هر آن چیزی که شما درباره سی اس اس می دانید اشتباه است

سه شنبه 12 شهریور 1398

تیبل های سی اس اس در حال حاضر در برخی از مرورگرهای قدیمی اجرا نمی شوند، در این مطلب درباره راه حلی در سی اس اس برای این مشکل صحبت می کنیم.

 هر آن چیزی که شما درباره سی اس اس می دانید اشتباه است

ما در این مقاله قصد داریم درباره تیبل ها در سی اس اس صحبت کنیم، همان طور که ممکن است شما نیز بدانید بیشتر مرورگرها امروزه از تیبل های سی اس اس پشتیبانی می کنند، برخی از مهم ترین ویژگی های تیبل ها در سی اس اس مواردی همچون "display: table,"، "display: table-row,"، "display: table-cell," و ... هستند.

همه مرورگرها برای افرادی که زیاد از مرورگرها استفاده می کنند یکسان نیستند، یک مسئله بزرگ در این جا این است که بیشتر رایج ترین مرورگر موجود اینترنت اکسپلورر است که که نسخه های قبل از نسخه 8 آن تیبل های سی اس اس را پشتیبانی نمی کنند. به صورت قطعی می توان گفت که تقریبا 80 درصد از بازدیدکنندگان ما نمی توانند محتوای ما را به درستی مشاهده کنند.

نسخه IE 8

اکنون که نسخه IE8 در حال منتشر شدن است، ممکن است استفاده از تیبل های سی اس اس به جای CSS floats بیشتر شود که استفاده از آن ها در مرورگرهای مختلف سخت است و یا حتی ممکن است به جای تیبل های HTML بیایند که با این که استفاده کردن از آن ها راحت است ولی برای کارهای بزرگ نمی توان از آن ها استفاده کرد. با این حال ما برای افرادی که از نسخه IE7 و یا نسخه های قبل تر از آن استفاده می کنند چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ همه چیز درباره سال 2001 است، درباره IE7 و Netscape 4 و یک چیز بزرگ که ما از قبل می دانیم این است که مردم درباره این موضوع که تصمیم بگیرند از چه مرورگری استفاده کنند خیلی احساس خوشایندی ندارند. آن ها در واقع علاقه مند هستند که ویژگی های جدید را با مرورگری که در حال حاضر استفاده می کنند تطبیق دهند.

 سی اس اس


سازگاری با تیبل های سی اس اس توسط Andrew و Yank

Andrew و Yank یک مورد متقاعد کننده را برای این موقعیت ساختند که می تواند با تیبل های سی اس اس سازگار باشد و البته با نسخه های قدیمی تر IE نیز سازگار هستند که این کار از طریق conditional include CSS صورت می گیرد. آن ها مثال هایی کوتاه  و واضح را فراهم کرده اند به شما نشان می دهد چگونه می توانید آن را حداقل برای برخی از موارد مرتبط رایج انجام دهید. نکته اصلی در این جا این است که اقتباس کردن به تیبل های سی اس اس یک راه خوب برای پیشرفت است. نکته اساسی دوم این است که از تیبل های استاندارد سی اس اس استفاده کنید و همینطور conditional include CSS را برای IE7 و IE6 اضافه کنید، این کار باعث می شود تا نیاز کمتری به کدهای زیاد و همینطور تست کردن اپلیکیشن های خود داشته باشید و باعث شود که اپلیکیشن هایتان در هفت مرورگر مختلفی که وجود دارد اجرا کنید.

 سی اس اس


منظور از هفت مرورگر مختلف که باید کدهای سی اس اس را پشتیبانی کنند چیست؟

شاید با شنیدن عبارت 7 مرورگر تعجب کرده باشید، بله درست است، طبق تجربه من اگر شما بتوانید اپلیکیشنی طراحی کنید که در هفت اپلیکیشن IE8، IE7، IE6، فایرفاکس، سافاری، اپرا و کروم اجرا شوند شما می توانید طیف گسترده ای از کاربران خود را در اختیار داشته باشید. اکثر مرورگرهای دیگر معمولا از ایجاد تغییراتی در این 7 مرورگر به وجود آمده اند و معمولا موتور رندر جدیدی را به دنیای مرورگر ها اضافه نکرده اند، علاوه بر این افزونه های جدیدی را نیز دارا نیستند، اگر چه ممکن است هر زمانی تغییر پیدا کنند. تقریبا همین چند ماه پیش بود که من مجبور شدم مرورگر کروم را نیز به این لیست تست های خود اضافه کنم و بعد از آن گوگل درباره آن هشدارهای زیادی به ما نداد.

 سی اس اس


تمامی افراد با نظر Andrew و Yank موافق نیستند

نمی توان گفت تمامی افراد با نظر Andrew و Yank موافق هستند، حداقل افرادی که تا به حال هزاران صفحه وب سایت که در حال حاضر نیز موجود هستند را طراحی، تست، دیباگ کرده اند و برنامه های آن ها در مرورگرهای مختلف اجرا شده است با این موضوع موافق نیستند. با این حال این مورد قطعا استدلالی است که ارزش وقت گذاشتن و بررسی کردن را دارد به خصوص اگر شما قصد داشته باشید خیلی زود یک وب سایت جدید را طراحی کنید.

 سی اس اس


جمع بندی

با استفاده از این راه هر آن چیزی که شما درباره سی اس اس می دانید اشتباه خواهد بود، این روش به صورت پی دی اف امروزه در اینترنت موجود است که می توانید با دانلود کردن آن اطلاعات بسیار زیادی درباره این روش بدست بیاورید و به خوبی از آن برای طراحی سایت استفاده کنید.

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید