محتوای سبز همیشه حرفی برای گفتن دارد.

شنبه 24 آبان 1399

محتوای سبز کمک زیادی به بازاریابی محتوای شما میکند. محتوای سبز تولید کنید تا از مزیت های زیاد آن استفاده کنید. در این مقاله به شما یاد میدهیم چگونه محتوای سبز تولید کنید.

محتوای سبز همیشه حرفی برای گفتن دارد.

میدونم توام دوست داری محتوایی تولید کنی که همیشه به درد بخوره . علاوه بر اون هم نور چشمی گوگل باشه . همیشه تر و تازه باشه . مث جنگل های شمال توی ماه اردیبهشت! 

محتوای سبز همون چیزیه که دنبالشی! همیشه تازه س! همیشه هم به درد میخوره .

محتوای سبز  به این سادگی ها منسوخ نمی شود و همیشه تازگی دارد. همیشه کار مخاطبین را راه می اندازد و کاربران بعد از دیدن آن ، با لبخندی بر لب صفحه شما را ترک میکنند.

چرا به آن محتوای سبز میگویند؟

 

بعضی از محتوا ها بعد از گذشت زمان دیگر کاربرد خود را از دست میدهند و نیاز های کاربران را پاسخ نمیدهند. اما محتوای سبز همیشه میتواند نیاز هایی از کاربران را برطرف کند. به نوعی از رده خارج میشود. دلیل نام گذاری آن هم این است که این محتوا همیشه تازه است! 

به نظر من که نام گذاری هوشمندانه ای بوده است!!

 

 

آیا همیشه باید محتوای سبز تولید کنیم؟

 

  یکی از روش های تولید محتوا این است که شما مخاطبین خود را در جریان خبر های کسب و کار خود قرار دهید.

 

اکثر اوقات اخبار ، محتوایی نیستند که همیشه ، به درد بخور باشند و پس از مدتی اطلاعات خبر ها دیگر کاربردی نخواهند داشت، پس نمی توان آن را محتوای سبز نامید ، از جهتی هم شما بسیاری از مخاطبی جدید را میتوانید از طریق تولید محتوای به روز و خبری به دست بیاورید.

 

پس در استراتژی تولید محتوای خود باید از انواع محتوا استفاده کنید چون انسان ها سلیقه های مختلفی دارند.

 

بهترین استراتژی تولید محتوا میتواند برای شما تلفیقی از محتوای سبز و محتوای تاریخ انقضا دار باشد که به جذب انواع مخاطب ها با سلایق مختلف به شما کمک کند.

 

 

انواع محتوای همیشه سبز

 

بهترین مثال ها از محتوا های همیشه سبز که میتوانید از آنها استفاده کنید میتوان موارد زیر را نام برد:

 

راهنما ها

دستور العمل ها

تاریخچه ها

معرفی کتاب ها و منبع حوزه کاریتان

 مطالعات موردی یا CASE STUDY

معرفی ابزار ها در زمینه کارتان

 

شما با تولید این سبک از محتوا میتوانید ، همیشه به نیاز های کاربران خود پاسخ دهید و از طرفی بعد از گذشت زمان ، این محتوا ها از رده خارج نمیشوند.

 

 

چگونه محتوای سبز تولید کنیم؟

 

تولید محتوا سبز تفاوت چندانی با تولید محتوای غیر سبز ندارد ولی شما میتوانید با رعایت نکاتی در محتوای خود به سبز تر شدن محتوا کمک کنید:

 

 در انتخاب کلمات کلیدی خود دقت کنید: شما در مرحله  اول باید خود را به جای کاربران خود بگذارید. چه کلماتی را کاربران شما احتمالا برای رسید به محتوای شما سرچ میکنند. چه مشکلاتی و یا چه سوالاتی احتمالا برای کاربران شما پیش خواهد آمد ؟

 

بعد از شناسایی آن مشکلات و چالش ها ، برای کلمات و عبارت کلیدی خود برنامه ریزی کنید ، زیرا انتخاب کلمات کلیدی محتوای شما به سبز شدن محتوای شما کمک میکند.

 

علاوه بر کاربران ، موتور های جست و جو هم در نظر بگیرید: شما باید درنظر داشته باشید که اگر محتوا ی شما توسط موتور های جست وجو  به کاربران نمایش داده شود شما به موفقیت بیشتری دست خواهید پیدا کرد ، پس در بهینه کردن محتوای خود برای موتور های جستو جو دقت کنید.

 

ساده بنویسید: این موضوع را همیشه به یاد داشته باشید که شما قرار نیست که یک متن ادبی بنویسید ، شما قرار است محتوایی بنویسید که هر موضوعی ، حتی یک موضوع بسیار پیچیده را به سادگی برای کاربران شما توضیح دهد.

 

به یاد داشته باشید که اگر محتوای شما سخت و پیچیده باشد ، احتمال این که مخاطبین شما از دیدن صفحه شما منصرف شوند بالا میرود.

 

درقالب های مختلف محتوا تولید کنید: سعی کنید در قالب های ویدئو ، عکس ، اینفوگرافیک و... محتوا تولید کنید که بتوانید با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید.

 

در میان مخاطبین شما ، بعضی از ان ها هستند که عاشق ویدئو هستند و برخی دیگر هم دوست دارند که مقاله مطالعه کنند . پس سعی کنید که انواع سلیقه ها را در تولید محتوای خود در نظر بگیرید. این موضوع باعث میشود که مخاطبین بیشتری بتوانند با محتوای شما ارتباط برقرار کنند.

 

 چرا محتوای سبز تولید کنیم؟

 

همیشه میتوانید به کاربر های جدید برسید!

محتوایی که همیشه کاربر داشته باشد و علاوه بر آن به اندازه کافی بهینه شده باشد ، میتواند همیشه برای شما مخاطبین جدیدی را به همراه بیاورد

 

میتوانید لینک های با کیفیت به دست بیاورید!

به خاطر عمر طولانی این مدل محتوا و کاربردی بودن آن ، احتمال این که سایت های دیگر به محتوای شما لینک بدهند بالا میرود که سبب ساخته شدن بک لینک های بسیار با کیفیت برای شما میشود.

 

 

نکته ای مهم در مورد محتوای سبز!

 

در تولید محتوای سبز باید همیشه به خاطر داشته باشید که به روز بودن محتوا ، یکی از مهم ترین نکات در تولید محتوای سبز میباشد. این به آن معنا است که مخاطبین شما عاشق محتوایی هستند که مدام به روز رسانی میشود.

پس همیشه در نظر داشته باشید زمانی را برا اضافه کردن و کامل کردن محوای قبلی خود در نظر بگیرید.

 

 

نتیجه گیری :

سعی کنید در استراتژی محتوای خود برنامه ای برای تولید محتوای سبز در زمینه کاری خودتان ایجاد کنید. این مدل محتوا میتواند در دراز مدت برای شما ترافیک ایجاد کند.

 

 

 

Sepehr fazel

نویسنده 3 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 1k بازدید
  • 2 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید

نظرات کاربران

برای درج نظر باید وارد سایت شوید