اندروید استودیو بر روی ویرایش سی پلاس پلاس تمرکز کرده است

چهارشنبه 20 فروردین 1399

اندروید استودیو برروی ویرایش برخی ازقابلیت های مربوط به زبان سی پلاس پلاس تمرکز کرده است،مادراین مطلب درباره به روزرسانی جدید اندروید استودیو صحبت می کنیم.

 اندروید استودیو بر روی ویرایش سی پلاس پلاس تمرکز کرده است

اندروید استودیو که امروزه به عنوان IDE رسمی اندروید شناخته شده است در نسخه اخیر خود بهبودهایی را بر روی تطابق ها، حاشیه نویسی ها و مدیریت حافظه زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس داشته است. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم.

پشتیبانی اندروید استودیو از سی پلاس پلاس

برای پشتیبانی از سی پلاس پلاس گوگل یک پیش نمایش دسترسی اولیه از ویرایشگر سی پلاس پلاس را اضافه کرده است که صورت آزمایشی برای ساخت پلاگین های پایدار در اندروید استفاده می شود. مدیر محصول اندروید استودیو Jamal Eason در این باره می گوید: پروژه های پیچیده تر و ساخت پیکربندی های مورد نیاز در حال توسعه می باشد". علاوه بر این پشتیبانی از حاشیه نویسی های درون کد می تواند به توسعه دهندگان کمک کند تا مدل permission های جدید را مدیریت کنند.

برای عملکرد بهتر و تست کردن در این نسخه اجازه نگهداری و آنالیز کردن اسنپ شات های مموری داده شده است که با فرمت native HPROF در دسترس شما قرار دارد و از طریق Android Memory Viewer قابل دسترسی است. یک allocation tracker به روزرسانی شده یک روش بصری برای مشاهده allocation اپلیکیشن را فراهم کرده است. برای تقویت انعطاف پذیری تست کردن برنامه توسعه دهندگان به جای این که تست ها را در کنار کد قرار دهند می توانند کد خود را در یک ماژول جداگانه قرار دهند و از یک پلاگین تست جدید استفاده کنند.

 اندروید استودیو

به روزرسانی های این IDE

ویژگی های فعلی android studio در SDK management به روزرسانی شده در دسترس هستند اگرچه توسعه دهندگان هنوز هم می توانند از تنظیمات قبلی با استفاده از ویژگی Android SDK Manager استفاده کنند. توجه داشته باشید به گفته Eason به صورت پیش فرض اندروید استودیو درباره به روزرسانی های SDK و ابزارهای جدید به شما هشدار می دهد. برای دیتا بایندینگ این نسخه توسعه دهندگان را قادر می سازد لیوت های اعلانی را بسازند که به میزان بسیار زیادی نیاز به کدهای boilerplate را کاهش می دهد که این کار را از طریق bind کردن منطق برنامه به لیوت های توسعه دهندگان انجام می دهد.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 1k بازدید
  • 0 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید