چرا تایپ ده انگشتی؟

شنبه 14 فروردین 1400

بسیاری از کسانی که تازه وارد دنیای برنامه نویسی شدند، به بهانه های مختلف از زیر یاد گرفتن تایپ ده انگشتی فرار می کنند. شما چطور؟ آیا تایپ ده انگشتی یک مهارت واجب است؟

چرا تایپ ده انگشتی؟

بسیاری از کسانی که تازه وارد دنیای برنامه نویسی شدند، به بهانه های مختلف از زیر یاد گرفتن تایپ ده انگشتی فرار می کنند. شما چطور؟ آیا تایپ ده انگشتی یک مهارت واجب است؟

در این مقاله دلیل مهم بودن تایپ ده انگشتی برای برنامه نویسان را برسی خواهیم کرد.

 

تایپ ده انگشتی چیست؟

تایپ ده انگشتی یعنی تایپ با ده انگشت بدون نگاه کردن به صفحه کلید. یعنی انگشتانتان باید جای هر حرف را حفظ باشند و تا به کلمه ای فکر کردید آن کلمه تایپ شده باشد!

 

چرا تایپ ده انگشتی؟

در این قسمت قصد داریم چهار دلیل بیاوریم که چرا تایپ ده انگشتی از نان شب هم واجب تر است و چرا باید از تایپ 2 انگشتی خداحافظی کنیم.

1- سرعت: هر چقدر هم در تایپ 2 انگشتی ماهر باشیم نمی توانیم سرعتمان را به تایپ ده انگشتی برسانیم. چرا که ما در تایپ 2 انگشتی با چشم خود تایپ می کنیم، ولی در تایپ ده انگشتی اینطور نیست و ما طبق عادت و به صورت خودکار تایپ می کنیم.

2- دقت: همان طوری که در بخش قبل گفتیم، ما در تایپ ده انگشتی به صورت خودکار و طبق عادت تایپ می کنیم و این باعث میشود خطای ما به مرور زمان و تمرین به صفر برسد.

3- تمرکز روی کار اصلی: ما در تایپ 2 انگشتی، بیشتر تمرکز خود را روی پیدا کردن حروف برای تایپ کلمات می کنیم، ولی در تایپ ده انگشتی می توانیم تمام تمرکز خود را روی کار اصلی خود که ممکن است برنامه نویسی، نوشتن مقاله و... باشد بکنیم.

4- کمک به سلامتی: وقتی که با 2 انگشت تایپ می کنیم، مجبوریم که چشمان خود را مدام بین کیبورد و مانیتور جا به جا کنیم و کمرمان و گردنمان را مدام خم کنیم و این باعث آسیب شدید به گردن و کمرمان در مرور زمان می گردد. ولی هنگام تایپ ده انگشتی، چشمانمان فقط به مانیتور است و دیگر نیازی به خم کردن کمر و گردن نیست!

 

کلام آخر

در این مقاله تایپ ده انگشتی را برسی کردیم و فهمیدیم که چرا یاد گرفتن آن برای همه یک مهارت واجب است. پس به شما پیشنهاد می کنم اگر با تایپ سر و کار دارید(حتی اگر از آن فقط برای چت کردن استفاده می کنید!)، این مهارت مهم را یاد بگیرید و با تایپ 2 انگشتی خداحافظی کنید.

سینا بیات

نویسنده 1 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید

نظرات کاربران

برای درج نظر باید وارد سایت شوید