چرا برنامه نویسان باید از اتوماتیک سازی در برنامه نویسی استفاده کنند؟

شنبه 12 مرداد 1398

اتوماتیک سازی در برنامه نویسی می تواند برای افراد بسیار مفید باشد، در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره اتوماتیک سازی در برنامه نویسی صحبت کنیم.

 چرا برنامه نویسان باید از اتوماتیک سازی در برنامه نویسی استفاده کنند؟

اتوماتیک سازی در برنامه نویسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد، به همین دلیل ما در این مطلب تصمیم داریم تا کمی بیشتر درباره اتوماتیک سازی در برنامه نویسی صحبت کنیم و اطلاعات جالبی را درباره آن در اختیار شما قرار دهیم.
اتوماتیک سازی در برنامه نویسی با استفاده از یک اسکریپت کوچک

هفته گذشته من یک اسکریپت کوچک ساختم که به جریان کارهایم کمک می کرد، استفاده از در کارهای برنامه نویسی باعث شد که من به این فکر بیفتم که چرا زودتر آن را نساختم. این اسکریپت یک گزینه به منوی Finder اضافه کرد تا یک وب سرور استاتیک را در هر فولدری که نمایش یک وب سایت استاتیک راحت تر بود، شروع کند. از لحاظ فنی این به معنای دور ریختن ترمینال و کد نویسی برای دایرکتوری ها و استفاده از گزینه های مختلف برای ساخت یک سرور استاتیک است. راحتی انجام این کار در این است که کاری که در سه مرحله انجام میشد در حال حاضر در یک مرحله انجام می شود، به همین علت اتوماتیک سازی در برنامه نویسی به عنوان یک روش ثانویه می تواند برای شما مزایای زیادی را در پی داشته باشد. مزیت حیاتی این روش در این است که بخش های خسته کننده در کار من از بین می رود حتی اگر بسیار کوچک باشند. من می توانم به این موضوع افتخار کنم که چگونه با استفاده از اتوماتیک سازی در برنامه نویسی دیگر نیازی به صرف زمان برای اجرای سرور استاتیک ندارد.

 اتوماتیک سازی در برنامه نویسی


برنامه نویسی بدون اتوماتیک سازی می تواند خسته کننده باشد

معمولا کارهای روزمره هر شخصی با تکرارهای خسته کننده رو به رو میشود که می تواند باعث شود که شما نتوانید بر روی کار اصلی خود تمرکز کنید. زمان سپری شده برای چک کردن گزارشاتی که از لینک های یک وب سایت به دست شما می رسد، جمع آوری داده ها از منابع مختلف، همگام سازی فایل ها با استفاده از ایمیل و ... .  در برنامه نویسی چه کارهایی وجود دارد که به این شکل هستند؟ ساخت یک الگو با 5 گام به صورت دستی، تنظیم جریان کاری که به اپلیکیشن های متعددی برای اجرا شدن نیاز دارد. زمانی که صرف می شود تا این کارهای بی اهمیت انجام شوند می توانند صرف یک کار مفید شوند.

 اتوماتیک سازی در برنامه نویسی


هر کاری ارزش اتوماتیک سازی در برنامه نویسی را ندارد

درست است، هر کاری را نمی توان در برنامه نویسی اتوماتیک سازی کرد، اگر این کار نیاز داشته باشد که کدهای پیچیده ای در آن نوشته شود در این جا کاهش تلاش و اتوماتیک کردن کدها میتواند روشی ناکارآمد باشد چرا که در این جا نیاز است که شما تلاش بیشتری کنید و به همین دلیل نباید اتوماتیک سازی کنید. با این وجود اتوماتیک سازی در برنامه نویسی یکی از جنبه های دنیای برنامه نویسی می باشد که امروزه چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد. همواره تلاش برای شناسایی عملیات های تکراری وجود داشته است، معمولا گاهی اوقات کارهای تکراری را نمی توان شناسایی کرد، به عنوان مثال من نمی دانستم که می توان در برنامه نویسی اجرای یک سرور را به صورت اتوماتیک در آورد. با توجه به این موضوع که من همواره روش های تکنیکی را در زندگی خود انتخاب می کنم این برای من آسان است که فرض کنم که کاربرانی که کمتر از تکنولوژی استفاده می کنند معمولا کارهای خود را نیز به سختی انجام می دهند.

 اتوماتیک سازی در برنامه نویسی


پیشرفت تکنولوژی در دنیا

با وجود این که تکنولوژی پیشرفت بسیار زیادی کرده است اما هنوز هم جهان با یک ناکارآمدی بزرگ رو به رو است که نمی تواند پاسخی برای بسیاری از مشکلات پیدا کند. به نظر من این مشکل به دو دلیل است:

-          مردم و حتی برنامه نویسان متوجه نمی شوند که یکنواختی و کارهای تکراری در جامعه وجود دارد و حتی اگر متوجه می شوند نیز باز هم آن را انجام می دهند.

-          آنها متوجه نمی شوند که چگونه با یک تلاش کوچک به راحتی می توانند این مشکل را حل کنند.

نقش برنامه نویسان در جامعه نباید تنها محدود به نوشتن کدها و مقدار دهی متغیرها و همینطور ساخت نرم افزارها باشد، آن ها می توانند با ساخت ابزارهای اتوماتیک سازی در برنامه نویسی و حتی در جامعه بدرخشند، آنها به هیچ وجه نباید با کارهای خسته کننده وقت خود را هدر دهند. یک برنامه نویس باید به دنبال حل ناکارآمدی ها باشد، چیزی که می تواند به صورت معنی داری خودکار باشد باید اتوماتیک سازی شود، توجه داشته باشید که این اتوماتیک سازی در برنامه نویسی نه فقط برای برنامه نویس بلکه برای همه باید انجام شود. در این جا یک لیست کوچک آورده ایم که می تواند راه حل های عالی برای کاهش تلاش های بی فایده باشد.

-          آیا تغییرات ایمیل برای شما اذیت کننده است؟ سعی کنید که پوشه خود را با Dropbox به صورت همگام به اشتراک بگذارید.

-          گرفتن اسکرین شات شامل آپلود کردن آن در Imgur است؟ سعی کنید از Lightshot Screenshot استفاده کنید.

-          معمولا استفاده کنندگان از برنامه ها زمانی که به اشتباه کد مورد نظر را نصب می کنند اغلب نواقص را به اشتباه گزارش می کنند، شما می توانید اسکریپتی بنویسید که این مشکل را بررسی کند و درستی آن را بسنجد.

-          ایجاد یک گزارش نیازمند این است که اعداد زیادی را از یک صفحه بردارید، شما می توانید یک bookmarklet بسازید که در آن از css استفاده شده است و از selectors در css استفاده می کند تا آنها را کپی کند.

-          خودتان را در حالی یافته اید که برای چیزی که نمی خواهید کد می زنید؟ سعی کنید در گوگل سرچ کنید، ممکن است کسی باشد که ابزاری را برای انجام این کار نوشته باشد.

 اتوماتیک سازی در برنامه نویسی


سخن پایانی درباره اتوماتیک سازی در برنامه نویسی

اکثر این مشکلات بیان شده از مشکلاتی که من در گذشته داشتم گرفته شده است، شاید برای شما جالب باشد که بدانید بسیاری از آنها تنها با کمی تجربه برنامه نویسی قابل حل هستند، استفاده از ابزار مناسب در بسیاری از مواقع تنها برای کاهش تلاش های بیهوده شما می باشد. نوشتن کمی کد و ساخت یک اسکریپت قطعا می تواند ارزش مند باشد. اتوماتیک سازی در برنامه نویسی در واقع به معنای انجام کارهای زیاد با صرف زمانی کم و همینطور اندکی تفکر می باشد. به نظر من برنامه نویسان می توانند با استفاده از اتوماتیک سازی در برنامه نویسی کمک زیادی به جامعه کنند.

 اتوماتیک سازی در برنامه نویسی

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید