نسخه 3.0 نیتیو اسکریپت همراه با نسخه 4 انگولار منتشر خواهد شد

سه شنبه 22 مرداد 1398

نسخه 3.0 نیتیو اسکریپت می تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما داشته باشد، در این مطلب درباره انتشار نسخه 3.0 نیتیو اسکریپت صحبت خواهیم کرد.

 نسخه 3.0 نیتیو اسکریپت همراه با نسخه 4 انگولار منتشر خواهد شد

نسخه 2.5 نیتیو اسکریپت در حال حاضر در اختیار توسعه دهندگان قرار دارد و سازندگان فریم ورک های متن باز موبایل می توانند نسخه 3.0 آن را در ماه آوریل دریافت کنند.


نیتیو اسکریپت

Native script این امکان را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد تا اپلیکیشن های موبایل نیتیو را برای گوشی های اندرویدی و IOS طراحی کنند که این کار با استفاده از جاوا اسکریپت امکان پذیر می شود که یک کد پایه را ایجاد می کند. نسخه 3.0 نیتیو اسکریپت شامل بهبود سازی هایی است که از جمله آن ها می توان به افزایش عملکرد ران تایم Native script ، افزایش سرعت تاثیرگذاری تغییرات، دیباگ کردن و امکاناتی برای متغیرها اشاره کرد.

 نیتیو اسکریپت


نکاتی در خصوص NativeScript

در Native script  پلتفرم موتور رندر کردن نیتیو ماژول های جاوا اسکریپت و UI ها را فراهم می کند، این فریم ورک تنها از توسعه دادن با جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند بلکه شما می توانید از انگولار و تایپ اسکریپت هم برای آن استفاده کنید. در واقع می توان گفت که Native script یک مکمل برای فریم ورک انگولار است که زمانی که این فریم ورک اقدام به ساخت اپلیکیشن های موبایل می کند امکان دسترسی به پلتفرم نیتیو API ها و کامپوننت ها را فراهم می کند. ورژن 3.0 نیتیو اسکریپت در واقع تنظیم شده است تا با آخرین به روز رسانی از فریم ورک انگولار منتشر شود که انگولار نسخه 4 نیز در ماه مارس منتشر خواهد شد.

جمع بندی و نکات پایانی

نسخه 2.5 NativeScript در اوایل ماه منتشر شد که شامل مواردی همچون ادغام سازی با DevTools مرورگر کروم برای دیباگ کردن، ویرایش قبل از زمان اجرا برای بوت شدن در دستگاه های اندرویدی، دیباگ کردن گام به گام و درخت UI بود. نسخه جدید از Native script دارای ویژگی های بسیار زیاد دیگری خواهد بود، کنترل بیشتر DataForm شخصی سازی شده برای ساخت فرم های موبایل و bundling code به همراه یک ماژول WebPack کار شما را راحت تر کرده است. در رابطه با نسخه 2.5، Progress همچنین یک فریم ورک تست فانکشنال را برای بهبود نرم افزار طراحی کرده است.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 1k بازدید
  • 0 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید