مولد سورس کد سی شارپ عملکرد .NET 5 را بهبود می دهد

دوشنبه 19 خرداد 1399

مولد سورس کد سی شارپ یکی از بهترین قابلیت ها در .NET 5 به شمار می آید، ما در این مطلب کمی بیشتر درباره مولد سورس کد سی شارپ صحبت خواهیم کرد.

 مولد سورس کد سی شارپ عملکرد .NET 5 را بهبود می دهد

مایکروسافت پیش نمایشی از یکی از قابلیت های کامپایلر سی شارپ را معرفی کرده است و نام آن را مولد سورس کد سی شارپ نامیده است. مولد سورس سی شارپ می تواند به صورت کامل یک برنامه را بازبینی کند و فایل های سورس کدی را تولید کند که می توانند در زمان کامپایل اضافه شوند. مایکروسافت می گوید این قابلیت می تواند عملکرد برنامه را بهتر کند که این کار در چند سناریو انجام خواهد شد.

این قابلیت در 29 آوریل معرفی شد. در واقع یک مولد سورس کد یک قطعه کد است که در زمان کامپایل اجرا می شود و می تواند یک برنامه را برای تولید فایل های اضافی که با یکدیگر کامپایل می شوند بررسی کند و همین طور سایر قسمت های کد را نیز مورد بازرسی قرار دهد.

برخی از مزایای مولد سورس کد سی شارپ برای توسعه دهندگان

-       مجموعه کامپایل را به شما نشان می دهد که کدهای تمامی کاربران را که در حال کامپایل هستند نشان می دهد. این شی می تواند مورد بررسی قرار گیرد و در نتیجه توسعه دهندگان می توانند کدهایی را بنویسند که با استفاده از مدل های معنایی و نحوی کار می کنند.

-          فایل های سورس کد سی شارپ را تولید کنید که به شی کامپایل در زمان کامپایل اضافه شوند. این در حالی است که می توانید زمانی که فایل ها شروع به کامپایل کردند سورس کدهای اضافی را نیز اضافه کنید.

 مولد سورس کد سی شارپ

نکاتی درباره این قابلیت

مایکروسافت می گوید کدهای کاربران با استفاده از مولد سورس کد سی شارپ می توانند مورد بررسی قرار گیرند که این کار از طریق متا داده ها انجام می شود و کامپایلر در زمان کامپایل این کار را انجام می دهد. بعد از انجام این بررسی کدهای سی شارپ براساس داده های بررسی شده دوباره وارد چرخه کامپایل می شوند. مولد سورس کد سی شارپ بسیار شبیه به آنالیزورهای Roslyn می باشند که کدهای سی شارپ و یا ویژوال بیسیک را بررسی می کنند و بعد از بررسی آنها را منتشر می کنند.

این مولدها به عنوان بخشی از سی شارپ نسخه 9 شناخته می شوند. در صورتی که شما هم جز افرادی هستید که علاقه مند به آشنایی بیشتر با آن هستید باید بدانید که این شرکت یک کتاب جامع و همینطور مستندات کاملی را درباره مولد سورس کد سی شارپ تهیه کرده است که می توانید از آن استفاده کنید.

 مولد سورس کد سی شارپ

برخی از ویژگی های دیگر این قابلیت

-          برای انجام runtime reflection می توانید از این قابلیت استفاده کنید. با بررسی کردن کدها زمانی که یک اپلیکیشن فعالیت خود را شروع می کند می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. به عنوان مثال یک کنترل کننده مرحله اکتشاف می تواند در زمان کامپایل اتفاق بیفتد که در نتیجه زمان شروع اپلیکیشن را کمتر می کند.

-          برای جلوگیری از استفاده از API های stringly typed نیز می توانید از این قابلیت ها استفاده کنید. دقیقا به همان شکل که ASP.NET مسیریابی بین کنترل کننده ها و صفحات Razor را انجام می دهد. در این عملیات رشته های مورد نیاز می توانند به عنوان جزئیات زمان کامپایل به راحتی تولید شده و مورد استفاده قرار گیرند.

-          می توانید از قابلیت مولد سورس کد زبان برنامه نویسی سی شارپ برای رفع موانعی که در مسیر بهینه سازی کدها وجود دارند استفاده کنید.

دقت داشته باشید که برای دسترسی به این قابلیت توسعه دهندگان باید آخرین نسخه از .NET 5 را نصب کنند. 

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 1k بازدید
  • 1 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید