5 مزیت یادگیری کدنویسی که بر بخش‌های دیگر زندگی شما تاثیر می‌گذارد

دوشنبه 5 اسفند 1398

این مقاله یک لیست مختصر از مزایایی است که شما حتی به عنوان یک تازه‌کار، وقتی وارد دنیای کدنویسی می‌شوید، در همه زمینه‌های زندگی خود احساس می‌کنید. در اینجا ما 5 مورد از این موارد را با یک توضیح مختصر بیان می‌کنیم.

5 مزیت یادگیری کدنویسی که بر بخش‌های دیگر زندگی شما تاثیر می‌گذارد

این موارد عبارتند از:

1. حل مسأله

2. توجه به جزئیات

3. تفکر جانبی

4. کاوش (برای اطلاعات)

5. همکاری و مشارکت

حل مسأله

بله، مطمئنا ما از قبل هم می‌توانستیم مشکلات را حل کنیم، اما وقتی شروع به انجام برخی الگوریتم‌ها می‌کنید، حل مسأله زندگی واقعی شما را به چالش می‌کشد. کدنویسی ما را ملزم می‌کند که ابتدا مشکلات را به بخش‌های کوچک تبدیل کنیم.

وقتی یاد می‌گیرید مشکلات را به این طریق از هم جدا کرده و بخش بخش کنید، خیلی سریع‌تر حل می‌شوند. شما این بخش‌ها را مرحله به مرحله بررسی می‌کنید تا به یک راه‌حل کامل برسید.

توجه به جزئیات

کدنویسی نیاز به توجه بالایی دارد، هم برای منطق و هم مکانیسم عمل و هم برای خود سینتکس. هر خط تیره، کاما و سمیکالن مهم هستند. در کدنویسی جایی برای خطا وجود ندارد. همه چیز باید به درستی انجام شود تا برنامه نهایی به خوبی کار کند. و فکر می‌کنم نیازی نیست که بگویم این همه دقت چه فوایدی برای بقیه زندگی شما خواهد داشت.

وقتی شما یاد می‌گیرید که حتی به جزئی‌ترین مسائل هم توجه کنید، به طور ناخودآگاه در زندگی واقعی هم نگاه‌تان به همه مسائل این‌گونه خواهد شد.

تفکر جانبی

از آنجا که بسیاری از مکانیسم‌های حل مسأله ما ضمنی است، کدنویسی اغلب ما را مجبور می‌کند خارج از حیطه خود فکر کنیم. تفکر جانبی یک دارایی شگفت‌انگیز است زیرا شما را قادر می‌سازد به جای گذر از آن، در اطراف یک مشکل قدم بزنید و آن را از تمام زوایا بررسی کنید.

کاوش (برای اطلاعات)

یکی از اولین توصیه‌هایی که به هنگام شروع کدنویسی به شما می‌شود، جستجوی گوگل است. ما شدیدا عادت پیدا کرده‌ایم که هر وقت سوالی داریم آن را در گوگل جستجو کنیم. کاری که شما یاد می‌گیرید انجام دهید این است که بیشتر سوالاتی که به ذهن خطور می‌کنند، قبلا پاسخ داده شده‌اند. اگر شما بدانید که جواب شما توسط اشخاص دیگری پاسخ داده شده‌اند، زمان خود را صرف انجام این کار خواهید کرد.

از این رو شما در زندگی واقعی خود یاد می‌گیرید که همیشه پاسخی در دنیای بیرون از خودتان وجود خواهد داشت. شما یاد می‌گیرید که چطور بهتر و سریع‌تر اطلاعات را بررسی و جستجو کرده تا به پاسخ خود برسید.

همکاری و مشارکت

آیا تا به حال واژه open source را شنیده‌اید؟ قطعا شنیده‌اید. جامعه توسعه‌دهنده باور نکردنی است. از جمله ارزش‌های اصلی آن کمک به دیگران است.

 مشارکت کنید،‌ به جامعه برگردید، انجمن‌ها، برنامه‌ها، کلاس‌ها، دوره‌های رایگان، این‌ها فقط بخشی از کمک‌های شگفت‌انگیز جامعه برنامه‌نویسی برای تازه‌کاران و حرفه‌ای‌ها است.

شلوغی‌ها و درگیری‌های زندگی گاهی باعث می‌شود که فراموش کنیم، سایر انسان‌ها قوم و خویش ما هستند. شاید در ظاهر این‌گونه به نظر نرسد، ولی کار با ماشین‌ها و رایانه‌ها انسانیت را در ما بیدار می‌کند.

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید