10 کتابخانه جالب JavaScript و CSS برای فوریه 2019

دوشنبه 26 فروردین 1398

این بار نیز با کتابخانه‌های جالب جاوا اسکریپت و CSS همراه شما هستیم. در این مقاله مثل ماه‌های پیش برخی از بهترین منابع را بررسی کرده‌ایم تا بتوانیم شما را با آخرین روندهای توسعه وب آشنا کنیم.

10 کتابخانه جالب JavaScript و CSS برای فوریه 2019

Instant Page

این کتابخانه به زمان بارگذاری توسط لینک‌های پیش‌واکشی (prefretching) وقتی کاربر موس را بر روی آن‌ها نگه می‌دارد سرعت می‌بخشد. وقتی کاربر روی لینک کلیک کرده و به صفحه بعدی هدایت می‌شود بارگیری صفحه را سریع‌تر می‌کند. بخش بزرگی از کتابخانه نصب‌شده است؛ فقط آن را در یک تگ اسکریپت اضافه کنید و کار خواهد کرد، هیچ پیکربندیی‌ مورد نیاز نیست!

Stisla

Stisla یک قالب داشبورد ادمین رایگان بر اساس بوت‌استرپ 4 است. طرح‌های ریسپانسیو قدرتمند، انتخاب گسترده‌ای از اجزا، صفحات پیش‌ساخته سودمند، ابزارهای کاربردی جاوااسکریپت و بسیاری موارد دیگر را ارائه می‌دهد. این کتابخانه برای یک پروژه پولی استفاده می‌شده است ولی اکنون کاملا رایگان و open-source می‌باشد.

FlexSearch

یک کتابخانه جاوااسکریپت با هیچ وابستگی‌ای است که راهکاری مدرن برای جستجو در متن را ارائه می‌دهد. FlexSearch در جستجوی آنچه که شما نیاز دارید بسیار سریع عمل می‌کند و با ویژگی‌های قدرتمندی همراه است از جمله جستجوی چند فیلد انعطاف‌پذیر، تبدیلات آوایی یا انطباقات جزئی.

Leon

Leon یک دستیار شخصی هوش مصنوعی (personal AI assistant) منبع باز در مواردی مثل Alexa، Siri و دستیار گوگل است. بر اساس Node.js ساخته شده و می‌تواند روی سرور اصلی شما تنظیم شود جایی که شما می‌توانید با آن از طریق متن ارتباط برقرار کنید. اگر یک میکروفون و اسپیکر اضافه کنید، Leon قادر به شنیدن و سخن گفتن است.

Matter

مجموعه‌ای زیبا از عناصر مختلف UI از جمله انواع مختلف فیلدهای input، buttonها، شاخص‌های بارگیری و موارد دیگر می‌باشد. عناصر مطابق با طراحی متریال دیزاین گوگل طراحی شده‌اند و به صورت کامل برای استفاده از HTML و CSS به خوبی ساخته شده‌اند.

Mercury Parser

تجزیه‌کننده وب منبع باز که حیاتی‌ترین بیت‌های اطلاعاتی را از URL استخراج کرده و داده‌هایی که به صورت مرتب سازمان‌دهی شده‌اند را در یک JSON بازمی‌گرداند. با یک ابزار خط فرمان (command line) و یک افزونه کروم برای پاک‌سازی آشفتگیی که امروزه بیشتر وب‌سایت‌ها دارند همراه است.

Destyle

یک stylesheet بازنشانی (reset) کوچک و عالی است که به شما اجازه می‌دهد CSS را سریع‌تر، بدون اینکه استایل‌ها پیش‌فرض مرورگر را دریافت کنید بنویسید. به ثبات مرورگر، بازنشانی فاصله‌ها و اندازه فونت‌ها، و حذف استایل‌های پیش‌فرض اکثر المنت‌های HTML کمک می‌کند.

Windows 95 در Electron

کل سیستم عامل ویندوز 95 در جاوااسکریپت بازسازی شده و در یک برنامه Electron بسته‌بندی شده است. یک پروژه سرگرم‌کننده است و اگر می‌خواهید ببینید که چطور ساخته شده است، سورس کد آن بر روی گیت‌هاب در دسترس است.

NES.css

فریم‌ورک جالب CSS که وب‌سایت شما را مانند بازی NES 8 بیتی می‌سازد. انتخاب خوبی از عناصر بوت‌استرپ مثل فیلدهای input، buttonها، containerها، dialogها و موارد دیگر ارائه می‌دهد.

Split.js

کتابخانه عالی جاوااسکریپت برای ایجاد پنل‌های split با قابلیت تغییر سایز می‌باشد. حجم آن فقط 2Kb است و عمدتا مبتنی بر CSS است و برای ساخت فریم‌های قابل انعطاف بدون نیاز به مدیریت همه لبه‌های خارق‌العاده خودتان مناسب می‌باشد.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید