آشنایی با 7 مورد از بهترین ابزارها و سرویس ها برای همکاری در برنامه نویسی

دوشنبه 1 اردیبهشت 1399

همکاری در برنامه نویسی با سایر توسعه دهندگان می تواند برای شما بسیار مفید باشد، ما در این مطلب قصد داریم به معرفی ابزارهای همکاری در برنامه نویسی بپردازیم.

 آشنایی با 7 مورد از بهترین ابزارها و سرویس ها برای همکاری در برنامه نویسی

بیشتر اوقات همکاری در برنامه نویسی برای نوشتن پروژه های مختلف به معنای آن است که شما از ابزارهای همکاری در برنامه نویسی مانند Git استفاده کنید که در آن هر شخصی می تواند تغییرات مد نظر خود را ایجاد کرده و یک محصول نهایی تولید شود.

مقدمه ای درباره این موضوع

با این وجود همکاری در برنامه نویسی به صورت مستقیم و همزمان( به شکلی که دو یا چند نفر به صورت همزمان بر روی یک کد همکاری کنند) در سال های اخیر بسیار پایدارتر از قبل شده است. البته شما هنوز هم می توانید به راحتی یک شخص را از کد نهایی خارج کنید و البته که می توانید تغییراتی که سایر افراد بر روی کدها ایجاد می کنند را مشاهده کنید که این موضوع می تواند مزیت های زیادی را در همکاری در برنامه نویسی به صورت دورکاری و یا کار کردن در زمان بحران برای شما داشته باشد.

ما در این جا هفت راه را برای شما آورده ایم که می توانید به صورت مستقیم با تیم خود همکاری کنید که این کار از طریق سرویس های مبتنی بر وب و یا اضافه کردن یک افزونه به ویرایشگر شما انجام خواهد شد.

 همکاری در برنامه نویسی

آشنایی با ابزار AWS Cloud 9 برای همکاری در برنامه نویسی

AWS Cloud9 یک محصول شخص ثالث شرکت آمازون است که یک محیط توسعه در مرورگر را برای شما فراهم می کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این محیط توسعه از بیش از 40 زبان برنامه نویسی پشتیبانی می کند و ابزارهایی در سطوح مختلف را برای شما فراهم می کند. برنامه نویسان مختلف می توانند بر روی یک پروژه مشخص به صورت همزمان همکاری کنند و از محیط های به اشتراک گذاری نیز استفاده کنند. علاوه بر این آنها می توانند تایپ کردن یکدیگر را مشاهده کنند( با علائم نوشتاری که نشان دهنده این است که هر شخصی که بخشی را می نویسد) و به راحتی در داخل IDE با یکدیگر چت کنند. ادمین های پروژه می توانند اجازه نوشتن و خواندن و یا تنها نوشتن را به همکاران بدهند. AWS Cloud9 یکی از بهترین ابزارهای همکاری در برنامه نویسی است که حتما باید از آن استفاده کنید.

 همکاری در برنامه نویسی

محیط توسعه Codeanywhere

این محیط توسعه به صورت خاص به عنوان یک محیط برنامه نویسی رایج شده است که می توانید آن را در داخل مرورگر، تبلت، گوشی های موبایل اجرا کنید. این محیط توسعه از بیش از 75 زبان برنامه نویسی پشتیبانی می کند و امکان اجرای مبتنی بر کلود برای تعداد بسیار زیادی از این زبان ها را نیز فراهم می کند. ابزار فوق العاده Codeanywhere دارای ابزارهای به اشتراک گذاری کد و قابلیت های مربوط به همکاری در برنامه نویسی بسیار زیادی است. شما می توانید به راحتی پروژه خود را تنها با یک لینک با همکاران خود به اشتراک بگذارید و یا این که یک همکاری همزمان را برای پروژه خود ایجاد کنید که به دیگران اجازه دهد تا بتوانند فایل های شما را در ویرایشگر خودتان ویرایش کنند. علاوه بر این شما می توانید سایر دسترسی های کاربری SSH را نیز برای پروژه خود فراهم کنید.

 همکاری در برنامه نویسی

آشنایی با CodeSandbox Live

CodeSandbox یک IDE آنلاین را به شما پیشنهاد می دهد که سرعت توسعه شما برای اپلیکیشن های تحت وب، جاوا اسکریپت، تایپ اسکریپت و سایر فریم ورک ها مانند ری اکت، انگولار و Vue را به میزان بسیار زیادی افزایش می دهد. حالت مستقیم این ابزار به شما این اجازه را می دهد تا سایر افراد را به همکاری در برنامه نویسی دعوت کنید و با آنها به صورت همزمان بر روی پروژه خود کار کنید. شما می توانید فایل ها را با یکدیگر و به صورت کاملا همزمان ویرایش کنید و علاوه بر این در زمان همکاری در برنامه نویسی می توانید با یکدیگر چت کنید. حالت Classroom این ابزار به شما این اجازه را می دهد تا بتوانید برخی از افراد را برای ویرایش کدها دعوت کنید و سایر افراد تنها قابلیت خواندن کدها را داشته باشند. امروزه یک نسخه رایگان از این ابزار در اختیار توسعه دهندگان قرار دارد ولی شما می توانید با خرید اشتراک این ابزار که ماهانه 9 دلار برای شما هزینه دارد به راحتی از آن به صورت نامحدود استفاده کنید و از ویژگی های منحصر به فرد آن نیز بهره مند شوید.

 همکاری در برنامه نویسی

Codeshare از بهترین سرویس ها برای همکاری در برنامه نویسی

Codeshare یک محیط فوق العاده برای همکاری در برنامه نویسی است که در لیست ما قرار دارد، این ابزار شاید بسیار کوچک و کم حجم باشد ولی دلایل زیادی وجود دارد که باعث شده است تا جز بهترین ابزارها برای همکاری در برنامه نویسی باشد. اگر تمام چیزی که شما نیاز دارید یک ویرایشگر کد مانند Pastebin است باید بدانید که این ابزار آن را برای شما فراهم کرده است. شما می توانید یک نمونه جدید در این ابزار بسازید و لینک آن را در اختیار سایر افراد قرار دهید و این افراد بلافاصله بعد از آن می توانند شروع به تایپ کردن در پروژه شما کرده و با شما از طریق ویدئو چت ارتباط برقرار کنند. کدهای نوشته شده در این ویرایشگر تنها با یک کلیک قابل دانلود هستند و هر نمونه ای که ایجاد کرده اید نیز بلافاصله بعد از 24 ساعت منقضی می شود. توجه داشته باشید که امروزه این ابزار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

 همکاری در برنامه نویسی

آشنایی با Floobits برای همکاری در برنامه نویسی

این ابزار امکان همکاری در ویرایش کدها به صورت همزمان و چت کردن در زمان همکاری در برنامه نویسی را برای شما فراهم می کند. این ویرایشگر در واقع یک ویرایشگر فوق العاده است که در مرورگر اجرا می شود و افزونه های مختلفی را برای Text، Atom، Neovim، Emacs و IntelliJ IDEA فراهم می کند ولی باید بدانید که افزونه آن برای Visual Studio Code در دسترس نیست. این سرویس به شما اجازه می دهد تا کاربران مختلفی را برای همکاری در یک زمان خاص مشخص کنید( در واقع شما می توانید با تعداد بیش از دو نفر به صورت همزمان همکاری داشته باشید). این ابزار دسترسی های مختلفی از جمله no access، read، write و administer دارد که می توانید آنها را به کاربران خود بدهید. شما می توانید محیط کارهای عمومی و خصوصی را در این ابزار تنظیم کنید، ترمینال های خود را به اشتراک بگذارید، به صورت همزمان در پوشه های مختلف همکاری کنید و از WebRTC و IRC برای برقراری ارتباط تصویری و همینطور چت کردن متنی استفاده کنید.

شما می توانید از نسخه آزمایشی این ابزار که حداکثر دارای 5 محیط کار عمومی و یک محیط کار خصوصی است برای مدت زمان یک هفته استفاده کنید و بعد از آن می توانید با خرید اشتراک ماهیانه 15 دلار به صورت دائمی و نامحدود از این ابزار استفاده کنید.

 همکاری در برنامه نویسی

Teletype برای IDE اتم

ویرایشگر کد اتم که توسط گیت هاب ساخته شده است دارای تعداد بسیار زیادی از کتابخانه ها می باشد که شما با اضافه کردن آنها می توانید قابلیت های برنامه خود را بهبود دهید. Teletype این ویرایشگر کد را به یک سیستم همکاری در برنامه نویسی تبدیل می کند. شما با این ابزار می توانید توسعه دهندگان دیگر را دعوت کنید تا به تب های فعال شما ملحق شوند و به صورت همزمان بتوانند فایل های شما را ویرایش کرده و بین فایل های مختلف شما که در تب ها قرار دارد حرکت کنند. تمامی همکاری های صورت گرفته به صورت دو به دو و از طریق پروتکل WebRTC انجام می شود. نکته ای که درباره این ابزار وجود دارد این است که این ابزار ویژگی های پیشرفته ای را در اختیار شما قرار نمی دهد که از جمله آنها می توان به اجرای سرور و یا کنترل دسترسی ها اشاره کرد. این ابزار به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

 همکاری در برنامه نویسی

ابزار Visual Studio Live Share برای همکاری در برنامه نویسی

اگر شما و هم تیمی هایتان در حال حاضر از ویژوال استودیو و یا ویژوال استودیو کد استفاده می کنید Visual Studio Live Share مایکروسافت قابلیت های همکاری در برنامه نویسی را برای شما ادغام سازی کرده است که به صورت همزمان می توانید اقدام به همکاری در برنامه نویسی با هم تیمی های خود کنید. کدهای پروژه ها می توانند بین همکاران به اشتراک گذاشته شوند که برای این همکاری دو حالت read-only و live editing وجود دارد. علاوه بر این شما می توانید ترمینال خود را نیز به اشتراک بگذارید. نکته دیگر این است که شما با استفاده از این ابزار می توانید به راحتی رفتار کاربران دیگر را بررسی کرده و دنبال کنید که از جمله این رفتارها می توان به حرکت میان فایل های مختلف پروژه، حرکت cursor و ... اشاره کرد. یکی دیگر از قابلیت های این ابزار این است که شما می توانید از کاربران خود بخواهید که اقدام خاصی را انجام دهند. در این ابزار حتی این امکان برای شما فراهم شده است تا اپلیکیشن های تحت وب اجرا شده خود را نیز با همکاران به اشتراک بگذارید که این کار از طریق سرور انجام می شود. توجه داشته باشید که افرادی که ویژوال استودیو و یا ویژوال استودیو کد را ندارند باید ابتدا این ide را نصب کنند.

 همکاری در برنامه نویسی

صحبت پایانی

سرویس های همکاری در برنامه نویسی می توانند بهترین گزینه برای همکاری در پروژه های برنامه نویسی باشند که شما برای انجام این کار می توانید از ابزارهایی که در این مطلب معرفی کردیم کمک بگیرید.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید