فریم ورک انگولار 3 را فراموش کنید زیرا نسخه جدید انگولار در راه است

دوشنبه 25 شهریور 1398

فریم ورک انگولار یکی از بهترین فریم ورک ها برای برنامه نویسی وب است. در این مطلب قصد داریم درباره به روزرسانی فریم ورک انگولار صحبت کنیم.

 فریم ورک انگولار 3 را فراموش کنید زیرا نسخه جدید انگولار در راه است

ماه گذشته گوگل همه را با انتشار فریم ورک انگولار 3 غافلگیر کرد در حالی که تنها 6 ماه از انتشار فریم ورک انگولار 2 گذشته بود، با این حال به تازگی اخباری آمده است که باید نسخه سوم فریم ورک انگولار را نیز رها کنید چرا که نسخه چهارم آن نیز به زودی منتشر می شود، شرکت گوگل اعلام کرده است که نسخه چهارم از فریم ورک انگولار که برای جاوا اسکریپت است نیز در ماه مارس منتشر خواهد شد.

Igor Minar از شرکت گوگل در کنفرانس NG-BE 2016 انگولار که اخیرا برگزار شد گفت که امسال گوگل از نسخه دوم انگولار به نسخه چهارم آن پرش خواهد داشت.


نکاتی درباره صحبت های Minar

در واقع minar نقشه راهی را منتشر کرده است که 8 نسخه بتا منتشر شده از نسخه چهارم فریم ورک انگولار بین ماه دسامبر و فوریه منتشر خواهد شد، بعد از آن نسخه کاندیدا در ماه فوریه منتشر خواهد شد و نسخه نهایی نیز در 1 مارس بیرون می آید. البته نکته بسیار مهمی که او به آن اشاره کرد این است که به هر حال این نسخه از انگولار نیز همان انگولار نامیده خواهد شد، به صورت دقیق تر او بیان کرد که: "اجازه دهید آن را AngularJS نام گذاری نکنیم، اجازه دهید نام آن را انگولار 2 قرار ندهیم" او دلیل این صحبت را این چنین بیان کرد که: "دلیل این موضوع این است که ما نسخه های متعددی را منتشر خواهیم کرد که برای همه بسیار جذاب خواهد بود."

 فریم ورک انگولار


نکاتی در خصوص انگولار

برنامه ریزی های زیادی برای این فریم ورک شده است که در طی چند ماه باید شاهد انتشار انگولار 5، شش ماه بعد از آن شاهد انتشار انگولار 6 و بعد از آن نیز شاهد منتشر شدن انگولار 7 باشید. از مهم ترین اهداف گوگل برای انگولار 4 این است که تا حد ممکن با ورژن 2 انگولار سازگار باشد و پیام های خطای مربوط به کامپایلر آن را نیز بهبود ببخشد. در ماه نوامبر گوگل درباره نسخه بعدی انگولار که پس از آن به عنوان نسخه 3 شناخته میشد صحبت کرد و درباره پیشرفت های ابزارهای استفاده شده در آن و همینطور کاهش code generation اطلاعاتی را در اختیار کاربران گذاشت.

 فریم ورک انگولار


برنامه مربوط به ارتقا فریم ورک انگولار

برنامه ای که برای ارتقای فریم ورک انگولار چیده شده است شامل حرکت به سوی استفاده از TypeScript 2.1 به عنوان خط مشی اصلی است. در حالی که این بدان معناست که تغییراتی در حال رخ دادن است که البته Minar نیز در سخنرانی خود نسبت به این موضوع اطمینان بخشید: " این ها تغییراتی بزرگی نیستند، ما در گوگل از این تغییرات بسیاری دیده ایم و برای ما عادی شده است، اما با این حال این کار نیاز به برخی نیازمندی ها دارد". انگولار 2 در داخل تایپ اسکریپت نوشته شده بود که مایکروسافت مجموعه گسترده جاوا اسکریپت را با استفاده از آن رونویسی کرد.

 فریم ورک انگولار


نکات پایانی درباره نسخه جدید انگولار

به زودی گوگل نسخه 2.3 منتشر شده از انگولار را به به روزرسانی خواهد کرد و در طی این به روزرسانی سرویس آن نیز به روزرسانی می شود که می توان آن را با IDE های مختلف ادغام کرد. وراثت و شیء گرایی نیز به این نسخه از این فریم ورک اضافه خواهد شد که می تواند تغییرات مفیدی باشد.

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 1k بازدید
  • 0 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید