چرا باید از سرویس‌ های مرکزی لاگ کردن خطاها استفاده کنید

شنبه 7 فروردین 1400

لاگ ها یا به عبارتی گزارش گیری برای هر برنامه ای که در محیط سرور اجرا می‌شود بسیار مهم هستند. لاگ ها اطلاعات اساسی را ارائه می‌دهند که به عملکرد صحیح سیستم فعلی اشاره دارد. با جستجو در لاگ های مربوطه، شما اطلاعات مربوط به مشکلات، خطاها و روندهای سیستم را به دست می‌آورید. با این وجود، جستجوی دستی خطاهای موجود در سرورهای مختلف در بین هزاران فایل لاگ امکان پذیر نیست. راه حل چیست؟ سرویس های مرکزی لاگ کردن خطاها.

چرا باید از سرویس‌ های مرکزی لاگ کردن خطاها استفاده کنید

در این مقاله به مزایای استفاده از لاگ کردن خطا به صورت مرکزی و ویژگی های مختلف چنین سرویس‌هایی پی خواهید برد.

لاگ کردن خطاهای متمرکز چیست؟

در صورت کنترل و نظارت برنامه های مختلف در میان سرورهای مختلف، مدیریت لاگ های خطا ممکن است سنگین و مشکل باشد. ممکن است در نهایت خطاهای مختلف را از دست بدهید یا حتی فایل های لاگ را از دست بدهید.

راه حل های لاگ کردن خطاهای متمرکز این مشکل را حل می کند. می‌توانید از یک مکان به همه لاگ های برنامه خود دسترسی داشته باشید. حتی اگر ده‌ها برنامه را در سرورهای مختلف تحت نظر دارید، می‌توانید هر گزارش خطا را در یک داشبورد بررسی کنید.

چرا باید از سرویس‌ های مرکزی لاگ کردن خطا استفاده کنید

راه‌حل‌های لاگ کردن متمرکز در بین توسعه دهندگان زبان‌های برنامه نویسی متنوع در حال گسترش هستند. به عنوان مثال Stackify Retrace را در نظر بگیرید.

Retrace سرویس‌های متمرکز لاگ کردن خطاها را ارائه می‌دهد که به شما کمک می کند پیام‌های لاگ در همه برنامه ها، در همه سرورها، و در همه محیط ها را ببینید.

لاگ کردن متمرکز توسط Stackify Retrace یک راه حل ساده لاگ کردن خطا با مزایای فوق العاده است. می توانید نسخه رایگان 14 روزه آن را امتحان کنید.

زمان و تلاش سرمایه های بزرگ در ساخت یک برنامه هستند. یک توسعه دهنده نمی تواند بیشتر وقت خود را صرف مدیریت دستی لاگ های خطا کند. با یک استراتژی لاگ کردن ساده خطا، توسعه دهندگان می‌توانند خطاها را در یک مکان مرکزی بررسی کنند. می‌توانید زمان بررسی لاگ های خطا و مدیریت صحیح آن‌ها را کاهش دهید.

بهترین شیوه لاگ زدن برنامه

از آنجا که لاگ گرفتن یک بخش حیاتی در ساخت برنامه است، شما باید بهترین شیوه های لاگ کردن برنامه را بشناسید تا با موفقیت لاگ های خطا را که می توانند به برنامه شما خسارات زیادی وارد کنند را تشخیص داده و رفع کنید.

پیام های لاگ مورد پسند توسعه دهنده

پیام های لاگ برای درک اینکه چه چیزی در سیتسم اشتباه است مهم هستند. اگر پیام لاگ برای توسعه دهنده بسیار مرموز باشد، یک کابوس خواهد بود. اگر شما خیلی کم لاگ بیاندازید و وقایع را ثبت کنید، ممکن است اطلاعات کمی برای ساخت کل کانتکس هر رویداد مهم وجود داشته باشد. اگر زیاد وقایع را ثبت کنید، ممکن است منجر به مشکلات عملکردی شود. فقط مطمئن شوید که هر پیام لاگ منطقی است و مربوط به کانتکس مورد نظر است.

هنگام بروز حوادث مهم هشدارها را تنظیم کنید

آستانه‌ای را در سطوح خاص تنظیم کنید تا سیستم هنگام رسیدن به آن سطوح به طور خودکار به شما هشدار دهد. به این ترتیب، از میزان شدت لاگ های خود مطلع خواهید شد و می توانید اقدام کنید.

مورد دیگری که می‌توانید اضافه کنید، هشدارهای کانفیگ شده برای ایجاد فرآیندهای خودکار مثل بک آپ گیری از سیستم، تغییر حالت و موارد بسیار دیگر است.

از سرویس های لاگ کردن متمرکز استفاده کنید

درحال حاضر یک مکان مرکزی و قابل دسترس برای لاگ ها یک روش رایج در بین توسعه‌دهندگان است. به این ترتیب،‌ می‌توانید لاگ های مربوط به خود را دنبال کنید، نه تنها لاگ های برنامه را،‌ بلکه لاگ های دستگاه، لاگ‌ های شبکه، لاگ های دیتابیس، و سایر موارد را می‌توانید ثبت کرده و بررسی کنید.

برای صنایعی که به حریم خصوصی حساس هستند،‌ آن‌ها ذخیره سازی تمام داده های لاگ شده را با یک ذخیره سازی ایمن، کارآمد و سازمان یافته انجام می دهند.

جمع‌ بندی

سرویس های لاگ کردن خطاها در یک مکان متمرکز و مرکزی به توسعه دهندگان کمک می کند تا در کمترین زمان به بررسی لاگ ها بپردازند. علاوه بر این بررسی خطاها به این روش باعث می‌شود خطاها از دید توسعه دهندگان خارج نشوند، به ویژه اگر با چندین برنامه و سرور سر و کار داشته باشند.

سیستم های لاگ کردن متمرکز ویژگی های مختلفی را ارائه می دهند، که شما می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود از آن ها استفاده کنید.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید