هزاران راه مختلف برای یادگیری پایتون

سه شنبه 26 شهریور 1398

راه های مختلفی برای یادگیری پایتون وجود دارد، ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر در خصوص روش های یادگیری پایتون صحبت کنیم و اطلاعاتی به شما ارائه دهیم.

 هزاران راه مختلف برای یادگیری پایتون

زبان برنامه نویسی پایتون یکی از پرطرفدارترین زبان های برنامه نویسی در دنیا است، یادگیری پایتون مورد استقبال بسیاری از توسعه دهندگان قرار گرفته و در همه جا صحبت از این زبان است. اکثر کامپیوترهای لینوکس و مک نسخه از پیش نصب شده پایتون را دارا هستند و امروزه بسیاری از فروشندگان کامپیوتر نیز در هنگام نصب ویندوز آن را بر روی ویندوز نیز نصب می کنند.

ممکن است شما نیز جزء افرادی باشید که به یادگیری پایتون و وارد شدن به دنیای آن علاقه مند باشید اما ندانید که باید از کجا شروع کنید، ما در این مطلب 12 منبع برای یادگیری پایتون را به شما معرفی می کنیم که به شما کمک می کنند تا مهارت های خود را در این زبان برنامه نویسی توسعه دهید.


دوره ها، کتاب ها، مقاله ها و مستندها برای یادگیری پایتون (بخش اول)

1-      Python Software Foundation اطلاعات و مستندهای فوق العاده ای را دارا است که به شما کمک می کند تا کد نویسی به زبان پایتون را شروع کنید. حتما سعی کنید راهنمایی مربوط به پایتون برای مبتدیان را مشاهده کنید، این بخش به شما کمک می کند تا پایتون را دریافت کنید و نکات مفیدی را در خصوص محیط های توسعه و ادیتورهای پایتون در اختیار شما قرار می دهد.

2-      شروع کار من با پایتون با ماژول Turtle شروع شد، من در ابتدا برای سوالات خود درباره پایتون پاسخ های مناسبی را پیدا کردم و بعد از آن دوره Turtle in Bryson Payne's Teach Your Kids to Code را برای یادگیری پایتون شروع کردم. این کتاب یک منبع فوق العاده است و خرید آن به شما این اجازه را می دهد تا به هزاران مثال دسترسی داشته باشید که حس های برنامه نویسی شما را برانگیخته خواهد کرد. علاوه بر این دکتر Payne یک دوره ارزان قیمت با سرفصل های این کتاب را در سایت Udemy تدریس می کند.

 یادگیری پایتون


آشنایی با کتاب دکتر Payne

3-      کتاب دکتر Payne تا حدودی از کنجکاوی های من درباره پایتون کاست و بعد از آن من تصمیم گرفتم که اطلاعات بیشتری درباره این زبان بدست بیاورم. این اتفاق درست زمانی افتاد که من کتاب Automate the Boring Stuff with Python نوشته Al Sweigart را کشف کردم. شما می توانید این کتاب را خریداری کنید و یا از آموزش های آنلاین آن استفاده کنید که دقیقا مشابه نسخه چاپی هستند و به صورت رایگان در دسترس شما قرار دارند. با تشکر از Al من مفاهیم اولیه پایتون، توابع، لیست ها، دیکشنری ها، دستکاری رشته ها و بسیاری از موارد دیگر را آموختم. این یک کتاب فوق العاده است و من نسخه های زیادی از آن را برای اهدا به کتابخانه های محلی تهیه کرده ام. علاوه بر این من یک دوره را در سایت Udemy پیشنهاد می کنم، شما با دریافت یک کد از سایت این کتاب می توانید این دوره را تنها با 10 دلار خریداری کنید.

 یادگیری پایتون


دوره ها، کتاب ها، مقاله ها و مستندها برای یادگیری پایتون (بخش دوم)

4-      کتاب Python Crash Course که توسط Eric Matthes نوشته شده است یک آموزش گام به گام از معرفی پایتون است که منتشر شده است و (مانند دو کتابی که در بخش های قبلی بیان کردیم) دارای یک نسخه وب نیز می باشد که به شما آموزش می دهد چگونه پایتون را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید و همچنین نکاتی را به شما ارائه می دهد که روند آموزش شما را بهبود می بخشد.

5-      پایتون برای همه یک منبع فوق العاده ی دیگر برای یادگیری پایتون است، این سایت دسترسی رایگان به مطالب مربوط به دوره های Charles Severance و edX certification را در اختیار شما قرار می دهد. این سایت به چند بخش شروع، درس ها و بخش های متریال تقسیم بندی می شود. این سایت دارای 17 درس است که به خوبی به صورت موضوعی سازماندهی شده اند.

 یادگیری پایتون


دوره ها، کتاب ها، مقاله ها و مستندها برای یادگیری پایتون (بخش آخر)

6-      Seth Kenlon استاد برنامه نویسی پایتون در سایت Opensource.com مطالب گسترده ای را در خصوص یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون نوشته است، Seth دارای مقاله های بسیار خوبی در زمینه ذخیره و لود داده های پایتون به صورت جیسون، یادگیری برنامه نویسی شیء گرا با پایتون و بسیاری از موارد دیگر دارد.

 یادگیری پایتون


استفاده از پایتون در دستگاه ها (بخش اول)

7-      اخیرا من علاقه زیادی به Circuit Playground Express پیدا کرده ام، یک دستگاه که بر روی CircuitPython اجرا می شود و یک زیر مجموعه از زبان برنامه نویسی پایتون که برای میکروکنترلرها طراحی شده است. من متوجه شدم که Circuit Playground Express و CircuitPython بهترین روش برای معرفی پایتون و به صورت کلی آموزش برنامه نویسی به مبتدیان است. سازنده آن Adafruit دارای مجموعه ای از مقاله ها است که سرعت یادگیری پایتون را در شما افزایش می دهد.

8-      BBC:Microbit یک روش فوق العاده دیگر برای یادگیری پایتون است، شما می توانید نحوه برنامه نویسی به زبان پایتون را با MicroPython بیاموزید که روشی دیگر برای پیاده سازی برنامه نویسی میکروکنترلرها است.

9-      هیچ مقاله ای در رابطه با یادگیری پایتون بدون نام بردن از Raspberry Pi single-board کامل نمی شود، زمانی که در کار کردن با mighty Pi توانمند شدید شما می توانید هزاران ایده را در سایت Opensource.com پیدا کنید که می توانید از آن ها استفاده کنید که از جمله این ایده ها می توان به 7 Raspberry Pi projects to explore، Resurrecting the Amiga on the Raspberry Pi و How to use your Raspberry Pi as a VPN server. اشاره کرد.

10-  بسیاری از مدارس برای پشتیبانی از آموزش های خود دستگاه های IOS را به دانش آموزان ارائه می دهند، من در حالی که سعی می کردم به معلمان و دانش آموزان این مدارس کمک کنم که با پایتون کد نویسی کنند سایت Trinket.io را پیدا کردم. این سایت به شما اجازه می دهد تا کدهای پایتون 3 را نوشته و در مرورگر اجرا کنید.

 یادگیری پایتون


آشنایی با پادکست ها

11-  من از گوش دادن به پادکست ها زمانی که رانندگی می کنم بسیار لذت می برم، به همین دلیل من اطلاعات زیادی از پادکست های مربوط به آموزش پایتون که توسط Kelly Paredes و Sean Tibor ساخته شده اند بدست آوردم. محتوای آنها به خوبی با فضای آموزشی تنظیم شده است.

12-  اگر شما به دنبال آموزشی هستید که بیشتر عمومی باشد من به شما پادکست Michael Kennedy که درباره یادگیری پایتون است را پیشنهاد می کنم که اطلاعاتی جامع و کلی در خصوص این زبان در اختیار شما قرار می دهد.

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 1k بازدید
  • 1 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید