با استفاده از نرم افزار استریم جدید اپلیکیشن های مبتنی بر کلود فضای کمتری در گوشی های شما اشغال می کنند

یکشنبه 7 اردیبهشت 1399

اشغال فضای کمتردراپلیکیشن های مبتنی بر کلود ایده ای است که در حال عملی شدن است، در این مطلب درباره فضای اشغال شده در اپلیکیشن های مبتنی بر کلود صحبت میکنیم

 با استفاده از نرم افزار استریم جدید اپلیکیشن های مبتنی بر کلود فضای کمتری در گوشی های شما اشغال می کنند

اپلیکیشن های مبتنی بر کلود امروزه فضای کمتری را در گوشی شما می گیرند. اگر شما هم جز افرادی هستید که با پر شدن حافظه گوشی خود اقدام به حذف برنامه های خود می کنید باید بدانید که امروزه محققان راهکاری را برای حل این مشکل دارند. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره اپلیکیشن های مبتنی بر کلود و میان افزار AppStreamer صحبت کنیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین ما را در این مطلب همراهی کنید.

آشنایی با این نرم افزار استریم برای اپلیکیشن های مبتنی بر کلود

یک نرم افزار جدید امروزه طراحی شده است که می تواند داده ها و منابع شما که در یک گوشی تلفن همراه وجود دارد را استریم کرده و از طریق یک سرور ابری در زمان نیاز به اپلیکیشن اجازه دهد تا تنها از منابعی که در حال حاضر به آنها نیاز دارد استفاده کند که این موضوع نیز باعث می شود تا فضای کمتری در گوشی شما اشغال شود.

Saurabh Bagchi استاد رشته مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر و همینطور علوم کامپیوتر در دانشگاه پوردو درباره این نرم افزار می گوید: " به همین شکل است که فیلم های وب سایت Netflix در واقع در کامپیوتر کاربران ذخیره نمی شوند. در اپلیکیشن های مبتنی بر کلود در واقع اطلاعات برای شما استریم می شود و شما می توانید این فیلم ها را به راحتی مشاهده کنید".

در این نرم افزار اجزای اپلیکیشن مانند ویدئوهای با حجم زیاد یا گرافیک های سنگین می توانند به راحتی استریم شوند و با وجود خطاها و کاهش سرعت در یک شبکه سلولی ذخیره شوند.

 اینترنت اشیا

کاهش 85 درصدی نیاز به ذخیره اطلاعات در گوشی های تلفن همراه

تیم Bagchi در یک مطالعه نشان داد که چگونه این نرم افزار که AppStreamer نامیده می شود نیاز به ذخیره سازی اطلاعات در گوشی های مبتنی بر کلود را تا 85 درصد کاهش می دهد که البته بیشتر این مطالعه مبتنی بر بازی های اندرویدی بود.

این نرم افزار بدون این که مانع بازی شما شود داده ها را بین یک اپلیکیشن مبتنی بر کلود و یک سرور ابری تغییر می دهد. بیشتر افرادی که در این مطالعه شرکت کرده بودند زمانی که اپلیکیشن از این قابلیت استفاده می کرد تفاوت چندانی را در تجربه بازی های خود احساس نکردند.

از آنجایی که نرم افزار AppStreamer بیشتر برای اپلیکیشن های بازی مورد استفاده قرار گرفته است و موفق عمل کرده است می تواند برای سایر اپلیکیشن های مبتنی بر کلود نیز کار کند چرا که این اپلیکیشن ها معمولا نیازمند فضای ذخیره سازی کمتری هستند. علاوه بر این، این نرم افزار به اپلیکیشن اجازه می دهد تا داده ها را سریع تر از اینترنت دانلود کند.

 اینترنت اشیا

چند نکته بسیار مهم درباره این نرم افزار

محققان علاقه مند هستند تا یافته های خود را در 18 فوریه در در کنفرانس بین المللی سیستم های بی سیم تعبیه شده و شبکه ها که در لیون فرانسه برگزار می شود ارائه دهند. برگزار کننده های این کنفرانس این مطالعه را به عنوان یکی از سه مقاله برتر انتخاب کرده اند.

AppStreamer نوعی برنامه شناخته شده است که به عنوان میان افزار فعالیت دارد و در واقع بین اپلیکیشن بر روی دستگاه و سیستم عامل فعالیت می کند.

این میان افزار به صورت خودکار پیشبینی می کند که چه زمانی نیاز است تا داده ها از سمت سرور ابری بارگذاری شوند. آزمایشگاه تحقیقاتی AT&T داده ها را از شبکه های سلولی برای این مطالعه فراهم می کند تا بتواند تعیین کند که کدام پهنای باند برای این میان افزار باید مورد استفاده قرار گیرد و چه میزان انرژی برای آن باید مصرف شود.

 اینترنت اشیا

اتصالات 5g با کیفیت تر با این نرم افزار

یکی از مهمترین ویژگی های AppStreamer این است که می تواند کمک کند تا اتصالات 5g با کیفیت بهتری برقرار شوند. در واقع سرعت بسیار بالای شبکه های سلولی بی سیم است که می تواند به دستگاه های تلفن همراه اجازه دهد که ویدئوها را تنها در چند ثانیه دانلود کنند و سایر عملیات های سنگین مربوط به داده ها را نیز با سرعتی بسیار بیشتر از شبکه های فعلی 4g که در دسترس تلفن های همراه است انجام دهند.

استفاده از AppStreamer بر روی شبکه 5g به این معنا است که یک اپلیکیشن مبتنی بر کلود می تواند بلافاصله دانلودها را انجام دهد، سریع تر از قبل اجرا شود و انجام عملیات ها فضای کمتری را در گوشی های تلفن همراه اشغال کند.

 اینترنت اشیا

استفاده از edge computing در این نرم افزار برای اپلیکیشن های مبتنی بر کلود

یکی دیگر از ویژگی های این نرم افزار که باعث شده است تا برای اپلیکیشن های مبتنی بر کلود فوق العاده باشد این است که محققان آن را به شکلی طراحی کرده اند که از edge computing استفاده کند. این موضوع به آن معنا است که AppStreamer داده ها را از طریق سرورهای edge ذخیره و ارسال می کند. این سرورها در نقاطی مانند برج های تلفن همراه قرار دارند و به همین علت نسبت به فضای ابری به گوشی های تلفن همراه نزدیک تر هستند. فاصله کوتاه تر می تواند زمان دانلود داده ها را به میزان زیادی کاهش دهد.

محققانی که در آزمایشگاه Bagchi فعالیت می کنند به دنبال راه هایی هستند تا بتوانند محاسبات مبتنی بر edge را قابل اطمینان تر کنند. Bagchi درباره چالش هایی که آنها در این زمینه با آن رو به رو هستند اطلاعاتی را در مجله ارتباطات ACM یادداشت کرده است که اخیرا نیز منتشر شده است.

 اینترنت اشیا

کاربردهای دیگر این نرم افزار، علاوه بر اپلیکیشن های مبتنی بر کلود

محققان اعتقاد دارند که AppStreamer می تواند علاوه بر اپلیکیشن های مبتنی بر کلود کاربردهای دیگری را نیز داشته باشد. برای خودروهای خودران این نرم افزار می تواند امنیت خودرو و همینطور آگاهی نسبت به محیط اطراف را به میزان زیادی افزایش دهد. در واقع این خودروها نیاز دارند که داده ها را به شکلی قابل اطمینان در چند میلی ثانیه از سرور دریافت کنند که این امکان با استفاده از AppStreamer برای آنها فراهم می شود. میان افزار هایی مانند AppStreamer در نهایت می توانند این قابلیت را از طریق محاسبات مبتنی بر edge بر روی شبکه های اینترنتی 5g فراهم کنند.

این تحقیقات توسط AT&T و بنیاد ملی علوم پشتیبانی می شود و محققان آن اعتقاد دارند که می توانند خیلی سریع این تحقیقات را وارد دنیای تجارت و اپلیکیشن های مبتنی بر کلود کرده و از آن استفاده کنند. 

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید