چرا بازاریابان دیجیتال باید برنامه نویسی پایتون را یاد بگیرند

شنبه 18 اردیبهشت 1400

با ادامه رشد صنعت بازاریابی دیجیتال و سخت تر شدن رقابت، بازاریابان سخت تلاش می‌کنند تا راه‌هایی برای افزایش کارایی خود پیدا کنند و از دیگران متمایز شوند. یکی از استراتژی‌هایی که روز به روز محبوب‌تر می‌شود، یادگیری شیوه کدنویسی با زبان پایتون (Python) است.

چرا بازاریابان دیجیتال باید برنامه نویسی پایتون را یاد بگیرند

پیش فرض پشت این روند جدید این است که دنیای فناوری به سمت سیستم های داده محور بیشتری مانند هوش مصنوعی و برنامه های تحلیل داده سوق پیدا می‌کند.

برای بازاریابان دیجیتال، مهارت‌های برنامه نویسی پایتون می‌تواند به تسهیل خودکارسازی و تحلیل داده، افزایش سئو و افزایش امنیت اطلاعات کمک کند. و بهترین قسمت چیست؟ یادگیری این زبان حتی برای کسانی که کاملا مبتدی هستند نیز آسان است.

در این مقاله ما در مورد 9 دلیل نیاز بازاریابان دیجیتال به یادگیری پایتون در سال 2021 و بعد از آن می‌پردازیم.

تحلیل و خودکارسازی کارآمد داده‌ها

پایتون یکی از قدرتمندترین زبان‌های برنامه‌ نویسی برای تحلیل و خودکارسازی داده ها است. داشتن مهارت‌های کدنویسی ارزشمندی خود را وقتی ثابت می‌کند که بخواهید پیشرفت و بازگشت سرمایه از کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال را نظارت کنید.

در مقایسه با برنامه های آماری مانند اکسل، پایتون در تحلیل مقدار زیادی از داده‌ها بسیار دقیق تر و بهتر عمل می‌کند. لازم به ذکر نیست که می‌تواند به طور خودکار داده ها را تولید و وارد کند.

علاوه بر این، پایتون با فراهم کردن طیف وسیعی از کتابخانه‌های داده برای تحلیل شما، فرآیند داده کاوی را آسان می‌سازد. می توانید طی چند ثانیه از طریق برنامه های خاص مجموعه داده‌های معینی را در این کتابخانه‌ها جستجو کنید.

با استفاده از این زبان، می‌توانید مجموعه داده‌ها را خودکار سازید، فرمت داده‌های تکراری را تسریع کنید، بررسی خطاها را سفارشی سازید، داده‌ها را سریع‌تر استخراج و پردازش کنید، و سازماندهی فایل‌ها را ساده کنید.

کتابخانه های متعدد و قدرتمند

پایتون با مجموعه‌ای از کتابخانه‌ها همراه است که بازاریابان دیجیتال حرفه‌ای با آن تحلیل، استخراج، پردازش، تبدیل، شفاف سازی، مصورسازی، خلاصه سازی، و گزارش گیری داده‌ها در مقیاس بزرگ را انجام می‌دهند.

چند نمونه از کتابخانه‌های اصلی پایتون SciPy، Pandas، NumPy، و StatsModel هستند. برخی از آن‌ها برای ایجاد کدهای سفارشی طراحی شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها برای ردیابی پارامترهایی مثل کلیک، نرخ تبدیل، و فعالیت‌های بررسی استفاده کنید.

سایر کتابخانه‌ها با نظارت یوتیوب، فیس‌بوک، گوگل و بسیاری دیگر با  APIهای خود می‌توانند به تصحیح خطاها و ارائه پیشنهاداتی برای بهبود محتوا کمک کند.

رفرنس‌های گسترده و جامعه مشتاق

پایتون دسترسی به طیف متنوعی از منابع را برای همه گروه‌های یادگیرنده فراهم می‌کند. این بدان معناست که برای یافتن راه‌ حل برای هر مسأله برنامه نویسی مشکلی نخواهید داشت. هر چیزی را که در مورد پایتون بخواهید یاد بگیرید، انواع آموزش‌ها در یوتیوب، دوره‌های رایگان آنلاین (آموزش رایگان مقدماتی تا پیشرفته پایتون) در سایت‌های مختلف یا مشاوره با کاربران دیگر در انجمن‌های رسانه‌های اجتماعی در دسترس است.

حتی بهتر از آن، پایتون با دستورالعمل‌های روشن همراه است. علاوه بر این، این زبان نیازی به کامپایل ندارد زیرا یک زبان مفسری و شیء گرا است.

سرانجام، یک جامعه مشتاق و باهوش مهارت‌های خود را در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی پایتون مانند GitHub و Reddit به اشتراک می‌گذارد. این انجمن‌ها دانش و پشتیبانی فراوانی را برای هر علاقه‌مند به یادگیری پایتون و تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه‌ای فراهم می کنند.

اهداف اجرایی و مدیریتی

اگر محصولات خود را به صورت آنلاین می‌فروشید، منطقی است که بعضی اوقات بخواهید به جای برون سپاری کارهای مهم مانند برنامه نویسی به افرادی که ممکن است استراتژی یا محصول شما را به درستی درک نکنند، خودتان کارهایی را انجام دهید. اینجاست که داشتن مهارت پایتون مفید است. شما می‌توانید هر آنچه را که نیاز دارید طراحی کنید و مشاغلی که می‌توانید به آن افتخار کنید را اجرا کنید.

علاوه بر این، پایتون شما را قادر می‌سازد تا یک رابط کارمند ایجاد کنید. این بدان معناست که کارمندان شما فقط می‌توانند آنچه را که شما از آن‌ها می‌خواهید تا در صفحه نمایش خود ببینید، تنها با مجوزهایی که برای فایل‌های اصلی دارند قابل دسترس است. این امر شما را از جاسوسی توسط رقیبان‌تان محافظت می‌کند.

امنیت اطلاعات

هنگام راه اندازی کسب و کارهای سطح بالا، محدود کردن برخی از اطلاعات مهم شرکت از عموم مهم است. خوشبختانه، پایتون می‌تواند با رمزگذاری و ذخیره سازی اطللاعات به شما کمک کند. اما حتی در آن صورت نیز می‌توانید حداکثر احتیاط را کسب کنید که بتوانید بدون کمک توسعه دهندگان دیگر برنامه نویسی کنید.

ابزاری کارآمد برای حل مشکلات

شما می‌توانید کدهای مختصر و کارآمدی ایجاد کنید که عملکرد ارگانیک تجارت آنلاین شما را تقویت کرده و با استفاده از مهارت‌های اساسی برنامه نویسی پایتون به رفع باگ‌ها کمک کند.

علاوه بر این، بیشتر مشکلات وب سایت را با استفاده از زبان و بدون مشورت توسعه دهندگان به راحتی حل کنید. به یاد داشته باشید، هر چقدر مهارت‌های کدنویسی پایتون شما پیشرفته‌تر باشد، برنامه‌ها و راه‌حل‌های بازاریابی شما نیز موثرتر خواهد بود.

بهبود بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مکان رتبه بندی کسب و کار آنلاین شما و تعداد افرادی که آن را در وب پیدا می‌کنند را تعیین می‌کند.

آیا رتبه کسب و کار شما در صفحه یکی از نتایج موتور جستجو است؟ اگر نه، تکنیک‌های سئو پایتون می‌تواند شما را به آنجا برساند!

مثلا شما می‌توانید از این زبان برنامه نویسی استفاده کنید تا وب را بررسی کرده و استراتژی‌های لینک سازی خود را با رقبایی که از آن برای رتبه بندی بهتر از شما در گوگل استفاده می‌کنند، دنبال کنید. پایتون همچنین به قابلیت‌هایی مجهز است که می‌تواند خطاهای وب سایت که بر سئو تأثیر می‌گذارد را شناسایی کند. این مورد شامل توانایی شناسایی موارد نسخه برداری محتوا، توضیحات و متا تگ های نامناسب یا از بین رفته، خطاهای 404، و نقشه های سایت ناقص است.

پردازش داده‌های بزرگ

با ادامه پیشرفت فناوری و دیجیتال سازی مشاغل، نیاز به یافتن راه‌های موثر برای سر و کار داشتن با حجم عظیمی از داده‌های تولید شده روزانه وجود دارد. برنامه پایتون می‌تواند با داده ها و کدها تماس مختصری حاصل کند، آن‌ها را ترکیب کند، تحلیل کند، پردازش و مصورسازی کند و آن‌ها را به اطلاعات معنادار تبدیل کند که به سود بازاریابان دیجیتال است. همانطور که قبلا گفته شد، این زبان برنامه نویسی قدرت زیادی دارد و مزیت بیشتری نسبت به مدیریت داده های مرسوم مانند اکسل دارد.

سازگاری با بسیاری از وب سرورها

پایتون با وب سرورهای مختلفی مانند Raspberry Pi به خوبی کار می‌کند و همچنین با تمام سیستم عامل های اصلی مثل macOS، Linux و Windows سازگار است. این امر احتمالا دلیل اصلی رشد سریع آن در دهه گذشته یا پس از آن بوده است.

آیا آماده یادگیری پایتون هستید؟

زبان برنامه نویسی پایتون به زودی می‌تواند خط باریکی باشد که بازاریاب‌های دیجیتال موفق را از بقیه جدا می‌کند. خبر خوب این است که یادگیری آن آسان است و برای شروع به تجربه کدنویسی قبلی نیازی ندارد. علاوه بر این، اگر در جایی گیر کنید، منابع زیادی در وب وجود دارد که بسیاری از آن‌ها رایگان هستند.

قطعا ما قول نمی‌دهیم که پیشرفته شدن در آن آسان است. مانند هر چیز جدیدی، یادگیری زبان برنامه نویسی نیز می‌تواند پیچیده، زمان‌بر و خسته‌کننده باشد. اما با توجه به اهمیت وظیفه بزرگی که یک بازاریاب دیجیتال دارد، آنچه که با استفاده از پایتون به دست خواهد آورد، یادگیری آن مطمئنا ارزش تلاش را دارد!

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • Python
  • 1k بازدید
  • 1 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید