27 نکته ای که برای یادگیری برنامه نویسی باید بدانید

چهارشنبه 2 مرداد 1398

قبل از شروع یادگیری برنامه نویسی باید نکاتی را بدانید،دراین مطلب قصد داریم برخی از مهمترین نکاتی که برای شروع یادگیری برنامه نویسی باید بدانید را بیان کنیم

 27 نکته ای که برای یادگیری برنامه نویسی باید بدانید

در حال حاضر من آرزو می کنم که ای کاش زمانی که یادگیری برنامه نویسی را شروع کردم نکات مختلفی را می دانستم، در این جا قصد دارم بیست و هفت مورد از آنها را برای شما بیان کنم. من مهم ترین نکات را نکات شماره چهارده و 26 قرار دادم چرا که دوست دارم پاسخ شما به آنها را بدانم.


نکاتی که باید قبل از شروع یادگیری برنامه نویسی بدانید

1)      شما با تمرین کردن یاد می گیرید:

بهترین روش برای این که برنامه نویسی را به خوبی یاد بگیرید این است که واقعا شروع به برنامه نویسی کنید، اجازه ندهید عوامل مختلف شما را از این موضوع دور کنند.
2)      برنامه نویسی مانند مطالعه یک درس برای امتحان دادن نیست:

نکات حفظ کردنی به هیچ وجه در این جا مهم نیستند.
3)      تقلب به صورت کامل قابل قبول است:

من از گوگل برای حل کردن بسیاری از سوالاتم استفاده می کنم و این کاری است که بسیاری از برنامه نویسان بزرگ انجام می دهند.
4)      اجازه دادن به انباشته شدن مشکلات بدون بررسی آنها یک استراتژی اشتباه است:

من تغییرات بسیار زیادی را در کدهای خود ایجاد می کردم و انتظار داشتم که کد من در انتها به درستی کار کند، مشکل این رویکرد این است که یک مشکل را در بالای مشکلات دیگر قرار می دهد و پیدا کردن این که دقیقا چه مشکلی پیش آمده است را سخت می کند.

 یادگیری برنامه نویسی


نکاتی مهم برای  یادگیری برنامه نویسی

5)      یادگیری به صورت خودآموز واقعا سخت است:

درباره کد خود صحبت کنید و با سایر توسعه دهندگان همکاری کنید، این یک روش فوق العاده برای یادگیری برنامه نویسی برای بسیاری از مردم است.
6)      به احساسات خود اجازه بیرون آمدن دهید:

شما پیغام های خطای مختلفی را در مسیر برنامه نویسی مشاهده خواهید کرد، رفتن به مسیر اشتباه جزئی از مسیر یادگیری برنامه نویسی می باشد شما باید از این اشتباهات استفاده کنید تا نکات مفیدی را بیاموزید.
7)      شما احتیاجی به 5 مانیتور ندارید:

بر خلاف آنچه که ممکن است هالیوود به شما گفته باشد شما نیازی به یک مانیتور فوق العاده برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس ندارید، رایانه ای که شما در حال حاضر آن را دارید احتمالا برای شروع یادگیری مناسب است، بنابراین پول خود را هدر ندهید.
8)      تفاوت های عمده ای بین حروف بزرگ و حروف کوچک وجود دارد:

برای من مدت ها طول کشید تا بتوانم تفاوت های ظریفی که بین حروف بزرگ و کوچک در برنامه نویسی وجود داشت را متوجه شوم، این کار می تواند بسیار خسته کننده باشد تا زمانی که به آن عادت کنید.
9)      تلاش برای یادگیری همه چیز یک کار خسته کننده است

من در ابتدا سعی می کردم که پیگیری کنم که چرا با هر مشکلی رو به رو می شوم، این کار ضروری نیست، کامپیوترها بسیار پیچیده هستند و نکات بسیار زیادی وجود دارد که شما باید آنها را بیاموزید. شما هرگز نمی توانید همه چیز را درک کنید و این کاملا درست است.

 یادگیری برنامه نویسی


نکاتی که باید در حین یادگیری کد نویسی رعایت کنید

10)   تا جای ممکن به صورت دوتایی برنامه نویسی کنید

روش بهتری برای یادگیری این که چگونه کد نویسی کنید وجود ندارد.
11)  تغییر کدهای نامناسب بخشی از روند انجام این کار است

من فکر می کردم که تمامی بخش های کد از ابتدا باید کامل و بدون نقص باشند، اما بهبود دادن کدها بخشی از این روند است. شما یک کتاب نمی نویسید که نتوانید آن را بعد از انتشار تغییر دهید.
12)  روش درست این است که از افراد مختلف کمک بخواهید

تمامی افراد نیاز دارند که در نقطه ای از سایر افراد کمک بخواهند و زمانی که شما این کار را انجام می دهید مطمئن باشید که این 4 کار را انجام داده اید:

-          جزئیات را با دقت بیشتری برای خود بیان کنید

-          به صورت دقیق توضیح دهید که فکر می کنید چه اتفاقی باید بیفتد

-          به صورت دقیق توضیح دهید که در حال حاضر چه اتفاقی می افتد

-          به صورت دقیق توضیح دهید که چرا فکر می کنید این بخش از کد باید به صورت دیگری کار کند

زمانی که شما این پروسه را طی کردید اغلب می توانید راه حلی را برای حل مشکل خود پیدا کنید بدون آن که نیاز داشته باشید از شخص دیگری در این زمینه کمک بگیرید. این کار در واقع باعث می شود تا شما نسبت به مشکل خود به صورت جامع فکر کنید.

 یادگیری برنامه نویسی

فراموش نکنید که ....

13)  شما نیازی ندارید که یک نابغه ریاضیات باشید

اگر در زمینه ریاضیات اطلاعاتی ندارید به آن معنی نیست که نمی توانید برنامه نویس خوبی باشید.
14)  همواره موفقیت های کوچک را جشن بگیرید

ساختن چیزی با کد زدن کار فوق العاده ای است، من هرگز به جایی که هستم وارد نمی شوم مگر آن که به عقب بازگردم و تمامی چیزهای خوبی که در طول این مسیر ساخته ام را تحسین کنم.
15)  شرکت در ملاقات ها بسیار ارزشمند است

زمانی که یادگیری برنامه نویسی را شروع کردم من همواره این ترس را در خود احساس می کردم که در چنین مراسماتی شرکت کنم، اما بعدها متوجه شدم که برنامه نویسان بسیار زیادی مانند من هستند که در شروع کار خود می باشند.
16)   از درگیری های برنامه نویسی تکراری اجتناب کنید

این که خودتان را درگیر هر مسئله ای کنید می تواند کاری آزاردهنده باشد، من زمانی که متوجه شدم می توانم از ویژگی هایی که قبلا کس دیگری درگیر پیچیدگی های آن شده است در برنامه خود استفاده کنم فوق العاده هیجان زده شدم.

 یادگیری برنامه نویسی

در این مسیر از هیچ چیز نترسید

17)   این بسیار خوب است که آنچه را که نمی دانید را بپذیرید

زمانی که شما اولین کار برنامه نویسی خود را دریافت می کنید ممکن است تمایل داشته باشید که برخی از کارهایی که نمی توانید انجام دهید را جعل کنید، در چنین شرایطی توجه داشته باشید که هیچ کس از شما انتظار ندارد که همه چیز را بلافاصله بلد باشید.
18)   این که به اندازه کافی خوب باشید تا بتوانید به یک شغل برسید نیازمند 10000 ساعت کار نیست

در واقع شما تنها کافی است که به این اندازه خوب باشید که چگونه کاری را به شیوه درست انجام دهید و زمانی که به یک مشکل بر می خورید بتوانید در این مسیر به عقب بازگردید.
19)   شما باید صبح ها از خواب بیدار شوید و درباره کد خود فکر کنید

و زمانی که این اتفاق بیفتد می تواند تاثیر فوق العاده ای داشته باشد.
20)   این که اشتباهات بزرگی را مرتکب شوید اشکالی ندارد

من یک بار اشتباهی را مرتکب شدم که برای شرکت 10000 دلار هزینه داشت، با این وجود در این مسیر من درس های بسیار مهمی را متوجه شدم که در روند یادگیری برنامه نویسی کمک زیادی به من کرد. از این نترسید که خودتان را در شرایطی قرار دهید که اشتباهات بزرگی را مرتکب شوید که هزینه بر باشد. به این ترتیب شما می توانید به خوبی اقدام به یادگیری برنامه نویسی کنید و خود را تبدیل به یک توسعه دهنده برتر کنید.

 یادگیری برنامه نویسی


چگونه برنامه نویسی کنیم؟

21)   یک الگوریتم مانند پیدا کردن یک نام در یک دفترچه تلفن است

الگوریتم یک روند گام به گام است که در آن در هر مرحله دقیقا یک گام بعدی وجود دارد، یک راه ساده تر برای فکر کردن درباره آن این است که فرض کنید شما می خواهید یک نام را در دفترچه تلفن پیدا کنید.
22)  شما هیچگاه احساس نمی کنید که آماده هستید تا به صورت تمام وقت برنامه نویسی کنید

توجه داشته باشید که در برنامه نویسی این کاملا طبیعی است که شما همه چیز را ندانید، نکته بسیار مهمی که باید در طول یادگیری برنامه نویسی بدانید این است که چیزهایی که بلد نیستید را پیدا کنید.
23)  برنامه نویسان هیچ گاه یادگیری برنامه نویسی را متوقف نمی کنند

تکنولوژی های جدید همواره وارد دنیای برنامه نویسی می شوند، بنابراین برنامه نویسان موفق کسانی هستند که یادگیری برنامه نویسی را ادامه می دهند و محصولات خود را به صورت دائمی توسعه می دهند.
24)   کامپیوتر را وادار کنید که مانند یک انسان فکر کند

بسیاری از برنامه نویسان این ادعا را دارند که شما در طول یادگیری برنامه نویسی باید یاد بگیرید که مانند یک کامپیوتر فکر کنید، در حالی که این دقیقا عکس چیزی است که شما باید انجام دهید.

 یادگیری برنامه نویسی .

نکات پایانی درباره یادگیری برنامه نویسی

25)  برنامه نویسی دقیقا درباره این است که از ابزارهای درست در کار خود استفاده کنید

کتابخانه های متن باز، ابزارها و فریم ورک های بسیار زیادی وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. بنابراین شما نیاز دارید که مجموعه ابزارهای خود را توسعه دهید و بدانید که کدام یک از ابزارها برای کدام کار می تواند مناسب باشد.
26)   حق دارید که پیش از آن که تغییر رخ دهد ناامید شوید

یادگیری برنامه نویسی( به خصوص یادگیری برنامه نویسی در سطحی که بتوانید برنامه ها را تغییر دهید) نیازمند کار زیادی می باشد، این کار نیازمند صرف زمان زیاد و نظم و انضباط خاصی می باشد، در این مسیر ممکن است ناامید شوید، اما بدانید که نتیجه آن می تواند فوق العاده باشد.
27)   یادگیری برنامه نویسی آسان نیست

به همین علت است که یادگیری برنامه نویسی بسیار ارزشمند است.

 یادگیری برنامه نویسی


جمع بندی

در نهایت من خیلی خوشحالم که در ابتدا ساده لوحانه یادگیری برنامه نویسی را شروع کرده بودم، چرا که بعد از متوجه شدن این موضوع انگیزه چند برابر گرفتم که تمام چیزهایی که می خواهم در آینده یاد بگیرم را به روش درستی بیاموزم.

حالا من می توانم زمان خود را صرف آموزش برنامه نویسی به افرادی کنم که واقعا قصد یادگیری برنامه نویسی را دارند. چه چیزی بهتر از این؟

 یادگیری برنامه نویسی

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید