آشنایی با ویژگی های جدید سوییفت 2.0

شنبه 19 مرداد 1398

سوییفت 2.0 دارای برخی از ویژگی های جدید است که بسیار کاربردی هستند، در این مطلب قصد داریم به معرفی سوییفت 2.0 و ویژگی های آن بپردازیم.

 آشنایی با ویژگی های جدید سوییفت 2.0

در حال حاضر سوییفت 2.0 منتشر شده است که عملکرد بسیار بهتری را نسبت به نسخه های قبلی دارا می باشد، یک API مدیریت کننده خطای جدید و همینطور یک کلاس پشتیبانی برای بررسی در دسترس بودن را دارا می باشد. API های پلتفرم در نسخه جدید سوییفت احساس بسیار بهتری را به شما در حین استفاده از SDK اپل می دهند.


متن باز بودن سوییفت 2.0

علاوه بر ویژگی های جدیدی که به نسخه جدید سوییفت اضافه شده است اپل اعلام کرده است که در اواخر سال جاری میلادی اقدام به تولید نسخه متن باز سوییفت خواهد کرد. همه ما از این موضوع بسیار هیجان زده هستیم و منتظر هستیم تا با نزدیک تر شدن به تاریخ انتشار نسخه متن باز سوییفت اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم. آن چه که در حال حاضر می توانیم به شما بگوییم این است که:

-          سورس کد منبع باز سوییفت OSI-approved permissive license منتشر خواهد شد.

-          توزیع های مختلف پذیرفته خواهند شد و همینطور آن ها تشویق نیز می شوند.

-          سورس کد منبع آن شامل کامپایلر سوییفت و کتابخانه استاندارد آن است.

-          در هنگام راه اندازی ما به پورت های توزیع برای سیستم عامل های ایکس، Ios و لینوکس توجه خواهیم کرد.

-          ما فکر می کنیم که سوییفت در سیستم عامل های مورد علاقه شما به صورت شگفت انگیزی کار می کند.
نکاتی مهم درباره سوییفت

ما از فرصت هایی که نسخه متن باز سوییفت در اختیار صنعت قرار می دهد بسیار شگفت زده هستیم، ویژگی های امنیتی کامل این سیستم عامل به این معنا است که شما این شانس را دارید تا نرم افزارهایی را که می سازید نسبت به نرم افزارهایی که با زبان های خانواده سی ساخته می شوند بهبود ببخشید. نسخه جدید سوییفت مملو از ویژگی های منحصر به فرد می باشد که نوشتن آن ها می تواند برای شما بسیار جالب باشد و به نظر ما شما در بسیاری از موارد می توانید از آن ها استفاده کنید. ما یک مسیر بسیار هیجان انگیز را در این سال و سال آینده پیش رو خواهیم داشت.

 سوییفت 2.0


ویژگی های جدید سوییفت 2.0( بخش اول)

سوییت 2.0 همچنین دارای ویژگی های جدید بسیار زیادی می باشد و اصلاحات زیادی در آن رخ داده است، چند مورد از مهم ترین ویژگی های سوییفت 2.0 عبارت اند از:


مدل مدیریت کننده خطا:

مدل مدیریت کننده خطا جدید در سوییفت 2.0 بسیار طبیعی به نظر می رسد چرا که در آن از عبارت های آشنای try، throw و catch استفاده شده است. مهم تر از همه این موارد این است که این مدل طراحی شده است تا به صورت کامل با SDK های اپل کار کند. در حقیقت NSError با Error Type سوییفت تطابق دارد. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری را در این زمینه بدست بیاورید می توانید WWDC را در اخبار سوییفت مشاهده کنید.


در دسترس بودن:

با استفاده از SDK های جدید شما می توانید اطمینان حاصل کنید که به تمامی ویژگی ها و اطلاعات جدید دسترسی پیدا کنید و تغییرات جدید را درباره تغییراتی که در پلتفرم به وجود می آید بدست بیاورید. با این حال شما هنوز هم نیاز دارید که یک سیستم عامل قدیمی را مورد هدف قرار دهید که نسخه جدید سوییفت این کار را به صورت کامل برای شما انجام می دهد و امنیت شما را نیز به صورت کامل برای شما فراهم می کند. کامپایلر جدید سوییفت 2.0 ارور مورد نظر را زمانی که شما از یک ویژگی بسیار جدید که بعد از targetOs شما منتشر شده است استفاده می کنید نشان می دهد و علاوه بر این کدهای شما را نیز در گوشی هایی که سیستم عاملشان جدید است به درستی اجرا می کند.

 سوییفت 2.0


ویژگی های جدید سوییفت نسخه جدید( بخش دوم)


افزونه های پروتکل:

سوییفت بسیار بر روی پروتکل گرایی متمرکز است به همین دلیل نسخه جدید سوییفت افزونه های پروتکل و کتابخانه های استانداردی را اضافه کرده است که به صورت گسترده می توانید از آن استفاده کنید. در جایی که شما قبلا از توابع گلوبال استفاده می کردید سوییفت 2.0 امروزه متدهایی را برای نوع داده های رایج اضافه کرده است که باعث می شود تا کدهای شما بسیار خواناتر شوند.


SDK های Swifter:

سوییفت 2.0 با استفاده از SDK های اپل بهتر نیز کار می کند که این کار به لطف دو مورد از ویژگی های جدید زبان برنامه نویسی Objective c فراهم شده است که این دو ویژگی عبارت اند از نوتیشن های nullability و جنریک ها.  SDK ها برای نوتیشن های nullability به روز رسانی شده اند که نمی توانند صفر را باز گردانند بنابراین شما برخلاف نسخه های قبلی که اغلب اوقات نیاز داشتید تا از موارد اختیاری نیز استفاده کنید در این جا مجبور نیستید از آن ها استفاده کنید. با داشتن یک سیستم جنریک واقعی که توسط SDK ها فراهم شده است می توانید بیشتر اوقات اطلاعات دقیقی را در سوییفت 2.0 دریافت کنید.

 سوییفت 2.0

بیشتر بیاموزید

این موارد تنها برخی از مواردی بودند که در سوییفت 2.0 وجود دارند، شما می توانید آخرین نسخه از سوییفت را دریافت کنید و داکیومنتیشن آن را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری درباره ویژگی های جدید در سوییفت 2.0 بدست بیاورید و بتوانید از آن به راحتی استفاده کنید.

 سوییفت 2.0

     

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید