چه تعداد زبان برنامه نویسی برای یک پروژه زیاد است

یکشنبه 16 تیر 1398

زبان های برنامه نویسی مختلفی با کاربردهای مختلف وجود دارند، در این مطلب درباره تعداد مناسب زبان های برنامه نویسی در یک پروژه صحبت خواهیم کرد.

 چه تعداد زبان برنامه نویسی برای یک پروژه زیاد است

یکی از نکات بسیار مهم درباره زبان های برنامه نویسی این است که شما برای حل یک مشکل خاص تنوع بسیار زیادی را در گزینه هایی که می توانید از آن ها استفاده کنید احساس می کنید، اما بدتر از این زمانی است که شما در یک پروژه احساس می کنید که نیاز دارید تا از دانش خود در زبان های مختلف برنامه نویسی مختلف استفاده کنید و در واقع پروژه شما نیاز به استفاده از زبان های مختلف برنامه نویسی دارد. زمانی که این اتفاق برای شما بیفتد می تواند مشکلات زیادی را برای شما یا هر کس دیگری ایجاد کند چرا که دامنه پروژه برنامه نویسی گسترش پیدا می کند و درک کردن آن مشکل تر می شود.

گاهی اوقات تنوع زبان های برنامه نویسی در یک پروژه جزئی می باشد: یک اپلیکیشن تحت وب مانند سایت Drupal عمدتا از زبان برنامه نویسی php استفاده کرده است و به میزان جزئی نیز از جاوا اسکریپت، css و html استفاده کرده است که بیشتر برای زیباسازی ظاهر سایت است.


زبان های برنامه نویسی متنوع در یک پروژه

زمانی که شما شروع به فکر کردن درباره برنامه های پیچیده ای که از زبان های برنامه نویسی مختلف استفاده کرده اند می کنید پیچیدگی آن را به خوبی درک می کنید. اگر شما نیاز داشته باشید که سمت سرور برنامه خود را اشکال زدایی کنید احساس پیچیدگی بیشتری می کنید، استفاده از سرور پایگاه داده، تنظیم کردن اسکریپت هایی که شما در تمام برنامه قصد استفاده از آنها را دارید، تنظیم کردن اسکریپت های پایتون برای دریافت بعضی از داده های کلیدی برای انجام دادن برخی از تجزیه و تحلیل ها و ... .

تمامی این عوامل می توانند حتی یک پروژه ساده تحت وب را نیز به میزان کافی پیچیده کنند.

توجه داشته باشید که این تنها مشکلات زبان های برنامه نویسی در یک اپلیکیشن است، اصلا بعید نیست که شما نیاز داشته باشید تا به ده ها برنامه دیگر ارتباط برقرار کنید و اطلاعات را در حین اجرا به اشتراک بگذارید و در کل تمامی چیزهایی که امروزه در یک سازمان از شما می خواهند. به صورت کلی ایده اصلی microservices این است  که برنامه های بزرگ را به برنامه های کوچک تر تقسیم بندی کنید که هر یک از این برنامه ها به راحتی قابل درک باشند و انعطاف پذیری کافی برای مدیریت کردن را داشته باشند.

 زبان های برنامه نویسی


نکات پایانی

به صورت کلی پاسخ دادن به این سوال که چه تعداد زبان برنامه نویسی در واقع برای یک پروژه زیاد است بستگی به عوامل مختلفی دارد که شما باید کار کردن با زبان های برنامه نویسی را در یک سازمان بزرگ آغاز کنید تا بتوانید به این سوال پاسخ دهید. مقاله های زیادی نیز در این زمینه وجود دارند که می توانید از آنها برای پاسخ دادن به این سوال استفاده کنید ولی فراموش نکنید مهم ترین عامل برای پاسخ دادن نظر شخصی شما است.

 زبان های برنامه نویسی

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید