زمان کامپایل پکیج ها در نسخه 3.9 تایپ اسکریپت کاهش پیدا می کند

پنجشنبه 1 خرداد 1399

نسخه 3.9 تایپ اسکریپت دارای ویژگی های جالب زیادی است، ما در این مطلب قصد داریم درباره افزایش سرعت کامپایل نسخه 3.9 تایپ اسکریپت بیشتر صحبت کنیم.

 زمان کامپایل پکیج ها در نسخه 3.9 تایپ اسکریپت کاهش پیدا می کند

نسخه 3.9 تایپ اسکریپت نسخه بعدی از typed superset بسیار محبوب جاوا اسکریپت خواهد بود که توسط مایکروسافت ساخته شده است. تاریخ انتشار این نسخه از تایپ اسکریپت در 28 آوریل سال 2020 است و به جز رفع اشکالات پیشبینی نشده ای که ممکن است در آینده پیش بیایند هیچ تغییر دیگری در نسخه منتشر شده در این تاریخ انجام نخواهد شد.

نسخه 3.9 تایپ اسکریپت بر روی عملکرد بهتر و پایداری کدها تاکید دارد. مایکروسافت در این نسخه بر روی رفع مشکلاتی که در نسخه های قبلی وجود داشت تمرکز کرده است و سعی کرده است تا سرعت کامپایل را که در نسخه های قبلی بسیار پایین بود بهبود دهد. این موضوع به ویژه در کامپایل کردن پکیج های مختلف کاربردهای بسیار زیادی دارد.

دسترسی به تغییرات انجام شده در نسخه 3.9 تایپ اسکریپت

شما برای دسترسی به این تغییرات به راحتی می توانید از NuGet و NPM و از دستور زیر استفاده کنید:

npm install typescript@rc

دقت داشته باشید که تیم سازنده تایپ اسکریپت مسائل مربوط به عملکرد پکیج هایی از قبیل material-ui و styled-components را نیز مورد بررسی قرار داده اند. مجموعه از شش درخواست که عملگرهایی مانند استفاده از اشیا به جای closure و بهینه سازی ارجاع دهی متغیرها را پوشش می دادند مورد بررسی قرار گرفتند که تمامی این عوامل باعث بهبود در سرعت کامپایل پکیج ها می شود.( شاید برای شما جالب باشد که بدانید در برخی از موارد مانند پکیج material-ui سرعت کامپایل به میزان 40 درصد افزایش پیدا کرده است).

 نسخه 3.9 تایپ اسکریپت

اضافه شدن ویژگی های دیگر به نسخه 3.9 تایپ اسکریپت

برای افزایش سرعت کامپایل تغییراتی بر روی قابلیت تغییر نام فایل ها انجام شده است. علاوه بر این تغییراتی دیگر نیز در این نسخه از تایپ اسکریپت انجام شده است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-          روند استنتاج بهبود پیدا کرده است. با توجه به وضعیتی که در نسخه های قبلی به وجود آمده بود در این نسخه تعریف توابعی مانند Promise.all و Promise.race تغییر پیدا کرده است.

-          کامنت های جدید // @ts-expect-error به این نسخه اضافه شده است. زمانی که یک خط با این کامنت ها علامت گذاری می شود تایپ اسکریپت خطاهای موجود در آن را در نظر نمی گیرد. در صورتی که خطایی در این خط وجود نداشته باشد تایپ اسکریپت به شما گزارش می دهد که کامنت کردن این خط غیر ضروری بوده است.

-          بهبود در عملیات های مربوط به رفتن به خطوط جدید

 نسخه 3.9 تایپ اسکریپت

با سایر ویژگی های تایپ اسکریپت 3.9 بیشتر آشنا شوید

-          رفع سریع مشکلات مربوط به نبود مقدار برگشتی در توابع

-          پشتیبانی از فایل های tsonfig.json

-          بررسی توابع فراخوانی نشده. این ویژگی در نسخه 3.7 تایپ اسکریپت معرفی شده بود تا زمانی که توسعه دهندگان فراخوانی بعضی توابع را فراموش کرده بودند به آنها هشدار دهد. حال این ویژگی در نسخه 3.9 تایپ اسکریپت به صورت کامل پشتیبانی می شود و شما می توانید از آن استفاده کنید.

-          برای اضافه کردن خودکار CommonJS در جاوا اسکریپت، تایپ اسکریپت در این نسخه به صورت خودکار نوع import ها را تشخیص می دهد.

-          بررسی دقیق تر ویژگی ها در این نسخه انجام می شود که این یک تغییر فاحش نسبت به نسخه های قبلی به شمار می آید.

-          Getter ها و setter ها دیگر قابل شمارش نخواهند بود. یکی دیگر از تغییرات فاحشی که در این نسخه انجام شده است این است که دیگر مانند نسخه های قبلی تایپ اسکریپت نیازی نیست که Getter ها و setter ها به صورت قابل شمارش تعریف شوند.

 نسخه 3.9 تایپ اسکریپت

صحبت پایانی

نسخه بتا  در 27 مارس معرفی شد که این کار بعد از معرفی نسخه 3.8 تایپ اسکریپت انجام شد. توجه داشته باشید در نسخه بتا مشکلاتی وجود داشت که این مشکلات در انتشار رسمی نسخه 3.9 typeScript برطرف خواهد شد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که پیش بینی می شود نسخه 3.9 تایپ اسکریپت نیز به صورت کاملا رایگان منتشر شود ولی با این حال ممکن است برای توسعه دهندگان استفاده از نسخه 3.9 تایپ اسکریپت هزینه بردار باشد. 

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 1k بازدید
  • 2 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید