چگونه طراحان فریلنسر می‌توانند در شرایط اقتصادی سخت پیشرفت کنند

شنبه 3 آبان 1399

اقتصاد بالا و پایین دارد. این چرخه‌ای است که می‌تواند به صورت مثبت و منفی بر همه ما تاثیر بگذارد. اما فریلنسرها نیز می‌توانند در این تغییرات آسیب‌پذیر باشند.

چگونه طراحان فریلنسر می‌توانند در شرایط اقتصادی سخت پیشرفت کنند

کار به عنوان طراح وب انفرادی به این معنی است که شما همیشه از پس هزینه‌های خود برمی‌آیید. با این وجود، رکود اقتصادی بقاء را چالش‌برانگیزتر می‌کند. همه چیز قبل از اینکه شما متوجه چیزی شوید ممکن است به خطر بیفتد.

هر چند لازم نیست این طور نگاه کنیم که همه چیز رو به نابودی و تاریکی باشد. شرایط دشوار در واقع می‌تواند فرصتی عالی برای تجربه و یافتن جایگاه خود باشد.

چه اقتصاد تجارت شما را دچار مشکل کند یا نکند، مهم این است که به روش‌هایی فکر کنید که بتوانید رشد کوچکی در وب‌سایت خود ایجاد کنید. و ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. امروز ایده‌هایی را ارائه خواهیم داد که به شما امکان می‌دهد کارهای دیگری غیر از تحمل وضع نابه‌سامان اقتصادی را انجام دهید.

به دنبال حل مشکلات باشید

سرعت بالای توسعه وب یکی از راه‌های اطمینان از این است که ما همچنان کارگزاران اساسی در فضای آنلاین هستیم. مثلا به سادگی می‌توان با ارتقاء کتابخانه جاوااسکریپت انواع ویرانی‌ها را ایجاد کرد.

البته مثال‌های فراوان دیگری نیز وجود دارد. وب‌سایت‌هایی که هر نوع کد میرای را اجرا می‌کنند احتمالا در برخی موارد با ناسازگاری رو به رو خواهند شد. ناگفته نماند که پلاگین‌ها، تم‌ها، و سایر ابزارهایی که ما به آن‌ها اعتماد می‌کنیم برای همیشه دوام ندارند.

جستجوی فعال این نوع مسائل در وب‌سایت‌های مشتری شما می‌تواند منبع خوبی برای درآمد باشد. این موضوعی است که به هر حال باید در مورد آن فکر کنیم، زیرا بی‌توجه بودن به این تکامل خطر شکسته شدن چیزی را به وجود می‌آورد.

اما این فقط مساله اصلاح کد قدیمی نیست. همچنین ممکن است چالش‌های دیگری را که مشتریان‌تان با آن رو به رو هستند را نیز کشف کنید. شاید یک ویژگی وجود داشته باشد که آن‌ها واقعا می‌توانستند از آن بهره‌مند شوند که چند سال پیش عملی نبود. شاید وقت آن رسیده که موضوع را دوباره بررسی کنیم؟

ایده اصلی این است که به دنبال بخش‌هایی برای اصلاح یا بهبود باشید. به احتمال زیاد شما می‌توانید چند مورد برای ادامه کار خود در کوتاه مدت پیدا کنید.

امور مالی خود را مجددا بررسی کنید

چه در حال حاضر رکود اقتصادی را حس کرده‌اید یا می‌خواهید خود را برای هر شرایطی آماده کنید،‌ زمان مناسبی است که به وضعیت مالی خود نگاهی بیاندازید.

اولین چیزی که باید بررسی شود هزینه‌های شماست، به ویژه هزینه‌های مکرر. آیا شما عاقلانه پول خرج می‌کنید؟ مواردی مانند میزبانی وب، سرویس‌های بازاریابی یا حتی لایسنس نرم‌افزار ممکن است باعث ته کشیدن حساب بانکی شما شود. هنگامی که پول کمتری وارد حساب شما می‌شود، برخی از این موارد می‌توانند غیرضروری به نظر برسند.

اکنون این بدین معنا نیست که شما باید هر مورد را به طور کامل کات کنید. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که صرفا با حذف آن‌ها بتوانید مقداری پول پس‌انداز کنید.

این همیشه در مورد کات کردن نیست. این همچنین می‌تواند فرصتی برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌هایی باشد که می‌تواند هم اکنون و هم آینده درآمد بیشتری را برای شما کسب کند. ابزارها یا حتی دوره‌های آموزشی آنلاین توانایی انجام این کار را دارند.

مهم‌ترین بخش این مورد شناخت جایی است که می‌ایستید. از آنجا می‌توانید تصمیماتی بگیرید که بتواند تاثیر مثبتی در نتیجه کار شما داشته باشد.

فرصت‌های درآمد مکرر را کشف کنید

درآمد مکرر چیزی است که می‌تواند در شرایط سخت به شما کمک کند. این پولی است که شما می‌توانید به آن وابسته باشید؛ حداقل مقداری سطح اطمینان را برای تجارت خود به ارمغان آورید.

از جمله متداول‌ترین روش‌های کسب درآمد مکرر، مشارکت در همکاری با یک شرکت به صورت فریلنسر/قراردادی است. ممکن است این یک فریلنسر دیگر باشد که نیاز به کمک شخص دیگری دارد، یا یک آژانسی باشد که به شخصی با تخصص شما نیاز دارد.

این فرصت‌ها ممکن است به صورت آزمایشی آغاز شود، که هوشمندانه است. همیشه بهتر است ببینیم این رابطه چه نوع همکاریی را ایجاد می‌کند. اگر همه چیز خوب پیش رود، می‌توانید یک شریک طولانی مدت داشته باشید که جریان مداومی از درآمد را فراهم می‌کند.

سپس امکان فروش یک محصول یا سرویس با مقداری درآمد دائمی وجود دارد. رکود اقتصادی می‌تواند فرصت مناسبی برای ساخت نهایی آن برنامه یا پلاگینی باشد که به آن فکر کرده‌اید، یا نوشتن کتاب الکترونیکی که در ذهن شما جولان می‌دهد.

علاوه‌براین، می‌توانید این پروژه‌ها را به روشی متناسب با نیازهای خود انجام دهید. مثلا می‌توانید به روز رسانی منظم آن برنامه را انجام دهید یا با تغییر تکنولوژی آن را آراسته کنید، یا ممکن است به سادگی یک درآمد منفعل از کار سخت خود را ایجاد کنید.

در حالت ایده‌آل، این کار به شما این امکان را می‌دهد که درآمد خود را متنوع سازید. هر چه بتوانید منابع مالی قابل اطمینان‌تری تهیه کنید، بهتر می‌توانید اطمینان اقتصادی را حفظ کنید.

شکیبا باشید

شاید حفظ صبر و شکیبایی سخت‌ترین مورد در این لیست باشد. خصوصا در شرایط که اقتصاد رو به زوال است. با این حال مساله کم اهمیتی نیست.

توجه کنید که ما فقط در مورد اینکه دور هم بنشینیم و منتظر اتفاقات باشیم صحبت نمی‌کنیم. بلکه مساله این است که دقت خود را به کار گرفته و در زمان چالش‌برانگیز مردد نباشید.

در عمل این به معنای پیگیری انواع مشتریانی است که مناسب‌ترین مورد برای شما و تجارت شماست. اگر در مورد اندازه و درآمد پروژه به دنبال موقعیت شیرین خاصی هستید، از جستجوی فرصت مناسب نترسید. این تا زمانی است که توانایی انجام این کار را دارید.

از حل و فصل پروژه‌هایی که نمی‌خواهید انجام دهید اجتناب کنید، مگر اینکه یک ضرورت مطلق باشد. در غیر این صورت ممکن است خودتان را در یک گوشه توقیف کنید و در صورت مناسب بودن نتوانید از مزایای آن استفاده کنید.

فراتر از بقاء نگاه کنید

دشواری اقتصاد را به فال بد برای تجارت طراحی وب فریلنسری نگیرید. در حالی که احتمال دارد تاثیر منفی بر شغل شما بگذارد، ممکن است به اندازه یک تجارت بزرگ تاثیرات آن را احساس نکنید.

چرا اینطور است؟ فریلنسرها از سطح انعطاف‌پذیری خوبی برخوردار هستند که امکان تنظیم در صورت نیاز را فراهم می‌کند. بنابراین حتی از دست دادن یک مشتری بزرگ چیزی است که می‌توانید آن را بازیابی کنید. این امر ممکن است در مورد شرکت‌های بزرگ با مکان‌های فیزیکی و کارکنان صدق نکند.

این فرصتی است که شما باید از آن استفاده کنید. اگر چیزی کار نمی‌کند، آن را تغییر دهید. سعی کنید فعالانه عمل کنید و ارتباط‌تان را با شرکت‌های دیگر توسعه دهید. به مشتری فعلی خود کمک کنید تا برنامه خود را ارتقاء دهند.

روش‌های زیادی برای به دست آوردن پول نقد فراوان وجود دارد. این کار را به خوبی انجام دهید و حتی ممکن است فراتر از سرعت درآمد قبلی خود پیش روید.

بله، این یک چالش است که باید با آن مواجه شوید.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید