12 مورد از ابزارهایی که مهارت های برنامه نویسی شما را ارتقا می دهند

شنبه 5 مرداد 1398

روش های زیادی برای ارتقا مهارت های برنامه نویسی شما وجود دارد، در این مطلب قصد داریم ابزارهایی را برای ارتقا مهارت های برنامه نویسی شما معرفی کنیم.

 12 مورد از ابزارهایی که مهارت های برنامه نویسی شما را ارتقا می دهند

چگونه می توانید مهارت های برنامه نویسی و کد زنی خود را ارتقا دهید؟ برای این که مهارت های برنامه نویسی خود را ارتقا دهید باید شروع به کد زدن کنید.

حل کردن مشکلات مختلف برنامه نویسی به صورت مرتب می تواند مهارت های برنامه نویسی شما را ارتقا دهد، عبور کردن از تمرین های مختلف برنامه نویسی یک روش مناسب برای این است که متوجه شوید کدهای شما چگونه کار می کنند.

کجا می توانید این تمرین های برنامه نویسی را بیابید؟

پاسخ شما در این مطلب است.

بعد از کمی جست و جو من دوازده وب سایت پیدا کردم که به شما کمک می کنند تا بتوانید مهارت های برنامه نویسی و کد زنی خود را ارتقا دهید که این کار از طریق حل کردن تمرین ها و مشکلات مختلف برنامه نویسی صورت می گیرد و نکته جالب تر این است که شما با یادگیری هر زبان برنامه نویسی می توانید این تمرینات را با آن زبان حل کنید.

در واقع برخی از این وب سایت ها مسابقاتی را برای شما فراهم می کنند، بنابراین اگر از مهارت بالایی در برنامه نویسی برخوردار باشید می توانید برخی از جوایز نقدی را نیز برنده شوید.


وب سایت Hacker Rank

این انجمن یکی از بزرگترین انجمن های برنامه نویسی در کل دنیا است که محلی مناسب برای ارتقا مهارت های برنامه نویسی و رقابت بین برنامه نویسان از سراسر دنیا می باشد. در این وب سایت تمرین هایی از زبان های مختلف مانند پایتون، جاوا، سی پلاس پلاس، SQL، لینوکس شل و بسیاری از موارد دیگر برای شما فراهم شده است. شما می توانید در این جا موضوعات جدید برنامه نویسی را بیاموزید که این کار از طریق شرکت در چالش های مختلف این وب سایت صورت می گیرد. بسیاری از چالش ها در واقع رقابتی میان کدهای شما و کدهای سایر افرادی که در این وب سایت حضور دارند است و به همین علت است که بهترین برنامه نویسان در این رقابت ها پیروز می شوند.

 مهارت های برنامه نویسی


وب سایت HackerEarth

این وب سایت در واقع یک ابزار آنلاین برای آزمودن مهارت های برنامه نویسی و کد زدن یک توسعه دهنده می باشد، یکی از مهم ترین ویژگی های این وب سایت این است که از بسیاری از زبان های برنامه نویسی پشتیبانی می کند.

 مهارت های برنامه نویسی


وب سایت CodeChef

این وب سایت در واقع به عنوان یک پلتفرم برای برنامه نویسان طراحی شده است، این وب سایت یکی از بزرگترین وب سایت های دنیا از لحاظ آزمون مهارت های الگوریتمی و برنامه نویسی کامپیوتر می باشد. این یک وب سایت فوق العاده است که توسط یک شرکت نرم افزاری هندی به نام Directi طراحی و ساخته شده است و امروزه از آن به عنوان یک جامعه برنامه نویسی بزرگ یاد می شود که باعث یادگیری و آزمودن مهارت های برنامه نویسی در فضایی دوستانه می شود.

 مهارت های برنامه نویسی


وب سایت های  Exercism و Codeforces

Exercism یک ابزار دیگر است که می توانید از آن برای ارتقای مهارت های برنامه نویسی خود استفاده کنید، این وب سایت هم برای افراد مبتدی در زمینه برنامه نویسی و هم برای افراد حرفه ای بسیار مناسب می باشد، در این وب سایت شما می توانید تمرین های برنامه نویسی را در سی زبان برنامه نویسی مختلف دانلود و حل کنید.

Codeforces یک وب سایت روسی است که پلتفرمی برای رقابت میان برنامه نویسان می باشد. این وب سایت خدمات مختلفی را برای شما فراهم می کند که از جمله آنها می توان به شرکت در مسابقات کوتاه دو ساعته، چالش های برنامه نویسی، مسابقه با رقبای دیگر در زمینه برنامه نویسی و امکان حل مسئله از مسابقات پیشین برای اهداف آموزشی و بسیاری از خدمات دیگر اشاره کرد.

 مهارت های برنامه نویسی


Sphere Online Judge و CodingBat

Sphere Online Judge که به اختصار SOJ نیز شناخته می شود یک سیستم آنلاین است که شامل دویست هزار کاربر می باشد و در آن بیش از بیست هزار مسئله در برنامه نویسی وجود دارد. سوالات و مسئله های این وبسایت یا توسط جامعه کارکنان این وب سایت نوشته شده است و یا از مسابقات قبلی گرفته شده است. SPOJ به کاربران سطح بالای خود این اجازه را می دهد که طبق قوانین این وب سایت مسابقات را سازماندهی کنند، علاوه بر این، این وب سایت شامل یک انجمن برنامه نویسی می باشد که در آن درباره چگونگی حل یک مشکل برنامه نویسی صحبت می شود.

CodingBat یک وب سایت رایگان است که در آن می توانید به صورت آنلاین برنامه نویسی کنید و با استفاده از زبان های برنامه نویسی جاوا و پایتون مهارت های برنامه نویسی خود را ارتقا دهید. مسائلی که در این وب سایت وجود دارد هم برای تمرین خودتان، هم برای ارائه در سخنرانی ها و هم برای ارائه در کلاس های درس بسیار مناسب هستند.

 مهارت های برنامه نویسی


آشنایی با وب سایت های Project Euler و CodeEval و TopCoder

Project Euler شامل مجموعه ای از چالش های ریاضیات و کامپیوتر می باشد که برای حل آنها نیاز به چیزی بیش از بینش های ریاضی نسبت به مسائل خواهید داشت. اگرچه ریاضیات به شما کمک می کند تا روش های ظریف و کارآمدی را بدست بیاورید اما استفاده از کامپیوتر و مهارت های برنامه نویسی برای حل اکثر مسائل این وب سایت بسیار مفید خواهد بود.

Code Eval یک پلتفرم است که توسط برنامه نویسان مورد استفاده قرار می گیرد تا مهارت های خود را نشان دهند. توسعه دهندگان مختلف می توانند در رقابت های این وب سایت شرکت کنند و جوایز نقدی فراوانی را برنده شوند. آنها همچنین می توانند چالش های برنامه نویسی را راهی برای تحت تاثیر قرار دادن کارفرمایان خود قرار دهند و به این ترتیب به فرصت های شغلی فوق العاده ای دست پیدا کنند.

TopCoder یکی از بزرگترین انجمن های توسعه دهندگان است که میزبان مسابقات چالشی برنامه نویسی به صورت هفتگی می باشد که این مسابقات به صورت آنلاین برگزار می شوند، این مسابقات که با نام SRM شناخته می شود به صورت تک دور می باشد، علاوه بر این وب سایت TopCoder به صورت هفتگی مسابقات طراحی و گرافیکی را نیز برگزار می کند.

 مهارت های برنامه نویسی


Google Code Jam و LeetCode Online Judge

Google Code Jam یک رقابت جهانی برنامه نویسی می باشد که توسط گوگل طراحی و مدیریت می شود و شما می توانید با شرکت در آن مهارت های برنامه نویسی خود را بیازمایید، این مسابقه شامل مجموعه ای از مسائل الگوریتمی می باشد که باید در یک زمان مشخص حل شوند. رقبای شما در این مسابقه ممکن است از هر زبان برنامه نویسی و یا محیط توسعه برای پاسخ دادن به این سوالات استفاده کنند.

LeetCode Online Judge پلتفرمی است که می توانید از آن برای افزایش سطح مهارت برنامه نویسی خود استفاده کنید، شما می توانید با استفاده از این ابزار به راحتی از میان سوالات و مسائل مختلف برنامه نویسی یکی را انتخاب کرده و بعد از حل آن پاسخ خود را در اختیار این پلتفرم قرار دهید تا در صورت درست بودن پاسخ این مسئله به شما اطلاع داده شود. یکی از مهم ترین ویژگی های این پلتفرم این است که از زبان های برنامه نویسی مختلفی پشتیبانی می کند که از جمله این زبان های برنامه نویسی می توان به مواردی مانند سی، سی پلاس پلاس، جاوا، پایتون، سی شارپ، جاوا اسکریپت، روبی، Bash و MySQL اشاره کرد.

با کمک وب سایت های معرفی شده در این مطلب شما می توانید مهارت های برنامه نویسی و کد زدن خود را ارتقا دهید و سطح مهارت های خود را بیازمایید، فراموش نکنید که حتما این وب سایت ها را به دوستان خود نیز معرفی کنید و اگر وب سایت دیگری را نیز می شناسید که در این زمینه قدرتمند باشد حتما به ما اطلاع دهید.

 مهارت های برنامه نویسی

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید