6 مزیت سودمند مصورسازی داده (Visualization Data) در بازاریابی

چهارشنبه 27 اسفند 1399

برای به حداکثر رساندن ارزش داده‌ها، مصورسازی یا تصویرسازی داده بسیار مهم است. در طول مشاغل خود، بسیاری از تحلیلگران، مدیران و مجریان کسب و کار برای کمک به بهبود تصمیم‌گیری دوره تحلیل داده و مصورسازی داده را می‌گذرانند. به همین دلیل مصورسازی داده برای بازاریابی بسیار حیاتی است زیرا می‌تواند مزایای زیادی از جمله مزایایی که در زیر درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد را به همراه داشته باشد.

6 مزیت سودمند مصورسازی داده (Visualization Data) در بازاریابی

مخاطبان خود را درگیر کنید

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های هر کمپین بازاریابی ایجاد مشارکت است. در غیر این صورت اتلاف هزینه خواهد بود. با استفاده از مصورسازی داده‌ ها، می‌توانید پیام خود را تقویت کنید و توجه بازار هدف خود را جلب کنید. دارایی‌های بازاریابی سنگین متنی از نظر ظاهری غیر جذاب و هضم آن دشوار است. در عوض، از گرافیک در بروشورهای مربوطه، وب‌ سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، یا پیام‌های ایمیل استفاده کنید.

ایده های پیچیده موجود

اگر کمپین بازاریابی شما شامل ارائه اطلاعات پیچیده است، مصورسازی داده می‌تواند کمک کننده باشد. این کار ارائه داده ها را ساده تر می‌سازد، و درک مطلب بسیار آسان تر می شود. این امر به تجارت شما این امکان را می‌دهد ارتباط سریع‌تری را در مقایسه با ارتباط فقط از طریق کلمات برقرار کند. مغز انسان قادر به پردازش اطلاعات محدود در هر زمان است، بنابراین استفاده از تصویرسازی یک روش خوب برای بهبود درک مطلب است.

سرعت تصمیم گیری را بالا ببرید

تصمیم گیری مصرف کننده شامل چندین مرحله است که با ارزیابی فعال آغاز می‌شود. این امر شامل جمع آوری اطلاعات برای کمک به انتخاب صحیح است. از مشخصات فنی گرفته تا مزایای محصول، مصورسازی داده های موجود را در قالب قابل درک تری ارائه می‌دهد تا تصمیم گیری سریع‌تری قبل از از دست دادن توجه مشتری فراهم شود. اگر مشتری مجبور باشد یک پاراگراف طولانی را بخواند که مزایای یک محصول خاص را توضیح می‌دهد، ممکن است تمایل به خرید را از دست بدهد.

استراتژی بازاریابی داده محور ایجاد کنید

مصورسازی داده ها کمک می‌کند بازاریابی شما بیشتر مبتنی بر داده باشد. چه این ضریب بازگشت (bounce rate)، تعامل در شبکه‌ های اجتماعی، سابقه خرید، و بازدید از فروشگاه باشد، استراتژی‌های بازاریابی باید از قدرت داده استفاده کنند. داشتن اطلاعات خام کافی نیست. آن‌ها بدون تحلیل مناسب بی‌فایده هستند. برای کمک به تحلیل اطلاعات و به دست آوردن حداکثر ارزش، مصورسازی ابزاری مناسب است.

بر احساسات انسانی تأثیر بگذارید

هدف از بازاریابی تأثیرگذاری بر احساسات مخاطبان مورد نظر شماست. هدف آن ایجاد پاسخ‌های مطلوب است. مثلا با استفاده از رنگ‌های مناسب می‌توانید پیام های بازاریابی خود را موثرتر بسازید. طبق تحقیقات، حداکثر 75% از قضاوت‌های سریع در مورد محصولات مصرفی بر اساس رنگ ها هستند. این امر باعث می‌شود ترکیب رنگ های مناسب در مصور سازی داده برای ایجاد پاسخ پیش بینی شده مهم باشد.

الگوها و روندها را آشکار سازید

بازاریابی موثر نیاز به درک الگوها و روندها دارد، که درک آن با کمک مصورسازی داده آسان‌تر خواهد بود. هنگامی که بازاریابان معیارهای عملکرد اصلی را به مدیریت ارائه می‌دهند، استفاده از نمودارها و تصاویر درک اطلاعات را سریع تر می‌سازند. این کار به نوبه خود بر تصمیم گیری تأثیر مثبت می‌گذارد.

جمع بندی

اکنون بازاریابی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد! برای اطمینان از بازگشت سرمایه، مصورسازی داده ها را در نظر بگیرید. این امر به شما کمک می‌کند تا مخاطبان خود را درگیر کنید، ایده های پیچیده را توضیح دهید، احساسات را تحت تأثیر قرار دهید، و الگوها را آشکار سازید. موفق باشید!

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید