آشنایی با 17 مورد از API های کاربردی برای توسعه دهندگان باهوش

شنبه 3 خرداد 1399

آشنایی با مهم ترین API های کاربردی می تواند برای توسعه دهندگان بسیار مفید باشد، ما در این مطلب 17 مورد از API های کاربردی را به شما معرفی خواهیم کرد.

 آشنایی با 17 مورد از API های کاربردی برای توسعه دهندگان باهوش

هر کسی در هر کسب و کاری دارای درهای مخفی است که می تواند کارهای خود را با استفاده از آن راحت تر کند. در دنیای اینترنت API های کاربردی می توانند برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان این نقش را ایفا کنند. برنامه نویسان تنها نیاز دارند که پارامترهای مورد نظر خود را در قالب JSON و یا XML به صورت صریح بیان کنند و داده های مورد نیاز خود را دریافت کنند. در صورتی که به درستی از این API های کاربردی استفاده کنید می توانید وارد مسیر درستی در برنامه نویسی شوید و با استفاده از آنها داده های مختلف که نقش مهمی در برنامه نویسی دارند را دریافت کنید.

API های کاربردی

امروزه API های کاربردی به عنوان مکانیزمی که به کامپیوترها اجازه می دهند تا با سایر کامپیوترها ارتباط برقرار کنند و در این مسیر به یک اکوسیستم بسیار بزرگ تبدیل شوند شناخته می شوند. توسعه دهندگان امروزه نیازی به نوشتن تمامی بخش های برنامه خود ندارند چرا که اغلب API های کاربردی داده های مورد انتظار را در اختیار آنها قرار می دهند و توسعه دهندگان می توانند تقریبا به هر چیزی که می خواهند به سادگی دست پیدا کنند. در واقع می توان گفت API های کاربردی امروزه مواد اولیه ساخت یک برنامه و اپلیکیشن را تشکیل می دهند و نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می کنند.

در این مسیر شرکت های اصلی در دنیا که در وب فعالیت دارند( به عنوان مثال مایکروسافت و گوگل) شاخه های مختلفی از فعالیت های خود را با استفاده از API های کاربردی در اختیار کاربران قرار داده اند. برخی از این موارد تنها راهی برای تعامل با محصولات اصلی این شرکت ها می باشد چرا که API ها بهترین راه برای ارسال ایمیل به کاربران به شمار می آیند. برخی دیگر از این API ها به عنوان منابع اطلاعاتی به شمار می آیند که از جمله آنها می توان به نقشه ها، دستورالعمل ها و یا سایر مطالب اشاره کرد. شما با استفاده از API های کاربردی می توانید به میزان کمتری به پایگاه داده خود رجوع کنید.

نکته ای که در این جا باید به آن دقت کنید این است که هر شرکت بزرگی خود به شرکت های کوچک تر تقسیم بندی میشود که با ارائه مطالب عمیق تر ممکن است تفاوت هایی را با شرکت اصلی داشته باشد. به همین منظور معمولا شرکت های کوچک تر API های کاربردی را به کاربران ارائه می دهند چرا که این API ها کارکردی فوق العاده دارند و در عمل کاربرد بیشتری را برای کاربران دارند.

ما در این مطلب قصد داریم 17 مورد از بهترین API های کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم که استفاده از آنها می تواند داده های فوق العاده ای را در اختیار شما قرار دهد.

 API های کاربردی

آشنایی با IEX API

IEX یک API برای بورس و اوراق بهادار است که امروزه برای دادن اطلاعات به اپلیکیشن های فعال در این زمینه به کار گرفته می شود. اپلیکیشن های سنتی که در این زمینه موجود بودند معمولا اطلاعات کاملی را در اختیار کاربران قرار نمی دادند ولی با استفاده از این API امروزه کاربران می توانند به سرعت و با بهترین دقت سهام های مختلف را بررسی کنند که این موضوع هم برای خریداران و هم برای فروشندگان بسیار مفید است. این API رایگان بسته های جیسون را برای اپلیکیشن آماده می کند که به صورت بسته های مبتنی بر قیمت در اختیار شما قرار می گیرد و با مارکت های عمده مانند NYSE، CBOE و Nasdaq متفاوت می باشد. علاوه بر این داده های قدیمی و داده های مربوط به آخرین فروش ها را نیز می توانید از این مورد از بهترین API های کاربردی بدست بیاورید. شما می توانید یک اپلیکیشن ساده را با استفاده از این API بسازید که دارای بهترین جستجوی قیمتی باشد و یک ابزار قدرتمند برای تجارت به حساب بیاید.

 API های کاربردی

WalletAPI از محبوب ترین API های کاربردی

اگر شما هم جز افرادی هستید که قصد دارید یک بازی با امکان خرید درون برنامه ای بسازید و یا این که قصد دارید شبکه ای را طراحی کنید که معاملات در آن انجام شود تنها شانسی که برای موفقیت دارید این است که یک کیف پول مناسب را داشته باشید. WalletAPI به شما کمک می کند تا سپرده ها، برداشت ها، نقل و انتقالات میان حساب ها و ... را به راحتی ردیابی کنید. استفاده از این API می تواند برای اپلیکیشن های شما بسیار مفید باشد.

 API های کاربردی

API محبوب OpenWeatherMap

مردم همیشه نگران آب و هوا هستند و OpenWeatherMap یکی از ساده ترین روش ها برای ارائه دادن دمای روزانه، میزان بارش برف یا باران، جهت باد و بسیاری از نیازهای دیگر کاربران به آنها است. سازندگان این API که یکی از محبوب ترین API های کاربردی است داده ها را از سازمان های بسیار بزرگ دولتی جمع آوری می کنند و آنها را به صورت یکپارچه در اختیار شما قرار می دهند. نسخه رایگان این API شماری از اطلاعات پایه ای درباره آب و هوای فعلی و پیشبینی آب و هوا را در اختیار شما قرار می دهد. نسخه پولی این API نقشه های بهتر، پیش بینی های بلند مدت تر و برخی از اطلاعات قدیمی را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

 API های کاربردی

API فوتبال

برخی از سایت ها همه چیز را پوشش می دهند. API فوتبال یک گزینه فوق العاده برای شما است تا بتوانید اطلاعات مربوط به برنامه بازی ها، امتیازات و نتایج بیش از 500 لیگ در سراسر دنیا را به کاربران خود ارائه دهید.

آشنایی با Crunchbase api

اگر شما هم قصد دارید به معرفی صاحبان و رهبران استارت آپ های بزرگ دنیا بپردازید می توانید از این API استفاده کنید. این API نام یک استارت آپ را از شما دریافت می کند و اطلاعات مهمی را درباره رهبر آن، محل منابع مالی و پیشرفت های مختلف این استارت آپ را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید این اطلاعات را در فرم های مختلفی به کاربران خود نمایش دهید. این API ساده نیز مانند API فوتبال است که امروزه شما می توانید چنین API هایی را به صورت گسترده ای در اینترنت بیابید.

 API های کاربردی

Check Mail یکی دیگر از API های کاربردی محبوب

امروزه ایمیل های جعلی و هرزنامه ها تبدیل به یک معضل اساسی برای کسب و کارها و افراد مختلف شده اند. اگر شما هم با این مشکل رو به رو شده اید به شما توصیه می کنیم حتما Check Mail را امتحان کنید. این API یکی از API های کاربردی است که از شما آدرس ایمیل را دریافت می کند و آن را تبدیل به شش قطعه مختلف کرده و به شما پاسخ سوالاتی از قبیل سوالات زیر را بر می گرداند:

آیا دامنه این ایمیل معتبر است؟ آیا این ایمیل دارای سوابق MX است که نشان دهد باید آن را بپذیریم؟ آیا دامنه این ایمیل در بلک لیستی که برای هرزنامه ها استفاده می کنیم وجود دارد؟ آیا این دامنه به عنوان دامنه موقت شناخته می شود؟

شما با دریافت پاسخ این سوالات می توانید ذهنیت خود را آماده کنید که آیا این ایمیل یک هرزنامه است یا خیر؟

استفاده از این API در چند ماه اول برای تست کردن به صورت رایگان است و سپس برای استفاده بیشتر باید اقدام به خرید نسخه پولی آن کنید.

 API های کاربردی

آشنایی با API معروف NASA

امروزه هزینه های بسیار زیادی صرف مطالعات فضایی شده است و در بخش های زیادی نیز موفقیت های بزرگی به دست آمده است. اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه مند هستید تا اپلیکیشنی را در این زمینه طراحی کنید می توانید از اطلاعات رایگان در یکی از بهترین API های کاربردی یعنی NASA استفاده کنید. شما با استفاده از این API می توانید عکس هایی فضایی از کره زمین، مریخ و حتی فراتر از آن را مشاهده کنید. این API واقعا سرگرم کننده است و در صورتی که پارامترهای مناسبی را ارسال کنید می توانید اطلاعات فوق العاده ای از آن دریافت کنید. به عنوان مثال یکی از پارامترها تصاویر مریخ است که براساس زمان گرفته شدن عکس ها مرتب شده است ولی این زمان بندی براساس مقیاس sol شناخته می شود که با طلوع و غروب خورشید کار می کند.

 API های کاربردی

U.S. Census Bureau API

سرشماری ها معمولا هر ده سال یک بار انجام می شوند اما سرشماری در کشور آمریکا همیشه به روزرسانی می شود. با استفاده از این API که یکی از بهترین API های کاربردی در این زمینه است شما می توانید نحوه تغییر جوامع از یک سال به سال دیگر را بررسی کنید و حتی می توانید دهه های مختلف را نیز با یکدیگر مقایسه کنید. در واقع سازندگان این API افراد، مشاغل و موارد دیگر مانند بیمه های درمانی را مورد بررسی قرار می دهند و شمارش خود را از این طریق به کاربران ارائه می دهند. این داده های خام می تواند گسترش پیدا کند و نیازهای ضروری بسیاری از کاربران اپلیکیشن های شما را پاسخ دهد.

 API های کاربردی

Mailrecipe API

برخی از ایمیل ها به صورت واضحی اسپم و هرزنامه هستند ولی برخی دیگر به وضوح مشخص نیست که آیا اسپم هستند یا خیر؟ بین این ایمیل های اسپم و غیر اسپم مرزی وجود دارد که تشخیص آن به خصوص در زمان تعامل با مشتریان می تواند یک چالش بزرگ برای کسب و کارها باشد. شرکت هایی که معمولا پیام های مودبانه را برای مشتریان خود ارسال می کنند مورد تایید و استقبال کاربران خود قرار می گیرند اما زمانی که پیام های تکراری بیش از حد زیاد می شود تبدیل به اسپم شده و باعث نارضایتی کاربران می شود.

Mailrecipe به شما کمک می کند تا پیغام های خود را به شکل بهتری به مشتریان تحویل دهید و از اعتبار کسب و کار خود محافظت کنید. توجه داشته باشید که این API پیغام های خود را در طول روز به صورت محدودی نگهداری می کند و این به آن معناست که اگر دو تیم بازاریابی یک لیست را هدف قرار دهند تنها پیغام های یکی از آنها به کاربران ارسال می شود و همین موضوع نیز باعث می شود تا کاربران این API اذیت نشوند و نهایت رضایت را داشته باشند.

 API های کاربردی

با Lob API بیشتر آشنا شوید

API های کاربردی امروزه نقش بسیار مهمی را در دنیا برنامه نویسی ایفا می کنند. یکی از اولین نیازهایی که هر تیم برنامه نویسی احتمالا با آن رو به رو می شود ارسال ایمیل است ولی گاهی اوقات پیش می آید که قصد داشته باشید فرمت پیام خود را مانند پیام های قدیمی که بر روی کاغذ نوشته می شدند قرار دهید. در چنین شرایطی LOB می تواند به شما کمک کند تا کارت پستال و یا سایر پیغام های خود را به راحتی به کاربران ارائه دهید. برای این کار شما تنها کافی است که آدرس و محتوای مد نظر خود را وارد کنید و این API آنها را با فرمت های قدیمی به کاربران ارائه می دهد.

Skyscanner api

آیا کسی هست که به دنبال بلیط ارزان قیمت هواپیما نباشد؟ Skyscanner قیمت های فعلی بلیط هواپیماها از چندین هزار پرواز مختلف برای شما جمع آوری می کند. شما با استفاده از این API که از بهترین API های کاربردی در این زمینه است می توانید برای اضافه کردن قیمت های روزانه پروازهای مختلف به برنامه های سفر خود و یا سایر محتواهای مورد نیاز استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی های جالب این API که باعث می شود تا تبدیل به یکی از برترین API های کاربردی شود در این زمینه شود این است که قیمت اجاره اتومبیل در طول سفر به مقاصد مختلف را نیز به کاربران نمایش می دهد.

 API های کاربردی

Twinword یکی دیگر از API های کاربردی کاربردی

آیا از این که رئیس شما از شما خواسته تا شروع به فیلتر کردن پست های رسانه های اجتماعی و فیلتر کردن نظرات کاربران در وب سایت خود کنید؟ آیا شما هم می خواهید این کار را به صورت خودکار انجام دهید و تنها ناظر انجام شدن این کار باشید؟ این API می تواند یکی از بهترین راهکارهایی باشد که در مقابل شما قرار دارد. این API یکی از بهترین API های کاربردی به شمار می آید که می تواند یک متن را تجزیه و تحلیل کرده و براساس سیستم امتیازدهی به اختلاف کلمات اقدام به دسته بندی کردن آنها کند.

 API های کاربردی

آشنایی با Botometer

شبکه های اجتماعی دارای کاربران بسیار زیادی هستند و به همین علت گاهی اوقات تفاوت میان کاربران واقعی از ربات ها می تواند کاری بسیار سخت باشد. Botometer یکی از بهترین API های کاربردی است که رفتارهای کاربران واقعی و ربات ها را مورد مطالعه قرار می دهد و سپس در صورتی که رفتار یک کاربر در توییتر مشکوک به ربات بود امتیاز بیشتری را به آن نسبت می دهد. امروزه شما می توانید به راحتی از این مورد از API های کاربردی برای تشخیص ربات ها در توییتر استفاده کنید.

 API های کاربردی

TVMaze یکی دیگر از API های کاربردی

امروزه سرویس های پخش کننده شبکه های اختصاصی معمولا علاقه مند هستند که وابستگی خود به برنامه های تلویزیونی را به طور کامل قطع کنند اما اغلب نمی توانند اقدام به انجام این کار کنند. دوستداران تلویزیون های اختصاصی علاقه مند هستند که تمامی اطلاعات مربوط به نمایش ها را بدانند. TVMaze یک راهنمای شبکه های تلویزیونی است که تمامی این اطلاعات مورد نیاز را در قالب یک API کاربردی به شما ارائه می دهد که از جمله این اطلاعات می توان به خلاصه داستان ها، خلاصه هر قسمت از سریال و اطلاعات مربوط به بازیگران اشاره کرد. ساختار این داده ها شامل عکس، تاریخ تولد و در مواردی تاریخ فوت افراد و بازیگران است.

 API های کاربردی

با FaceMark api از بهترین API های کاربردی بیشتر آشنا شوید

الگوریتم های تشخیص چهره کاملا وابسته به مجموعه نقاطی در صورت افراد هستند که از جمله آنها می توان به گوشه چشم اشاره کرد. FaceMark API یکی از بهترین API های کاربردی است که تصویر شما را میگیرد و مختصات مربوط به این نقاط را باز می گرداند. توجه داشته باشید که این API تنها یک خروجی ساده به شما تحویل نمی دهد بلکه شما می توانید به سادگی از این داده هایی که دریافت می کنید در الگوریتم های مختلف استفاده کنید.

 API های کاربردی

CoinAPI یک API برای صرافی های آنلاین

هیچ چیز نمی تواند امیدوار کننده تر از صعود قیمت ارزهای دیجیتال باشد و هیچ چیز نیز نمی تواند ناامید کننده تر از نزول قیمت آنها باشد. امروزه ارزهای مبتنی بر رمزنگاری از محبوبیت بسیار زیادی در میان افراد مختلف برخوردار هستند. CoinAPI یکی از API های کاربردی است که دنبال کردن قیمت ارزهای دیجیتال را برای شما راحت تر می کند. این API اطلاعات مورد نیاز خود را از صرافی های معتبر و اصلی در دنیا جمع آوری می کند. توجه داشته باشید که در این API اطلاعات مربوط به قیمت های قبلی ارزهای دیجیتال نیز موجود می باشد.

Imgflip یک API کاربردی

آخرین مورد از API های کاربردی که در این مطلب قصد داریم به شما معرفی کنیم Imgflip می باشد. این API به شما کمک می کند تا تصاویر خود را با استفاده از کلمات به شکل مناسبی ذخیره کنید. تمامی فرایندهای این API به صورت خودکار انجام می شود و به همین علت است که در حال حاضر بسیاری از افراد از این مورد از API های کاربردی در برنامه های خود استفاده می کنند. 

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 5k بازدید
  • 2 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید