چه مدت است که به استفاده از ابزارهای متن باز علاقه مند شده اید؟

جمعه 14 تیر 1398

چه مدت است که علاقه مند به استفاده از ابزارهای متن باز شده اید؟ در این مطلب پاسخ های این سوال درباره ابزارهای متن باز را بررسی می کنیم.

 چه مدت است که به استفاده از ابزارهای متن باز علاقه مند شده اید؟

چه مدت است که به استفاده از ابزارهای متن باز علاقه مند شده اید؟ آیا این علاقه به ابزارهای متن باز در سال گذشته در شما به وجود آمده است؟ آیا از زمانی که متن باز بودن به دنیا معرفی شد شما جزو جامعه استفاده کنندگان آن بودید؟ در این مطلب قصد داریم 8 داستان از شروع استفاده از این ابزارها را برای شما بیان کنیم.


داستان اول از Ethan Dicks

از همان روزهایی که comp.sources.unix و comp.sources.games در Usenet  قرار داشتند یعنی از اواسط دهه هشتاد میلادی من یاد گرفتم که تلاش زیادی کنم تا بازی هایی که به هر طریقی نوشته شده بودند را به Ultrix در VAX خودمان ببرم.

 ابزارهای متن باز


داستان دوم از Erik O'Shaughnessy

اولین خاطره من از قرار گرفتن در گروه استفاده کنندگان از ابزارهای متن باز به زمانی باز می گردد که من یاد گرفتم که چگونه از GNU Emacs استفاده کنم که این اتفاق در دهه هشتاد افتاد. استاد سیستم عامل من در آن سال پردازش Minix را اصلاح کرد چرا که یکی از چند ابزاری که توزیع متن بازی سیستم عامل بود که می توانست بر روی سخت افزاری که نزد ما بود اجرا شود، این علاقه در من به وجود نیامد تا اینکه من مدرسه را ترک کردم و شروع به کار کردن کردن تا اینکه به لینوکس علاقه مند شدم. من موفق شدم یک کامپیوتر کلاس 586 بسازم و توزیع Yggdrasil را نصب کردم و یاد گرفتم که چگونه لینوکس را دانلود، build و نصب کنم و همینطور چگونه با استفاده از آن ویکی پدیا را چک کنم. البته توجه داشته باشید که Yggdrasil از سال 1995 تا به حال به روز رسانی نشده است:)

 ابزارهای متن باز


چند داستان کوتاه دیگر

Sarah Thornton : " اولین خاطره من از ابزارهای متن باز به سال 1993 باز می گردد، زمانی که اولین نسخه از Slackware Linux منتشر شد."

Brian J. Atkisson : " اولین بار در سال 1994 از NCSA Mosaic استفاده کردم که البته نمی توان گفت این ابزار به صورت دقیق متن باز به شمار می آید."

Mike Bursell: " حدودا از سال 1997 زمانی که یکی از همکاران، من را از طریق Squid با لینوکس آشنا کرد، البته من پیش از آن می دانستم که این یک ابزار متن باز است اما آن را تا به حال ندیده بودم، او تلاش زیادی کرد تا من را قانع کند تا از لینوکس استفاده کنم تا اینکه در نهایت با جلب توجه من از طرف او، من شروع به کار کردن با لینوکس کردم. پیشرفت ابزارهای متن باز بسیار سریع بود و همین موضوع باعث می شد که من روز به روز علاقه مند به استفاده از آنها شوم.

Eric Burgueño: " من حدود 15 سال است که کار خود را با این ابزارها شروع کرده ام، در طول دوره نوجوانی استفاده از این ابزارها را راهی برای مبارزه با انحصار طلبی شرکت های بزرگ می دانستم. "

Nicole Baratta: " حدود 12 سال است که از این ابزارها استفاده می کنم و شروع کار من با کشف Koha بود"

Andrew Euredjian: " من تقریبا 2 سال است که علاقه مند به استفاده از این ابزارها شده ام و امروزه نهایت رضایت را از استفاده کردن از آنها دارم."

حال ما از شما این سوال را داریم، چند سال است که با ابزارهای اپن سورس آشنایی دارید و از آنها استفاده می کنید؟ و چه مدت است که به آنها علاقه مند شده اید؟

 ابزارهای متن باز

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید