پروژه انتقال فریم ورک .NET با استفاده از .Net core 3.0

یکشنبه 12 آبان 1398

پروژه انتقال فریم ورک .NET با استفاده از .Net core 3.0 یک پروژه بسیار بزرگ و جالب است، مادراین مطلب قصد داریم درباره پروژه انتقال فریم ورک .NET صحبت کنیم

 پروژه انتقال فریم ورک .NET با استفاده از .Net core 3.0

چند روز قبل  Immo Landwerth مدیر برنامه یک تیم فریم ورک .NET  اعلام کرد که تیم آن ها در حال تکمیل پروژه .NET Framework API Porting است. آنها همچنین برنامه دارند که پایه کد فریم ورک .NET را نیز تحت لاینسس MIT بر روی گیت هاب منتشر کنند تا به تمامی افراد این امکان را بدهند که بتوانند پروژه های OSS را برای سایر تکنولوژی ها نیز ایجاد کنند. به عنوان مثال در حال حاضر پروژه هایی برای CoreWF و CoreWCF وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره پروژه .NET Framework API Porting صحبت کنیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.


مقدمه ای درباره پروژه .NET Framework API Porting

در ماه می امسال شرکت مایکروسافت اعلام کرد که آینده .NET بر پایه .NET Core خواهد بود. در طی ساخت آن در سال 2019 Scott Hunter اظهار داشت که AppDomains، remoting، Web Forms، WCF server و Windows Workflow به سمت هسته .NET منتقل نخواهند شد.

 فریم ورک .NET

Landwerth در این باره می نویسد با استفاده از .NET Core 3.0 ما در مرحله ای هستیم که تمامی تکنولوژی هایی که برای کارهای مدرن مورد نیاز هستند را به سمت اپلیکیشن های دسکتاپ، اپلیکیشن های موبایل، اپلیکیشن های کنسول، وب سایت ها و یا سرویس های مبتنی بر کلود منتقل کرده ایم.


ویژگی های فریم ورک .NET Core 3.0

ویژگی های زیادی به .NET Core 3.0 که در ماه گذشته منتشر شده است اضافه شده است که این موارد شامل WPF و WinForms است که تعداد API های فریم ورک .NET که منتقل شده اند را به بیش از 120 هزار افزایش می دهد که این مقدار تقریبا بیشتر از نصف API های فریم ورک .NET است. توجه داشته باشید که در حال حاضر 62 هزار مورد از API های .NET Core هستند که هنوز در فریم ورک .NET قرار ندارند. در مقایسه با تعداد کل API ها حدود 80 درصد از API ها در سطح این فریم ورک قرار دارند.

 فریم ورک .NET

Landwerth در ادامه صحبت هایش خاطرنشان می کند که از آنجایی که ما به صورت کلی دیگر قصد نداریم که تکنولوژی های موجود را از این فریم ورک  به .NET Core منتقل کنیم کلیه مواردی که با عبارت .NET Core برچسب گذاری شده اند احتمالا بسته شوند.


نکات پایانی

اطلاعات بیشتر مربوط به این مطلب در حال حاضر در گیت هاب موجود است که در صورتی که علاقه مند باشید می توانید با مراجعه به آن اطلاعات بسیار زیاد و مفیدی را در این باره بدست بیاورید. به صورت کلی ممکن است سوالات بسیار زیادی برای شما در رابطه با این موضوع به وجود آمده باشد که شما می توانید به راحتی پاسخ این سوالات خود را از گیت هاب پیدا کنید.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 1k بازدید
  • 0 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید