13 سایت معتبر برای آموزش برنامه نویسی به صورت رایگان

چهارشنبه 10 مهر 1398

وب سایت های آموزش برنامه نویسی همواره دارای اهمیت بسیار زیادی بوده اند. ما در این مطلب قصد داریم 13 سایت برتر آموزش برنامه نویسی را به شما معرفی کنیم.

 13 سایت معتبر برای آموزش برنامه نویسی به صورت رایگان

روزهایی وجود داشت که آموزش برنامه نویسی تنها به صورت حضوری و توسط افراد حرفه ای در این حوزه انجام می شد، اما در حال حاضر شرایط فرق کرده است، همانطور که احتمالا بیشتر کارآفرینان، فری لنسرها و بازاریابان حرفه ای به شما خواهند گفت، آموزش برنامه نویسی می تواند برای آینده شما مفید باشد. طی یک سال گذشته من در حال یادگیری برنامه نویسی بودم، این موضوع به من کمک کرد تا تبدیل به یک کارآفرین بهتر شوم.

برای یاد گرفتن برنامه نویسی نیازی نیست که سرمایه خود را از بین ببرید و یا این که از کسی پول قرض بگیرید تا یاد بگیرید چگونه برنامه نویسی کنید، ما در این مطلب 12 وب سایت را به شما معرفی خواهیم کرد که آموزش برنامه نویسی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند.


وب سایت CodeAcademy

یکی از محبوب ترین وب سایت هایی که به صورت رایگان اقدام به آموزش برنامه نویسی کرده است وب سایت CodeAcademy می باشد، در حقیقت در حال حاضر بیش از 24 میلیون نفر از آموزش رایگان برنامه نویسی این وب سایت  در حال حاضر استفاده کرده اند و از آن نهایت رضایت را داشته اند. در CodeAcademy شما می توانید مستقیما وارد دوره های آموزشی شوید و همه چیز از جمله HTML، CSS، جاوا اسکریپت، jQuery، پی اچ پی، پایتون و روبی را بیاموزید.

 آموزش برنامه نویسی


وب سایت Coursera

این وب سایت در سال 2012 در زمینه آموزش برنامه نویسی به صورت رایگان فعالیت خود را آغاز کرده و امروزه تبدیل به یک سایت بزرگ آموزشی شده که سودآوری زیادی را نیز داشته است. در این وب سایت بیش از 1000 دوره از 119 موسسه مختلف وجود دارد. شما در حالی که در این وب سایت آموزش می بینید می توانید برای دریافت گواهی نامه های خاص برخی از زبان های برنامه نویسی نیز اقدام کنید. نکته جالب درباره این وب سایت این است که برخی از دوره های رایگان آموزش برنامه نویسی مقدماتی از برخی از دانشگاه های بزرگ دنیا نیز در آن قرار داده شده است و می توانید از آن ها نیز استفاده کنید.

 آموزش برنامه نویسی


edX از بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی

یکی دیگر از وب سایت های فعال در این حوزه وب سایت Edx است که در واقع یک پلتفرم یادگیری برنامه نویسی به صورت آنلاین می باشد. این وب سایت در واقع توسط دانشگاه هاروارد و MIT در سال 2012 تاسیس شده است. در  این وب سایت می توانید اطلاعات زیادی در خصوص فناوری ها و تئوری های برتر در بسیاری از حوزه های برنامه نویسی بدست بیاورید. در حال حاضر این سایت دارای 60 کلاس آموزشی است، توجه داشته باشید این وب سایت را با وب سایت معرفی رایگان علوم کامپیوتر دانشگاه هاروارد اشتباه نگیرید.


وب سایت Udemy

وب سایت یودمی در سال 2010 تاسیس شده است. این وب سایت یک بستر یادگیری آنلاین است که می تواند به عنوان روشی برای بهبود یا یادگیری مهارت های شغلی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند، استفاده شود. در این وب سایت دوره هایی نیز وجود دارند که شما تنها با پرداخت هزینه می توانید به آنها دسترسی داشته باشید اما با این حال دوره های رایگان زیادی نیز وجود دارند که می توانید از طریق ویدئو به آن ها دسترسی داشته و آن ها را مشاهده کنید. به عنوان مثال می توان به آموزش رایگان HTML و یا CSS یا حتی مقدمات پایتون اشاره کرد.

 آموزش برنامه نویسی


aGupieWare یک پلتفرم آموزش برنامه نویسی

AGupieWare در واقع یک توسعه دهنده مستقل اپلیکیشن است که نرم افزارهای علوم کامپیوتر را از برخی از موسسات پیشرو در ایالات متحده آمریکا مورد بررسی قرار داده و این بررسی ها را به 15 دوره تقسیم بندی کرده است که شامل سه دوره کلاس مقدماتی، هفت دوره کلاس اصلی و 5 دوره کلاس انتخابی می باشد.

مراجعه به این وب سایت برای برای برنامه نویسانی که قصد دارند در آینده موفق شوند بسیار کاربردی و مفید خواهد بود اگرچه شما در این وب سایت آموزش واقعی نخواهید دید.


وب سایت گیت هاب

گاهی اوقات زمانی که شما دچار یک مشکل می شوید باید نام کتاب منبع خود را به یاد آورید. گیت هاب این کار را انجام می دهد، شما در این وب سایت می توانید بیش از 5000 کتاب رایگان برنامه نویسی را مشاهده کنید که تقریبا 80 زبان برنامه نویسی مختلف را پوشش می دهند. شما می توانید این کتاب ها را در وب سایت گیت هاب مشاهده کنید که در مخزن آن ذخیره شده اند و با استفاده از آن ها می توانید اطلاعات خود را به روز رسانی کنید.

 آموزش برنامه نویسی


سایت MIT Open Courseware

اگر اصول اولیه برنامه نویسی را آموخته اید و نیازمند یادگیری موارد سنگین تر هستید (به عنوان مثال قصد دارید اطلاعاتی در خصوص تئوری رمزنگاری بدست بیاورید) می توانید از این وب سایت استفاده کنید که شامل کلاس هایی از جمله مقدمه ای در علوم کامپیوتر و برنامه نویسی، معرفی ابتدایی در خصوص برنامه نویسی به زبان جاوا و یا سی می باشد.


آشنایی با Hack.pledge()

این وب سایت در واقع یک جامعه بزرگ از توسعه دهندگان است که برخی از توسعه دهندگان مشهور در آن فعالیت دارند که از جمله آن ها می توان به Bram Cohen مخترع BitTorrent اشاره کرد. در این وب سایت می توانید مهارت های برنامه نویسی خود را کامل کرده و برخی از مهم ترین برنامه های ساخته شده توسط توسعه دهندگان بزرگ دنیا را نیز مشاهده کنید و از آن ها نکات مهمی را بیاموزید.

 آموزش برنامه نویسی


وب سایت Code Avengers

وب سایت Code Avengers یکی از بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی است که دوره های سرگرم کننده و تعاملی را به شما برای آموزش برنامه نویسی ارائه می دهد و شما با استفاده از آن ها می توانید بیاموزید که چگونه اقدام به ساخت نرم افزارها، اپلیکیشن ها، بازی ها و سایت های مختلف کنید. از جمله مواردی که شما در این وب سایت می توانید بیاموزید می توان به HTML، CSS و جاوا اسکریپت اشاره کرد. دوره های این وب سایت 12 ساعته است و به زبان های انگلیسی، روسی، هلندی، اسپانیای، ایتالیایی، ترکی و پرتغالی در دسترس شما قرار دارد.
آموزش برنامه نویسی در وب سایت Khan Academy

این وب سایت یکی از قدیمی ترین وب سایت های آموزش برنامه نویسی است که توسط سلمان خان ساخته شده است و به همین دلیل نیز نام آن آکادمی خان است. این وب سایت به عنوان یکی از اصلی ترین وب سایت های آموزش برنامه نویسی به صورت اینترنتی شناخته می شود که دارای آموزش هایی گام به گام در این زمینه است. شما با مراجعه به این وب سایت می توانید آموزش ببینید که چگونه برنامه نویسی کنید و انیمیشن یا بازی بسازید که تمامی این موارد با استفاده از جاوا اسکریپت صورت می گیرد. یکی از مهم ترین ویژگی های این وب سایت آموزش طراحی صفحات وب با استفاده از HTML و CSS است.

 آموزش برنامه نویسی


وب سایت جذاب Free Food Camp

شما در این وب سایت می توانید HTML5، CSS3، جاوا اسکریپت، دیتابیس، DevTools، Node.js، Angular.js و Agile با شبکه سازی و پیوستن به یک جامعه از افراد حرفه ای در این حوزه ها را بیاموزید. نکته دیگر درباره این وب سایت این است که شما می توانید از مهارت های خودکار برنامه نویسی استفاده کنید تا بتوانید به صورت رایگان اقدام به ساخت نرم افزار کنید. در واقع این وب سایت به شما کمک می کند تا در بین یادگیری مهارت ها بتوانید مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارند را نیز حل کنید. این وب سایت برای تمامی افراد در دسترس است.

HTML5 Rocks

این وب سایت در واقع یکی از پروژه های گوگل بوده و به منظور تعامل کردن با HTML5 در آیفون طراحی شده است. این وب سایت دارای مقالات بسیار زیادی است که اطلاعات زیادی را درباره آخرین به روز رسانی های HTML5 در اختیار شما قرار می دهد. این وب سایت به صورت متن باز است بنابراین توسعه دهندگان می توانند کدهای HTML5 را به راحتی در آن امتحان کنند. از آن جایی که دوره های این وب سایت بسیار پیشرفته تر از دوره های مقدماتی سایت های دیگر است ممکن است نیاز داشته باشید که قبل از شروع کار کردن با این وب سایت تجاربی را در زمینه های مختلف بدست بیاورید.

آموزش برنامه نویسی قبلا از طریق دوره ها و کتاب های بسیار گران قیمت انجام می شد اما در حال حاضر بسیار ساده تر شده است. توصیه من به هر کارآفرینی این است که برنامه نویسی را بیاموزد، آیا هنوز هم تعجب می کنید که من توصیه می کنم که نیاز به آموزش برنامه نویسی دارید؟ می توانید با کمی جست و جو در این زمینه متوجه دلیل من برای بیان همچین سخنی را پیدا کنید و بعد از آن تلاش کنید تا برنامه نویسی را بیاموزید.

 آموزش برنامه نویسی

تاپ لرن (آموزش فارسی برنامه نویسی) TopLearn.Com

وب سایت تاپ لرن در پاییز 1396 پیاده سازی شده است . تاپ لرن یک پلتفرم کاملا متفاوت در زمینه یادگیری و آموزش بوده تا بتواند برای کسب و کار , توسعه و نگهداری نرم افزار , فن آوری های جدید و مهارت های خلاقانه ای که شما به دنبال ان هستید به صورت حرفه ای  آموزش ببینید.

در تاپ لرن همیشه به روز باشید:

اگر شما سعی دارید به صورت فردی برای بالا بردن مهارت های خود در جهت کسب و کار قصد دارید از آموزش آنلاین استفاده کنید : تاپ لرن کی از بهترین گزینه های شما خواهد بود . کافیست با مشاهده بیش از 10 ها ساعت ویدئویی که در سایت به صورت رایگان می باشد مهارت های خود را افزایش دهید . همچنین با هزینه هایی باور نکردنی که برای دوره های خاصی در سایت گذاشته شده است می توانید به صورت حرفه ای مهارت های خود را به سطح حرفه ای برسانید.

امروزه بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا با توجه به نیاز های سازمانی  از افراد مورد اعتماد خود در سازمان برای رفع نیازهای خود استفاده می کنند .  با توجه به هزینه آموزش به صورت حضوری  و البته  چالش هایی نظیر مکان , زمان  و همچنین استاد مناسب رو به رو خواهند بود . شرکت ها ی خصوصی و دولتی می توانند با دسترسی به ویدئو های آموزشی تاپ لرن مهارت های کارمندان خود را افزایش دهند تا در واقع با بهره گیری و اپدیت نیرو های خود  شاهد عملکرد چشم گیری  انان در سازمان  باشند .

ورود به بازار کار:

بسیاری از فارغ التحصیلان برای ورود به بازار پر رقابت کار در ایران نیاز به یادگیری مهارت های لازم دارند . یکی از بزرگترین چالش ها هزینه های آموزشی هست . تاپ لرن با قرار دادن بیش از 100 ها آموزش رایگان  با اساتید حرفه ای  ,  شیوه آموزشی نوین و قرار دادن دوره های مناسب برای ورود به بازار کسب و کار و البته ارائه گواهی معتبر جهت ارائه , را فراهم نموده است.

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 6k بازدید
  • 1 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید