب باشد و اگر پیشنهادی دارد لطفا در زیر کامنت دهید.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید