چهار روش موثر برای تقویت استراتژی بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ)

چهارشنبه 9 مهر 1399

امروزه دیجیتال مارکتینگ بیش ازهر زمان دیگری برای مشاغل مهم است. در حال حاظر، اینترنت مدت هاست که از لحاظ ابزارهای تبلیغاتی، پرچمدار است. امروزه دیجیتال مارکتینگ بیش ازهر زمان دیگری برای مشاغل مهم است. در حال حاظر، اینترنت مدت هاست که ازلحاظ ابزارهای تبلیغاتی، پرچمدار است و هر شرکتی از استارتاپ ها گرفته تا شرکت های چند رشته ای  از آن برای بازده و برتری خود استفاده می کند.

چهار روش موثر برای تقویت استراتژی بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ)

اما رواج آن معایبی نیز برای ذی نفعان همراه دارد. با توجه به اینکه هر کسب و کاری کالای خود را تبلیغ می کند رقابت شدید می شود. تلاش برای مطرح شدن و جذب مشتری های جدید کار دشواری است. با این حال دیده شدن در اینترنت برای بقای شرکت شما ضروری است.

به دلیل ماهیت متنوع تبلیغات آنلاین، خوشبختانه راه های مختلفی وجود دارد که می توانید در مسیر رسیدن به موفقیت طی کنید. برای کمک به شما دراین مسیر، چهار روش زیر را برای بهبود استراتژی بازاریابی دیجیتال مطرح کرده‌ایم که آن‌ها در نظر بگیرید.

1- محتوای بصری عالی است

در بحث بازاریابی دیجیتال، بخش عمده ای از تلاش شما باید حول تولید محتوای تصویری باشد. طبق آمار، 91٪ از افراد محتوای بصری را به محتوای متنی مشابه آن ترجیح می دهند.

درمورد اینکه بر روی کدام محتوای بصری باید تمرکز شود، باید بگوییم که به طور کلی ویدیوها نسبت به تصاویر بهتر عمل می کنند. علاوه بر این، بی حرکت و ساکن نیستند و وقتی کسی به سرعت در شبکه های اجتماعی پیمایش می کند، جلب توجه می کنند. تمام محتوای بصری باید برای هر پلتفرم خاص بهینه شود. مثلاً یک ویدیو در اینستاگرام، به ابعاد مختلف محتوای ویدیویی در فیس بوک یا توییتر نیاز دارد.

2- تجربه دیجیتالی

طراحی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال، زمانی می تواند مشکل ساز باشد که کل محتوای دیجیتال شما راجع به موضوعات مختلف صحبت کند. با این حال یک پلتفرم تجربه دیجیتالی، دیگر مشکلی ایجاد نمی کند. همراه با ادغام با پلتفرم های مختلف، این نرم افزار تخصصی به شما امکان همگام سازی، مدیریت و انتشار محتوا را در پلتفرم های مذکور می دهد.

3- بازاریابی درون گرا(Inbound marketing)

بازاریابی درونگرا یا inbound marketing نوعی متدلوژی کسب و کار است که مشتریان را با استفاده از تولید محتوای ارزشمند و متناسب با تجربه آن ها جذب می کند. این مشتریان در اصل با برند شما آشنا نیستند، اما هدف این است که توجه مشتریان را به محتوا جلب کند و سپس تجارت شما آنها را به فروش تبدیل می کند.

قبل از اینکه شروع به رویا پردازی برای کسب درآمد از کسب و کارتان کنید، به محتوا توجه کنید. محتوا باید برای خواننده با کیفیت، آموزنده و جذاب باشد.

4-چت بات ها (chatbot)

در دنیای تجارت امروز، پاسخ دهی فوری حیاتی است. خواه این کار از طریق شبکه های اجتماعی، ایمیل یا لایوچت باشد، مشتریان انتظار دارند بلافاصله به درخواست های آنها رسیدگی شود. در غیر این صورت، ممکن است تصمیم بگیرند که به جای دیگری مراجعه کنند.

اگرچه اکثر مشاغل قادر به پشتیبانی شبانه روزی نیستند، اما هنوز همه امیدها را از دست نداده ایم. امکان بکارگیری تکنیک های اتوماسیون، مانند chatbots وجود دارد. این چت بات ها می توانند آموزش ببینند و یاد بگیرند چگونه به سوالات متداول که برایشان ارسال می شود پاسخ دهند.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید