نسخه 1.0.0 فریم ورک scala.js همکاری با جاوا اسکریپت را بهبود داده است

شنبه 30 فروردین 1399

فریم ورک scala.js یک فریم ورک برای اجرای کدهای اسکالا در محیط جاوا اسکریپت است، ما در این مطلب درباره نسخه 1.0.0 فریم ورک scala.js صحبت می کنیم.

 نسخه 1.0.0 فریم ورک scala.js همکاری با جاوا اسکریپت را بهبود داده است

فریم ورک Scala.js در واقع نوعی از سینتکس زبان برنامه نویسی اسکالا می باشد که می تواند به زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت کامپایل شود. این فریم ورک بعد از 7 سال که توسعه یافته است موفق شده است تا به حالت نسخه 1.0.0 برسد.

رونمایی از این نسخه که در 25 فوریه انجام شد نشان داد که نسخه 1.0.0 فریم ورک scala.js موفق شده است تا عملکرد runtime را به میزان زیادی بهبود دهد و همکاری های بهتری را با کتابخانه های جاوا اسکریپت داشته باشد. علاوه بر این در این فریم ورک قابلیت حمل با احترام به زبان اسکالا و همینطور JVM بهبود پیدا کرده است. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این فریم ورک صحبت کنیم و اطلاعاتی را درباره نسخه 1.0.0 این فریم ورک در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین اگر شما هم علاقه مند به این نسخه از Scala.js هستید به شما توصیه می کنیم ما را در این مطلب همراهی کنید.

نسخه 1.0.0 فریم ورک scala.js

یک نکته بسیار مهم که باید درباره این فریم ورک به آن توجه ویژه ای داشته باشید نسخه 1.0.0 این فریم ورک با نسخه های 0.6.x سازگار نیست و حتی با نسخه های کاندید برای نسخه های 1.x نیز سازگاری چندانی ندارد. کتابخانه ها در این فریم ورک باید به صورت مجدد کامپایل شوند و با استفاده از نسخه 1.0.0 دوباره منتشر شوند. بسیاری از کتابخانه های اصلی scala.js در حال حاضر برای scala 1.0.0 ساخته شده اند و در دسترس قرار دارند.

 فریم ورک scala.js

چند نکته مهم

یکی از قابلیت های این فریم ورک این است که می تواند سورس کدهای مربوط به زبان برنامه نویسی اسکالا را برای شما کامپایل کند و کدهای معادل آن را در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت به شما تحویل دهد. این قابلیت می تواند توسعه دهندگان را قادر سازد تا کدهای زبان اسکالا خود را به راحتی بر روی مرورگر و یا سایر محیط هایی که از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت پشتیبانی می کنند اجرا کنند.

زبان اسکالا یک زبان برنامه نویسی فانکشنال و همینطور شی گرا است که بر روی JVM اجرا می شود. این زبان در Akka toolkit  و برای اپلیکیشن های توزیع شده مورد استفاده قرار می گیرد. 

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید