کتابخانه جاوا اسکریپت به آی پد اجازه تبلیغات Flash را می دهد

پنجشنبه 11 مهر 1398

نمایش تبلیغات Flash در آیفون و آی پد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، در این مطلب درباره نمایش تبلیغات Flash در آیفون و آی پد صحبت می کنیم.

 کتابخانه جاوا اسکریپت به آی پد اجازه تبلیغات Flash را می دهد

یک شرکت تبلیغاتی موبایل یک کتابخانه جاوا اسکریپت نوشته است که باعث می شود تا تبلیغات Flash در دستگاه هایی مانند Ipad قابل مشاهده باشند که همانطور که می دانید این کار به صورت کلی توسط اپل مورد مخالفت قرار گرفته است چرا که این شرکت با پلتفرم چند رسانه ای سیستم ادوب کار می کند.

در این حال اگر دستگاه نتواند تبلیغات Flash را بخواند این کتابخانه جاوا اسکریپت که با نام Smokescreen نیز نامیده می شود تبلیغات Flash را به جاوا اسکریپت و Html تبدیل می کند که در مرورگر قابل نمایش هستند. کتابخانه Smokescreen که برای اولین بار توسط Chris Smoak از شرکت Rev Shock Ads نوشته شده است در واقع نشان می دهد که شرکت های بسیار بزرگی که بر روی تبلیغات Flash به صورت گسترده کار می کنند دیگر برای دست پیدا کردن به میلیون ها کاربر آیفون و آی پد نیازی به ساخت نسخه های مختلف از تبلیغات ندارند.


یک صحبت از وب سایت Smokescreen درباره تبلیغات Flash

در وب سایت Smokescreen آمده است که: " بسیاری از مردم در حال حاضر علاقه مند هستند که از ابزارهای ادوب خود استفاده کنند تا با استفاده از آن ها تبلیغات دلخواه خود را بسازند و با این وجود پشتیبانی از تنها یک پلتفرم برای نمایش این تبلیغات کار نسبتا احمقانه ای به نظر می رسد".

 تبلیغات Flash


نکاتی درباره کتابخانه Smokescreen

این کتابخانه در حال حاضر نیازمند مرورگرهای قدرتمند است، در حال حاضر نسخه های دمو از تبلیغات تنها بر روی نسخه 3.6 فایرفاکس، نسخه 5 کروم و نسخه 4 سافاری و همینطور نسخه موبایل سافاری به نمایش در می آید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این تبلیغات بر روی نسخه 9 اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت نمایش داده نمی شوند اگر چه به نظر توسعه دهندگان در آینده ای نزدیک بر روی اپرا 10.5 نیز نمایش داده خواهد شد.

 تبلیغات Flash


انتشار کدهای این کتابخانه

کدهای Smokescreen به زودی به صورت متن باز منتشر می شوند، توسعه دهندگان این کتابخانه در حال حاضر پیش نمایش آن را همراه با نسخه های نمایشی ارسال کرده اند. با توجه به مطالب این وبلاگ برخی از گزینه های پشتیبانی و خدمات کم هزینه نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. چیزی که در حال حاضر به نظر می رسد این است که توسعه دهندگان برای انتشار این کتابخانه بسیار هیجان زده هستند. Simon Willison خالق Django که فریم ورکی برای ساخت وب سایت ها به زبان پایتون است می گوید: این که تبلیغات Flash به زبان جاوا اسکریپت نوشته شود یک اتفاق فوق العاده خواهد بود.

با این حال ویلیان می نویسد که: یکی از مهم ترین دغدغه های من حجم این کتابخانه است که 175 کیلوبایت است و دارای 8000 خط کد جاوا اسکریپت می باشد که می تواند بر روی گوشی های با مصرف کم مشکل ساز شود.

 تبلیغات Flash


برخی از ویژگی های این کتابخانه برای اجرای تبلیغات Flash

این کتابخانه باید در یک مرورگر وب دانلود شده و اجرا شود. از آنجایی که گوشی های تلفن همراه قدرت پردازش ضعیف تری نسبت به کامپیوترهای خانگی دارند مدت زمان مورد نیاز برای ارائه تبلیغات Flash ممکن است برای دستگاه های مختلف متفاوت باشد. توسعه دهندگان هشدار می دهند که این کتابخانه به اندازه یک افزونه Flash سریع نیست اما می تواند عملکرد آن را به میزان زیادی بهبود ببخشد.

آزمایش نسخه دمو این کتابخانه در آیفون نشان داد که هرچه انیمیشن استفاده شده در تبلیغات Flash پیچیده تر باشد ارائه تبلیغ نیازمند صرف زمان بیشتری است اما این روند در کامپیوترهای خانگی بسیار سریع تر است.

 تبلیغات Flash


جمع بندی و نکات پایانی

از آن جایی که کتابخانه Smokescreen به زبان جاوا اسکریپت نوشته شده است نسبت به پلاگین های Flash کندتر است ولی با این حال می تواند عملکرد آن را تا حدود زیادی بهبود ببخشد و علاوه بر این امکانات بسیار زیاد دیگری را نیز در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از آن ها در راستای نمایش تبلیغات با کیفیت استفاده کنید.

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 1k بازدید
  • 0 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید