لغزش و بروز مشکلات در فریم ورک ری اکت نیتیو

پنجشنبه 14 فروردین 1399

فریم ورک ری اکت نیتیو یک فریم ورک قدرتمند است که توسط فیسبوک ساخته شده است، ما در این مطلب درباره مشکلات فریم ورک ری اکت نیتیو صحبت خواهیم کرد.

 لغزش و بروز مشکلات در فریم ورک ری اکت نیتیو

زمانی بود که فریم ورک ری اکت نیتیو به عنوان یک پیشرفت بزرگ در توسعه اپلیکیشن های موبایل شناخته می شد. این فریم ورک توسط شرکت فیسبوک به عنوان یک پیشرفت بسیار بزرگ ساخته شده بود اما امروزه شاهد آن هستیم که این فریم ورک در حال لغزش است و مشکلاتی را برای کاربران به وجود آورده است که کاربران متعهد به فناوری های فیسبوک به دنبال راهی برای ترمیم آن هستند.

ری اکت نیتیو در شرکت هایی مانند Uber، Tesla، Instagram و حتی فیسبوک مورد استفاده قرار گرفته است. در اواخر سال 2015 میلادی شرکت تحلیلگر ری اکت نیتیو IDC را به عنوان الگویی جدید برای توسعه ترکیبی و راحت کردن کاربران از استفاده از کامپوننت Webview با عملکردی بسیار بهتر ارائه داد. فریم ورک ری اکت نیتیو پلتفرم نیتیو دستگاه را برای توسعه دهندگان وب باز کرد که به آن IDC گفته میشد اما باید بدانید که IDC نتایجی را به فریم ورک ری اکت نیتیو اضافه کرد که در آن زمان هنوز نابالغ بود.

فریم ورک ری اکت نیتیو چه مشکلی دارد؟( بخش اول)

فریم ورک ری اکت نیتیو به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت اپلیکیشن های نیتیو موبایل بسازند و برای این کار از همان کتابخانه رابط کاربری ری اکت جاوا اسکریپت برای طراحی استفاده کنند. با این وجود کاربران برخی مسائل را در زمان کار کردن با این تکنولوژی متوجه شدند:

-          در ماه ژوئن Airbnb بیان کرد که مشکلات تکنیکی از جمله مسائل مربوط به مقداردهی و نابالغ بودن می تواند در آینده باعث کاهش چشمگیر استفاده از این فریم ورک شود. مسائل سازمانی از جمله این مورد که مهندسان مجبور بودند برخی از موارد را خارج از تخصص خود دیباگ کنند باعث خواهد شد تا بازهم استفاده از این فریم ورک کمتر شود. بسیاری از مهندسان اندروید و IOS تمایلی نداشتند که در Airbnb کار کنند چرا که اکثر آنها علاقه مند به کار کردن در ری اکت بودند.

 فریم ورک ری اکت نیتیو

فریم ورک ری اکت نیتیو چه مشکلاتی دارد؟( بخش دوم)

-          Udacity از آنجایی که چالش های بسیار زیادی را در طراحی UI با استفاده از این فریم ورک داشت تصمیم گرفت که دیگر از این فریم ورک استفاده نکند تا به این شکل بتواند عملکرد پیشین خود را داشته باشد.

-          Discord که یک اپلیکیشن چت با متن و ویس را برای گیمرها فراهم کرده است مشکلات زیادی با فریم ورک ری اکت نیتیو پیدا کرد که از جمله آنها می توان به عملکرد ضعیف touch events و پشتیبانی 64 بیت در اندروید اشاره کرد. با این حال شاید برای شما جالب باشد که بدانید Discord همچنان با این فریم ورک همکاری می کند چرا که به نظر آنها این فریم ورک می تواند فاصله بین اپلیکیشن های موبایل و وب را پر کند.

 فریم ورک ری اکت نیتیو

فیسبوک چگونه در حال اصلاح این فریم ورک است؟( بخش اول)

فیسبوک در حال رشد است و برنامه هایی را دارد که معماری این فریم ورک را تغییر دهد تا آن را بسیار سبک تر و بهتر از قبل کند تا توسعه دهندگان علاقه مند باشند از آن برای توسعه اپلیکیشن های موبایل استفاده کنند. علاوه بر این فیسبوک برنامه دارد تا این فریم ورک را بسیار ساده تر کند تا آن را در اکوسیستم جاوا اسکریپت بهتر کند.

فیسبوک متوجه شد که قوانین مقداردهی فریم ورک ری اکت نیتیو( که به عنوان asynchronous منفرد، serializable و پلی میان جاوا اسکریپت و اپلیکیشن های نیتیو فعالیت می کرد) برای ساخت ویژگی های مختلف بسیار ساخت هستند. به عنوان مثال در این فریم ورک منطق جاوا اسکریپت نمی تواند به صورت مستقیم با API ها ادغام شود که این موضوع باعث می شود تا کار کردن با این فریم ورک برای ساخت اپلیکیشن های موبایل بسیار سخت باشد.

 فریم ورک ری اکت نیتیو

فیسبوک چگونه در حال اصلاح این فریم ورک است؟( بخش دوم)

تغییراتی که فیسبوک تصمیم گرفت در این فریم ورک انجام دهد شامل موارد زیر بود:

-          تغییر مدل thread تا امکان این که به صورت همزمان بتوان در هر thread جاوا اسکریپت را فراخوانی کرد فراهم شود.

-          اضافه کردن رندر کردن به صورت async تا امکان رندر کردن اولویت های چندگانه فراهم شود و مدیریت کردن همزمان داده ها راحت تر شود.

-          ساده تر کردن پلی که بین جاوا اسکریپت و اپلیکیشن های موبایل برقرار شده است برای ساخت اپلیکیشن های کم حجم تر وسریع تر.

فیسبوک نسخه 0.56 فریم ورک ری اکت نیتیو را منتشر کرد که به معنای برداشتن گامی رو به جلو برای داشتن یک فریم ورک پایدار بود. از جمله ویژگی های این نسخه این بود که ویژگی های آن مدرن تر شده بودند و از کتابخانه های جدید اندروید نیز پشتیبانی می کردند که نتیجه آن ساخت سریع تر بود. علاوه بر این بروزرسانی نیز در ابزار Babel 7 transpiler انجام شد که Metro JavaScript bundler فریم ورک ری اکت مورد استفاده قرار می گیرد.

 فریم ورک ری اکت نیتیو

Walmart اصلاحات خود را دارا است: ادغام کننده ری اکت نیتیو( بخش اول)

همه افراد نمی توانند منتظر بمانند تا فیسبوک اصلاحات خود را بر روی فریم ورک ری اکت نیتیو انجام دهد. آزمایشگاه Walmart یک پلتفرم متن باز ساخته است که Electrode نیتیو نامیده می شود. با استفاده از این پلتفرم می توان کامپوننت های ری اکت نیتیو را در یک اپلیکیشن موبایل موجود ادغام کرد. این پلتفرم بر روی Node.js 6 و یا نسخه های بعدی اجرا می شود. Electrode Native به توسعه دهندگان این اجازه را می دهد تا ویژگی هایی که می خواهند به اپلیکیشن اضافه کنند را انتخاب کنند و این ابزار تمامی این ویژگی ها را در یک کتابخانه برای آنها جمع آوری می کند. وابستگی های داخلی ورژن کنترل می توانند به راحتی وابستگی های نیتیو را کنترل کنند تا به درستی آنها را در کامپوننت های ری اکت نیتیو قرار دهند.

 فریم ورک ری اکت نیتیو

Walmart اصلاحات خود را دارا است: ادغام کننده ری اکت نیتیو( بخش دوم)

در مسیر پیشرفت فریم ورک ری اکت نیتیو Walmart به دنبال جایگزینی Viewهای hybrid در اپلیکیشن های موبایل برای شرکت ها بود که در واقع به عنوان یک پنجره مرورگر در اپلیکیشن های موبایل بود. زمانی که شرکت از کار کردن با فریم ورک ری اکت نیتیو خوشحال بود آنها به دنبال این بودند که ویژگی های جدیدی را به این فریم ورک بیفزایند. علاوه بر این توجه داشته باشید که ارتباط بین بخش های نیتیو یک اپلیکیشن موبایل و ری اکت نیتیو نیز ساده نبود. 

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید