موتور جاوا اسکریپت فیسبوک می تواند ری اکت نیتیو رو بر روی اندروید بوت کند

چهارشنبه 6 شهریور 1398

موتور جاوا اسکریپت فیسبوک دارای قابلیت های زیادی است که در ری اکت نیتیو به کار می رود، در این مطلب درباره موتور جاوا اسکریپت فیسبوک صحبت می کنیم.

 موتور جاوا اسکریپت فیسبوک می تواند ری اکت نیتیو رو بر روی اندروید بوت کند

موتور جاوا اسکریپت فیسبوک که با نام Hermes شناخته می شود و یک موتور متن باز است می تواند برای بهبود عملکرد تمامی اپلیکیشن های موبایل بر پایه جاوا اسکریپت مورد استفاده قرار گیرد. ما در این مطلب بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.


موتور جاوا اسکریپت فیسبوک

فیسبوک در سال های اخیر یک موتور جاوا اسکریپت ساخته است که با نام Hermes شناخته می شود، این موتور جاوا اسکریپت فیسبوک باعث بهبود عملکرد اپلیکیشن های ری اکت نیتیو بر روی دستگاه های اندرویدی شده است. امروزه این موتور جاوا اسکریپت فیسبوک برای ری اکت نیتیو بهینه سازی شده است و به همین دلیل می تواند برای بهبود عملکرد اپلیکیشن های موبایل بر پایه جاوا اسکریپت نیز مورد استفاده قرار گیرد.

به صورت خاص موتور Hermes برای راه اندازی سریع، استفاده از بایت کدهای فشرده شده و همینطور بهینه سازی زودهنگام مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از موارد مختلف فعال سازی این موتور جاوا اسکریپت می تواند باعث افزایش سرعت راه اندازی، کاهش استفاده از حافظه و کاهش سایز اپلیکیشن ها شود.

این موتور در حال حاضر یک ویژگی فوق العاده در ری اکت نیتیو به شمار می آید، بسیاری از محصولات ری اکت نیتیو فیسبوک بر روی سیستم عامل اندروید در حال حاضر از این موتور استفاده می کنند که از جمله آنها می توان به اپلیکیشن های Crisis Response  و the Oculus companion اشاره کرد.

 موتور جاوا اسکریپت فیسبوک


ویژگی های موتور Hermes( بخش اول)

از جمله قابلیت های ویژه موتور Hermes می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-          به جای parse و کامپایل کردن جاوا اسکریپت بر روی دستگاه و منتظر ماندن کاربر می توان این کار را در زمان ساخت اپلیکیشن انجام داد.

-          قابلیت Ahead-of-time compilation به شما اجازه بهینه سازی های پیشرفته تری را میدهد. شما می توانید توابعی که کارکردهای یکسانی دارند را در اپلیکیشن خود پیدا کرده و آن ها را حذف کنید. رشته های مربوط به کد جاوا اسکریپت می توانند با هم دیگر در داخل یک حافظه ذخیره سازی کارآمد بسته بندی شوند.

-          سایز فایل APK کمتر خواهد بود

-          بایت کدها می توانند به صورت memory-mapped درآمده و از فلش مموری به صورت افزایشی در صورت نیاز لود شوند.

 موتور جاوا اسکریپت فیسبوک


ویژگی های موتور Hermes( بخش دوم)

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم موتور جاوا اسکریپت فیسبوک این است که استانداردهای جاوا اسکریپت به خوبی در آن پیاده سازی شده است که این کار با استفاده از نسخه 2015 ECMAScript این موتور که با نام ES6 نیز شناخته می شود انجام شده است. معمولا ویژگی های جاوا اسکریپت به صورت رایج در اپلیکیشن های ری اکت نیتیو استفاده نمی شوند از آن حذف می شوند.

فیسبوک علاوه بر این نسخه ادغام سازی شده با ری اکت نیتیو این موتور را نیز دارا است که باعث می شود تا توسعه دهندگان بتوانند به سرعت از این موتور استفاده کنند. این شرکت در نظر دارد ابزارهای profiling تایم و حافظه را نیز برای موتور جاوا اسکریپت فیسبوک بسازد و یک پشتیبانی از آن در Ide ویژوال استودیو کد  و همینطور یک پروتکل دیباگ را نیز فراهم کند.

 موتور جاوا اسکریپت فیسبوک


این موتور را از کجا دانلود کنیم؟

شما برای دانلود موتور جاوا اسکریپت فیسبوک می توانید به وب سایت گیت هاب مراجعه کرده و این موتور را از آن جا دانلود کنید. علاوه بر این برای بدست آوردن دستورالعمل های راه اندازی نیز می توانید به وب سایت ری اکت نیتیو مراجعه کنید.

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید