چرا باید در کنار شبکه های اجتماعی سایت هم داشته باشیم؟

شنبه 22 آذر 1399

گاهی با افراد و کارفرمایانی برخورد می کنیم که استدلال آنها این است که چرا وقتی شبکه های اجتماعی وجد دارد از وب سایت استفاده کنیم.شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و.. چطوری می توانیم کارفرما یا افراد را قانع کنیم که شبکه اجتماعی به تنهایی کافی نیست؟

چرا باید در کنار شبکه های اجتماعی سایت هم داشته باشیم؟

امروزه شبکه های اجتماعی رشد بسیاری داشته اند و اکثر افراد عادی یا حرفه ای برای کسب و کار خود از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و تقریبا برای هر کسب و کار الکترونیکی استفاده از شبکه اجتماعی ضروری می باشد.شبکه اجتماعی و سایت مکمل یکدیگر هستند و هیچ کدام یکدیگر را نقض نمی کنند بلکه باعث بهبود و کارایی یکدیگر می شوند پس چرا باید یک وب سایت در کنار شبکه اجتماعی داشته باشیم؟

1-خطر بسته شدن شبکه های اجتماعی به هر دلیل می تواند کسب و کار  ما را از بین ببرد.

2-وقتی تعداد محصولات ما زیاد شد در شبکه های اجتماعی قابلیت دسته بندی و چیدمان خاصی وجود ندارد.

3-در شبکه های اجتماعی نمی توان اطلاعات کامل و جامعی از محصولات را ارائه داد.برای یک محصول در شبکه های اجتماعی فقط می توان چند خط توضیح نوشت و یا ویدیو و عکس که خیلی کامل و جامع نیست .برخی شبکه های اجتماعی فقط شامل متن است و برخی فقط عکس یا ویدیو ..ولی در وب سایت می توان اطلاعات کامل و جامعی ارائه داد.

4-به روزرسانی محصولات در شبکه های اجتماعی مشکل است و برای بروزرسانی هر موقع باید آن را حذف کرد تا به موقعیت مناسب و بالاتر برای نمایش در شبکه اجتماعی برسد.ولی در وب سایت خیلی راحت می توان محصول مورد نظر را بروزرسانی کرد.

5-در شبکه های اجتماعی امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد ولی در سایت با درگاه آنلاین متصل است و خیلی ساده می توان پرداخت هزینه را انجام داد.در شبکه های اجتماعی نماد الکترونیکی وجود ندارد و این مورد باعث عدم اعتماد مشتری به کسب و کار کورد نظر می باشد

6- همه برندهای معروف ابتدا سایت داشته اند و برای ارتباط با کاربر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و این باعث می شود که کاربران با این برند ارتباط داشته و با آن اعتماد کنند.

7-جستجو  بین محصولات در شبکه های اجتماعی سخت است و محصولاتی که در شبکه های اجتماعی جستجو می کنیم محصولات رقبا را برای افراد و مشتریان بر می گرداند و لی در سایت وقتی جستجو می شود بین محصولات همان سایت جستجو انجام میشه و نکته ای دیگری که وجود دارد می توان به کاربر در سایت محصولات مشابه را نیز نمایش داد تا راحتتر محصول مورد نظر خود را انتخاب کند.

8-در وب سایت پیگیری سفارشات ساده برای فروشگاه ها راحت تر است ولی در شبکه های اجتماعی وقتی تعداد کاربران و محصولات زیاد می شود سخت و خسته کننده می شود و باعث  اتلاف وقت می شود.در وب سایت می توان گزارشگری دقیق سالانه , روزانه و هفتگی داشت ولی در شبکه های اجتماعی این موضوع وجود ندارد.مدیریت سفارشات و پیش بینی رفتار مشتری در سایت وجود دارد و سرویس های ارسالی مثل ارسال از طریق پیک و..خیلی راحتتر انجام می شود.قابلیت انبارداری و مدیریت موجودی در وب سایت ها بدون اتلاف وقت  وجود دارد.

9-وقتی که از وب سایت استفاده می شود محصولات ما در نتایج گوگل نمایش داده می شود و باعث بالا رفتن مشتریان می شود و از طریق سئو می توان سایت خود را در جستجو گوگل بهبود داد.

10-در وب سایت می توان اطلاعات افراد مثل ایمیل و شماره همراه و.. را جمع آوری کرد و بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ و اطلاع رسانی به افراد اما در شبکه های اجتماعی نمی توان به صورت مناسب بازاریابی محتوایی داشت. در سایت می توان وبلاگ داشت و این بازاریابی محتوایی است.

 

 

محمدرضا قربانپور

نویسنده 2 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 2k بازدید
  • 7 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید

نظرات کاربران

برای درج نظر باید وارد سایت شوید