به روزرسانی JS++ قابلیت حذف کدهای بی فایده را اضافه می کند

دوشنبه 29 مهر 1398

در به روزرسانی JS++ شاهد حذف کدهای بی فایده خواهیم بود، ما در این مطلب قصد داریم درباره نسخه جدید زبان برنامه نویسی JS++ صحبت کنیم.

 به روزرسانی JS++ قابلیت حذف کدهای بی فایده را اضافه می کند

به زودی به روز رسانی در زبان برنامه نویسی JS++ انجام خواهد شد که به آن طراحی ماژولار، حذف کدهای بی فایده ویرایشگرهای متعددی اضافه خواهد شد. هدف از این به روز رسانی توسعه برنامه نویسی موبایل و وب و قرار دادن حالت پیش نمایش برای توسعه دهنده است، JS++ در واقع یک سوپرست از جاوا اسکریپت است که برای استفاده امن از کتابخانه های جاوا اسکریپت در حالی که بررسی کامپایل-تایم فعال است مورد استفاده قرار می گیرد. نسخه آخر این زبان که نسخه 0.4.2 است دارای کلید واژه ماژول و قابلیت فعال کردن طراحی ماژولار را دارا است، ماژول های این زبان برنامه نویسی در زمان کامپایل مرتبط می شوند و در تمامی موارد قابل حل می باشند. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این زبان برنامه نویسی صحبت کنیم.

با به روزرسانی جی اس پلاس پلاس چه اتفاقی می افتد؟

با این به روز رسانی تنها تابعی که توسط کاربر قرار گرفته است در حالت کامپایل نهایی قرار خواهد گرفت( فرایندی که حذف کدهای بی فایده نام دارد). در این پردازش هیچ یک از کدهای بی فایده و بدون استفاده در خروجی کامپایل شده نهایی تولید نمی شوند.

 JS++

صحبت های راجر پون درباره این زبان

یکی از بزرگترین نکات مهم و مشکل ساز در جاوا اسکریپت این است که شما نیاز دارید که کل کتابخانه جی کوئری را include کنید تا بتوانید تنها از یک تابع این کتابخانه استفاده کنید. با استفاده از npm و انقلاب micro-library کدهای جاوا اسکریپت رشد خواهند کرد البته اندازه آنها نیز بزرگتر می شود. صفحات وب مدت زمان بیشتری برای بارگذاری نیاز دارند چرا که آنها وابسته به حجم جاوا اسکریپتی هستند که نیاز است که دانلود شود و بنابراین این موضوع می تواند برای گوشی های موبایل دردسرساز باشد.

البته او تاکید دارد که ویژگی حذف کدهای بی فایده تنها یکی از ویژگی های نسخه جدید JS++ است، علاوه بر این نسخه جدید این زبان برنامه نویسی قابلیت overloading توابع را نیز معرفی خواهد کرد( حتی اگر این توابع overload نشده باشند) که همین موضوع باعث می شود تا کدهای بی فایده در نسخه نهایی کدها تولید نشوند.

 JS++ .

ویرایشگرهای جدید در زبان JS++

نکته جالبی که درباره به روز رسانی این زبان برنامه نویسی وجود دارد این است این به روز رسانی امکان ادغام با 16 ویرایشگر کد را برای توسعه دهندگان فراهم کرده است که از جمله آنها می توان به مواردی همچون Sublime Text، Notepad++، Visual Studio Code، GitHub Atom و GNU Emacs اشاره کرد، علاوه بر این، این امکان قابلیت ادغام ویندوز را بهبود بخشیده است. به عبارت دیگر نصب بر روی ویندوز به صورت یکپارچه تری در آمده است( در واقع هیچ راه اندازی مجددی نیاز ندارد) و از GUI برای کامپایل کردن فایل ها استفاده می کند.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید