نسخه 4.0 اندروید استودیو ابزار طراحی UI نیتیو را به همراه دارد

یکشنبه 19 آبان 1398

نسخه 4.0 اندروید استودیو دارای ویژگی های بسیار زیادی است، ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره ویژگی های نسخه 4.0 اندروید استودیو صحبت کنیم.

 نسخه 4.0 اندروید استودیو ابزار طراحی UI نیتیو را به همراه دارد

گوگل پیش نمایشی از نسخه 4.0 اندروید استودیو را به نمایش گذاشته است که از ابزار Jetpack Compose برای ساخت UI های نیتیو در اندروید پشتیبانی می کند. نسخه 4.0 اندروید استودیو که با نام Canary نیز شناخته می شود از Jetpack Compose که یکی از API های کاتلین است استفاده می کند. استفاده از این API به شما در ساخت UI های نیتیو در اندروید کمک می کند و علاوه بر این باعث می شود تا زمانی که یک حالت تغییر می کند UI به صورت خودکار به روز رسانی شود. در حال حاضر این نسخه وارد فاز پیش نمایش برای توسعه دهندگان شده است و در حال حاضر این API در اندروید استودیو در دسترس است.


آشنایی بیشتر با نسخه 4.0 اندروید استودیو

این نسخه از اندروید استودیو از بسیاری از API های جاوا 8 پشتیبانی می کند بدون آن که نیاز به یک حداقل سطح API برای یک برنامه داشته باشد. با کمک فرایند desugaring DEX D8 کامپایلر اندروید استودیو 3.x در حال حاضر پشتیبانی قابل قبولی از ویژگی های نسخه 8 جاوا مانند عبارت های لامبدا را ارائه داده است. با استفاده از نسخه 4.0 اندروید استودیو موتور desugaring برای استفاده از API های زبان برنامه نویسی جاوا گسترش پیدا کرد. در حال حاضر بسیاری از API های استاندارد زبان برنامه نویسی جاوا در نسخه های اخیر اندروید استودیو در دسترس توسعه دهندگان هستند که از جمله آنها می توان به java.util.streams اشاره کرد که در نسخه های قبلی اندروید استودیو پشتیبانی می شد.

 نسخه 4.0 اندروید استودیو


برخی از قابلیت های مهم این نسخه( بخش اول)

-          یک ویرایشگر طراحی بصری در MotionLayout layout type گنجانده شده است که روند ساخت و پیش نمایش انیمیشن ها را راحت تر کرده است.

-          قابلیت های ویرایشگر هوشمند از جمله قابلیت هایلایت کردن سینتکس، بررسی ارورها و قابلیت تکمیل کد زمانی که شما فایل ProGuard را باز می کنید در دسترس است.

-          شما با کلیک کردن بر روی مسیر file -> New -> Fragment -> Gallery و یا با کلیک کردن بر روی گزینه Create new destination در Navigation این ویرایشگر می توانید به امکاناتی برای کار کردن با fragment  و قالب ها دسترسی کاملی داشته باشید.

 نسخه 4.0 اندروید استودیو


برخی از قابلیت های مهم این نسخه از اندروید استودیو( بخش دوم)

-          قالب های زنده اندروید در کلاس های کاتلین در دسترس توسعه دهندگان قرار دارند.

-          نسخه 4.0 اندروید استودیو از قابلیت Kotlin DSL که برای ساخت فایل های اسکریپت با استفاده از Android Gradle plug-in می باشد پشتیبانی می کند که می توانید از آن نیز استفاده کنید.

به صورت کلی توجه داشته باشید که به این نسخه ویژگی های بسیار زیادی افزوده شده است که استفاده از آن ها کار برنامه نویسی را برای شما به عنوان یک توسعه دهنده راحت تر خواهد کرد.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید