راهنمای مانیتورینگ برنامه های وب

دوشنبه 25 اسفند 1399

شرکت‌ها در دنیای دیجیتال مدرن، با چندین سرور، برنامه‌ ها، و خدمات وب سر و کار دارند. پیگیری همه این موارد دشوار است. اینجا جایی است که نظارت بر برنامه‌های وب وارد عمل می‌شود و یک نمای کلی از عملکرد همه برنامه ها را می‌دهد.

راهنمای مانیتورینگ برنامه های وب

بیاید یک قدم به عقب برگردیم و اصول نظارت یا مانیتورینگ بر برنامه وب را بررسی کنیم.

مانیتورینگ (نظارت) بر برنامه وب چیست؟

یکی از رایج‌ترین سرویس های مانیتورینگ که شنیده اید، نظارت بر سرور است. اگرچه روی عملکرد وب سایت و پایگاه داده متمرکز است، اما برنامه‌های در حال اجرا را پوشش نمی‌دهد. بنابراین نمی‌توان نقص‌های احتمالی را به طور دقیق مشخص کرد. اینجا جایی است که مانیتورینگ برنامه‌های وب وارد می‌شوند.

هدف اصلی مانیتورینگ برنامه های وب سالم نگه داشتن و کنترل عملکرد برنامه‌ها تحت نظارت دقیق است. همچنین یک روش کارآمدتر برای شناسایی و تشخیص تنگناهای احتمالی، مشکلات و ناهنجاری‌ها مربوط به برنامه‌ها است. با وجود هر مشکلی که برنامه‌های شما ممکن است تجربه کنند، می‌توانید سریع واکنش نشان دهید و آن‌ها را حل کنید.

علاوه بر یک نمای کلی از کل سیستم، می‌توانید از مانیتورینگ برنامه‌های وب استفاده کنید تا بخش‌های مزاحم و دردسرساز را مشخص کنید و بر رفع آن‌ها تمرکز کنید. این یک نمای سطح بالا و همچنین تشخیص دقیق مشکلات را ارائه می‌دهد.

چه زمانی باید از ابزارهای مانیتورینگ برنامه های وب استفاده کرد؟

برخی از شاخص‌ها استفاده از ابزارهای مانیتورینگ برنامه های وب را به عنوان موردی برای صرفه‌جویی در زمان پیشنهاد می‌دهند. یک ابزار مدیریت عملکرد برنامه، مانند Stackify Retrace، به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا به طور فعالانه مسائل بیشتری را در QA شناسایی کنند و به طور مداوم برنامه‌ها را در محیط های تولید بهبود دهند.

زمان پاسخ‌گویی آهسته برنامه

در صورت طولانی شدن زمان پاسخگویی، بسیاری از مشاغل می‌توانند به راحتی از بین بروند. این اتفاق می‌تواند بر عملکرد روزانه کسب و کار شما و همچنین تجربه کاربری تاثیر بگذارد.

اگر یافتن دلایل اصلی مشکلات پاسخ‌گویی به یک تلاش نگران‌کننده تبدیل شود و تیم شما را بیش از حد تحت فشار قرار دهد، این یک نشانه واضح است که نظارت بر برنامه‌های وب می‌تواند به شما در ایجاد تشخیص موثرتر نقص‌ها کمک کند.

مانیتورینگ برنامه‌های وب به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا با صرف زمان کمتری مشکلات را به طور موثر تشخیص دهند و کارها را به ترتیب انجام دهند.

سربارهای غیر قابل پیش بینی سرور

فشارهای موجود در سرور شما می‌تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند (از پاسخگویی کند تا آفلاین شدن) و تعیین علت دقیق همیشه آسان نیست.

در حالی که اوج ترافیک وب اغلب علت اصلی سربار سرور است، اما این تنها علت نیست. گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که نصب پلاگین و آپدیت سرورهای وردپرس سربار می‌آورد و منجر به خراب شدن آن‌ها می‌شود. استفاده از هاست وردپرس مدیریت شده می‌تواند کمک کننده باشد، اما بسته به provider پاسخ به این مساله ممکن است به اندازه کافی سریع نباشد. برای استفاده از یک راه‌حل سریع‌تر می‌توانید یک مانیتورینگ برنامه وب مانند Stackify Retrace را انتخاب کنید که بدون دردسر به شما کمک می‌کند تا مواردی مانند موارد قبلی را مشخص کنید و به شما اجازه می دهد تا دلیل سربار سرور خود را پیدا کنید.

شناسایی کند مشکلات

اگرچه گاهی اوقات مشکل قابل مشاهده است، اما شناسایی علت‌های اصلی آن نیز ممکن است زمان زیادی را صرف کند. با افزایش تعداد سرورها، دیتابیس‌ها و برنامه‌ها، بررسی همه موارد به صورت دستی مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه است.

در جهان پر سرعت امروز، سرعت همه چیز است. یک مشکل جدی که می‌تواند برنامه یا سایت شما را از بین ببرد و اختلالات قابل توجهی در تجارت شما ایجاد کند. مانیتورینگ برنامه‌های وب باعث می‌شود که شما سریع‌تر بتوانید ریشه‌های اصلی یک مشکل را شناسایی کنید، بنابراین می‌توانید منابع را به سمت حل مشکلات هدایت کنید به جای اینکه آن‌ها را در وهله اول شناسایی کنید.

اثربخشی مانیتورینگ برنامه‌های وب

مانیتورینگ برنامه های وب می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت، افزایش کارایی و هزینه های پایین‌تر شود. این یک روش ساده برای خودکارسازی فرآیندهای یافتن اشکالات و کنترل عملکرد برنامه‌هایتان است.

به طور کلی نظارت بر برنامه های وب:

بهره‌وری و کارایی را افزایش می‌دهد.

به صورت خودکار برنامه‌های شما را در زمان واقعی کنترل می‌کند.

یک فرآیند ساده بین شناسایی عیب و راه‌حل ایجاد می‌کند.

ریسک‌های خرابی را کاهش می‌دهد.

هزینه ها را کاهش می دهد .

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید