نکاتی سودمند برای شروع کار توسعه‌دهنده وب Front End در سال 2020

سه شنبه 18 آذر 1399

لازم نیست که کسی به شما بگوید مشاغل فنی در حال رونق هستند. ما هر روز به فناوری اعتماد می‌کنیم و می‌دانیم که پشت هر وب‌سایت، متن، یا توئیتی، شخصی هست که رشته‌ها را برای اتصال دنیای ما از طریق اینترنت کنار هم می‌چیند.

نکاتی سودمند برای شروع کار توسعه‌دهنده وب Front End در سال 2020

تقاضای زیادی برای توسعه‌دهندگان وب Front End وجود دارد. قسمت دشوار سوئیچ کردن به شغل مربوط به تکنولوژی انتخاب مسیر شغلی است. انتخاب‌های زیادی وجود دارد و ممکن است از نام آن‌ها مشخص نباشد که دقیقا می‌خواهند چه نقشی را ایفا کنند.

توسعه Front end یکی از آن عناوین شغلی است که اگر شما در حال حاضر هیچ تجربه کدگذاری نداشته باشید، برای‌تان گیج‌کننده خواهد بود.

توسعه Front End چیست؟

اصطلاح "Front End" ی سیستم‌های کامپیوتری جنبه‌هایی هستند که کاربر می‌تواند با آن در تعامل باشد. این موارد ممکن است لینک‌ها، متن یا تصاویر باشد. کدنویسی که این جنبه‌ها را می‌سازد باید به خوبی نوشته شده باشد تا به کاربران اجازه دهد کار مورد نظر خود را انجام دهند. یک توسعه‌دهنده front end برای ساخت یک وب‌سایت سازمان‌یافته و مفید از HTML، CSS و JavaScript استفاده می‌کند. این زبان‌های نشانه‌گذاری و کدنویسی ستون فقرات یک وب‌سایت کاربردی هستند.

چرا باید به یک توسعه دهنده وب Front End تبدیل شوید

تقاضای زیادی برای توسعه‌دهندگان front end وجود دارد. شرکت‌ها با حضورشان در اینترنت زندگی می‌کنند و می‌میرند. هر شغلی که برای تجارت خود ارزش قائل باشد، باید وب‌سایتی داشته باشد که به درستی کار کند و اطلاعات مورد نیاز را به صورت سازمان یافته در اختیار کاربران قرار دهد. وب‌سایت‌های ضعیف، صرف نظر از کیفیت محصول، مشتریان را از خود دور می‌کنند.

مشاغل در زمینه فناوری سریع‌تر از مشاغل دیگر رشد خواهند کرد. امنیت شغلی یادگیری توسعه front end را به هدفی ارزشمند تبدیل می‌کند. توسعه‌دهندگان front end دستمزدهای خوبی دریافت می‌کنند.

از یادگیری اصول شروع کنید

از اطلاعاتی که در اینترنت یافت می‌شود استفاده کنید. استفاده از آموزش‌های آنلاین برای یادگیری HTML روشی عالی برای فهمیدن این موضوع است که آیا این موارد علاقه شما را برانگیخته است یا خیر. HTML یکی از عناصر سازنده برای تبدیل شدن به توسعه‌دهنده front end است. وقتی اصول اولیه را درک کردید می‌توانید جنبه‌های پیشرفته‌تر front end را کسب کنید. این مهارت‌ها را می‌توانید جداگانه به صورت آنلاین و رایگان با جستجوی سریع گوگل بیاموزید، اما روش تدریجی و تکه تکه اغلب حفره‌هایی را در آموزش شما ایجاد می‌کند که می‌تواند مانع از اشتغال شما شود.

خودآموزی برای همه مناسب نیست. داشتن استاد، کلاس و سیستم‌های پشتیبانی آموزشی به پیشرفت شما کمک می‌کند تا به توسعه‌دهنده front end تبدیل شوید. گرفتن مدرک دانشگاهی می‌تواند چند سال طول بکشد و هزینه ‌بردار است. روش‌های سریع‌تر و ارزان‌تری برای ایجاد مهارت‌های توسعه front end شما وجود دارد.

آموزشگاه‌های برنامه‌نویسی به سرعت مهارت‌های توسعه Front End شما را ایجاد می‌کنند

آموزشگا‌ه‌های برنامه‌نویسی کلاس‌های آنلاین یا حضوری هستند که مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به توسعه‌دهنده front end را به شما می‌آموزند. این آموزشگاه‌ها ارزان‌تر و سریع‌تر از مدارک دانشگاهی هستند. تقاضا برای توسعه‌دهندگان front end به قدری زیاد است که تیم شرکت‌های فناوری برای استخدام دانشجویانی که تازه فارغ‌التحصیل شده با آموزشگاه‌های مختلف همکاری می‌کنند.

آموزشگاه‌های توسعه front end صرفا به مهارت‌های مناسب برای آموزش دادن متخصصانی که برای نیروی کار آماده هستند توجه دارند. آن‌ها برای گرایش‌های جدید، تغییر شغل، و دانشجویان با رشته‌های مختلف عالی هستند.

ایجاد نمونه کار

هنگامی که تمام مهارت‌های لازم برای ایجاد و مدیریت توسعه front end را کسب کردید، باید یک نمونه کار بسازید. نمونه کارهای‌تان به کارفرمایان کمک می‌کند تا به جای اینکه بخواهند ندیده حرف‌تان را قبول کنند، توانایی‌های شما را ببینند. نمونه کارها و رزومه‌های فنی برای دریافت اولین شغل‌تان لازم هستند.

آیا جایی برای رشد وجود دارد؟

شرکت‌ها به توسعه‌دهندگان با مهارت‌های مختلف نیاز دارند. همان‌طور که در این زمینه کار می‌کنید، مهارت‌های جدیدی خواهید آموخت و به نمونه کارهای خود اضافه خواهید کرد. با گسترش مهارت‌هایتان، صلاحیت شغل‌های بیشتری را به دست خواهید آورد. توسعه‌دهندگان ارشد front end درآمد بیشتری نسبت به همکاران سطح پایین خود کسب خواهند کرد. قطعا افزایش مسئولیت با نرخ بالاتری همراه است. در نهایت می‌توانید مهارت کافی را کسب کنید تا یک مهندس front end شوید.

مهندس در مقابل توسعه‌دهنده

اصطلاحات مهندس و توسعه‌دهنده اغلب توسط افراد غیر فنی اشتباه گرفته می‌شوند. توسعه‌دهندگان بیشتر وقت خود را صرف نوشتن کد می‌کنند در حالی که مهندسان کد را تجزیه و تحلیل می‌کنند. از طرف دیگر مهندسان مطمئن می‌شوند که کد فعلی پاسخگوی خواسته‌های عملکرد وب‌سایت است و به توسعه‌دهندگان تیم خود پیشنهاداتی می‌دهند.

همین امروز سفر خود را شروع کنید

دنیای توسعه front end برای دانشجویانی که خود را وقف این کار می‌کنند آسان است. به دست آوردن یک شغل فنی قابل دستیابی است. آموزشگاه‌ها دروازه‌ای به دنیای فناوری هستند و توسعه front end مکانی عالی برای شروع شغل جدید شماست.

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید