طرح پیشنهادی پی پلاس پلاس یک گویش جدید از پی اچ پی

یکشنبه 10 شهریور 1398

پی پلاس پلاس یک گویش جدید از پی اچ پی است که در حال حاضر تنها یک طرح پیشنهادی است، در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره پی پلاس پلاس با شما صحبت کنیم.

 طرح پیشنهادی پی پلاس پلاس یک گویش جدید از پی اچ پی

گویش جدیدی از پی اچی پی که با نام پی پلاس پلاس شناخته می شود می تواند به عنوان نوعی دقیق تر از رویه پویای پی اچ پی برنامه نویسی شود که دارای ویژگی های پیچیده تری است و باگ های کمتری را نیز دارا می باشد. این طرح پیشنهادی در ابتدا توسط Zeev Suraski از بنیان گذاران پی اچ پی در میان جامعه توسعه دهندگان پی اچ پی پیشنهاد شد و پیشنهاد شد که نام آن p++ یا هر چیزی باشد که بعدها پیشنهاد شود. p++ عملا در کنار پی اچ پی فعالیت خواهد کرد اما خیلی ارتباطی با فلسفه تاریخی زبان برنامه نویسی php ندارد. پی پلاس پلاس به عنوان یک fork فعالیت خواهد کرد اما با این حال ذاتاً کمی سخت تر از زبان برنامه نویسی پی اچ پی خواهد بود و می تواند در مقابل موارد مختلف سازگارتر باشد. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره پی پلاس پلاس صحبت کنیم.


عناصر پی پلاس پلاس

عناصری که امروزه با نام baggage شناخته می شوند که از جمله آن ها می توان به تگ های کوتاه اشاره کرد می توانند در p++ حذف شوند در حالی که ویژگی های پیچیده تری به خصوص مواردی که برای typed language ها هستند مانند عملگرهای دقیق یا typed variable ها می توانند بدون نیاز به پیچیدگی هایی که در سینتکس پی اچ پی وجود داشت به p++ اضافه شوند.

مانند خود زبان برنامه نویسی پی اچ پی پی پلاس پلاس نیز بیشتر برای سمت سرور در برنامه نویسی وب سایت کاربرد دارد، پیش بینی می شود که با منتشر شدن نسخه 8 پی اچ پی این زبان برنامه نویسی پا را فراتر از توسعه وب خواهد گذاشت که البته این کار با استفاده از یک موتور just-in-time و همینطور استفاده از کتابخانه های زبان های برنامه نویسی سی و سی پلاس پلاس صورت می گیرد.

 پی پلاس پلاس


شباهت p++ با پی اچ پی

تقریباً می توان گفت اکثر کدهای p++ با زبان برنامه نویسی پی اچ پی شباهت خواهد داشت، بیشتر این کد در زمان اجرا و درون سورس بین پی اچ پی و p++ به اشتراک گذاشته می شود. با این حال این دو تفاوت هایی را نیز در پیاده سازی خواهند داشت ولی نکته ی مهم این است که کدهای باینری یکسان خواهند بود.

چیزی که هنوز مشخص نیست این است که چگونه یک فایل با پسوند p++ علامت گذاری خواهد شد. احتمالا این کار نیازمند استفاده از یک هدر خاص در بالای صفحه می باشد. سازندگان همچنین می توانند راهی پیدا کنند تا کل فضای namespace را با عبارت p++ علامت گذاری کنند، به همین علت است که لازم نیست فریم ورک ها تمامی فایل ها را با عنوان p++ نام گذاری کنند.

 پی پلاس پلاس


برخی از ویژگی های دیگر

داده ساختارها، اینترفیس های سمت سرور، سیستم های کلیدی و بسیاری از چیزهای دیگر دقیقا همان چیزی خواهند بود که یک فایل پی اچ پی اجرا می کند و تفاوتی میان p++ و پی اچ پی از این لحاظ نخواهد بود. با این حال دو نسخه از برخی از قطعه کدهای خاص نگهداری خواهند شد و احتمالا p++ دارای check compared های بیشتری نسبت به php خواهد بود. توسعه دهندگان می توانند کدها را در p++ و پی اچ پی ترکیب کرده و آن ها را در یک اپلیکیشن مطابقت دهند. علاوه بر این هر دو آن ها را می توان در یک سرور به راحتی اجرا کرد.

 پی پلاس پلاس


یک انقلاب جدید برای پی اچ پی

اگر p++ منتشر شود می تواند باعث یک تحول بزرگ در Php شود، ویژگی های type-related و دقیق به احتمال زیاد در پی پلاس پلاس رخ خواهد داد، علاقه مندی به سازگاری در پی پلاس پلاس دقیقا همانند پی اچ پی خواهد بود، ویژگی های نامرتبط مانند بهبودهای عملکردی در  موتور یا پیشرفت در افزونه ها در هر دو p++ و پی اچ پی در دسترس خواهد بود.

 پی پلاس پلاس


Zuraski برخی از گزینه های قوی پی پلاس پلاس را بیان می کند!

-          از لحاظ پویایی دقیقا مانند پی اچ پی خواهد بود که خیلی مورد پذیرش طرفداران یک  زبان برنامه نویسی دقیق نخواهد بود.

-          تحول به سمت نسخه stricter زبان php برای طرفداران زبان های برنامه نویسی داینامیک خیلی مورد قبول نخواهد بود.

درباره p++ نگرانی های زیادی نیز وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

-          تبدیل کردن کدهای php به پی پلاس پلاس امری بیهوده نیست البته میزان اهمیت این امر زمانی مشخص می شود که پی پلاس پلاس منتشر شود و با ویژگی های آن آشنا شویم.

-          ابزارهای پی اچ پی در p++ پشتیبانی نمی شوند اما پشتیبانی از پی پلاس پلاس می تواند برای فروشندگان نسبت به تعریف های granular یا تعداد بی شماری ویرایش راحت تر باشد.

-          نابود کردن سازگاری پی اچ پی یکی دیگر از این نگرانی ها است، اما انجام دادن این سازگاری از طریق یک گویش جدید به جای شکستن پی اچ پی می تواند خوشایندتر باشد.

توجه داشته باشید که p++ با Facebook’s Hack language تفاوت دارد با این که آن هم بر روی زبان پی اچ پی ساخته شده است.

-          Hack توسط یک کمپانی توسعه پیدا کرده است.

-          Hack و ماشین مجازی همراه آن که HHVM نام دارد یک نسخه توسعه یافته از پی اچ پی شناخته نمی شود.

 پی پلاس پلاس

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 1k بازدید
  • 1 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید