زبان برنامه نویسی پایتون به سمت صدر فهرست محبوب ترین زبان های برنامه نویسی حرکت می کند

دوشنبه 29 شهریور 1400

زبان برنامه نویسی پایتون به رتبه اول رده بندی محبوب ترین زبان ها نزدیک می شود، در این مطلب درباره محبوبیت زبان برنامه نویسی پایتون در این لیست صحبت می کنیم

 زبان برنامه نویسی پایتون به سمت صدر فهرست محبوب ترین زبان های برنامه نویسی حرکت می کند

زبان برنامه نویسی پایتون در رتبه بندی ماه سپتامبر Tiobe بالاتر از زبان c قرار گرفته است. این زبان برنامه نویسی در رتبه بندی بسیار محبوب Tiobe فاصله خود با صدر جدول را به حدقل رسانده است و شاید برای شما جالب باشد که بدانید تنها 0.16 درصد از رهبر این لیست یعنی زبان برنامه نویسی سی عقب است. ارائه دهنده خدمات نرم افزاری Tiobe معتقد است پایتون می تواند به یک باره زبان برنامه نویس سی را پشت سر بگذارد و این کار نیز زبان برنامه نویسی پایتون را به سومین زبان برنامه نویسی تبدیل می کند که در کمتر از بیست سال از عمر خود موفق می شود صدر جدول محبوب ترین زبان های برنامه نویسی را به خود اختصاص دهد. زبان برنامه نویسی جاوا نیز در رتبه سوم این لیست قرار دارد.

رتبه دوم زبان برنامه نویسی پایتون برای دومین ماه متوالی

زبان برنامه نویسی پایتون موفق شده است که رتبه دوم خود در این لیست را برای دومین ماه پیاپی نیز حفظ کند. در ماه نوامبر بود که این زبان برنامه نویسی موفق شده برای اولین بار به رتبه دوم برسد. رتبه بندی زبان های برنامه نویسی Tiobe براساس فرمولی است که جستجوهای صورت گرفته مربوط به زبان های برنامه نویسی در موتورهای جستجویی مانند گوگل، یاهو، بینگ و یوتیوب را بررسی می کند. براساس این فرمول نیز تعداد مهندسان، فروشندگان شخص ثالث و دوره های مختلفی که درباره این زبان ها وجود دارد را اندازه گیری کرده و زبان های برنامه نویسی را رتبه بندی می کند.

رتبه اول پایتون در رتبه بندی Pypl

شاید برای شما جالب باشد که بدانید زبان برنامه نویسی پایتون در رتبه بندی Pypl در رتبه نخست به عنوان محبوب ترین زبان های برنامه نویسی قرار دارد. این رتبه بندی در واقع تعداد جستجوهای مربوط به زبان های برنامه نویسی را در گوگل تجزیه و تحلیل می کند.

این زبان برنامه نویسی در رتبه بندی RedMonk که در ماه ژوئن سال 2021 منتشر شد نیز موفق شد تا پس از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت در رتبه دوم قرار گیرد. این رتبه بندی میزان استفاده از زبان ها را براساس فرمولی که از استک اور فلو و گیت هاب استفاده می کند محاسبه کرده و این زبان ها را رتبه بندی می کند.

سایر زبان های برنامه نویسی در رتبه بندی Tiobe

در نسخه سپتامبر رتبه بندی Tiobe زبان برنامه نویسی Go که متعلق به گوگل است چهار رتبه بهبود پیدا کرده است. این زبان که در ماه گذشته در رتبه 18 قرار داشت در این ماه در رتبه 14 قرار گرفته است. زبان اسمبلی که در ماه گذشته در رتبه نهم قرار داشت در این ماه به رتبه 8 آمده و این در حالی است که زبان برنامه نویسی روبی که در ماه اوت در رتبه 15 این رتبه بندی قرار داشت در این ماه به رتبه 13 آمده است. مدل عامل Tiobe پل جانسون در این خصوص می گوید که این تغییرات در رتبه بندی ها بسیار کوچک است و پیدا کردن علت آنها می تواند بسیار دشوار باشد.

ده رتبه برتر در این رتبه بندی به ترتیب شامل موارد زیر هستند:

1- زبان سی: 11.83 درصد

2- پایتون: 11.67 درصد

3- جاوا: 11.12 درصد

4- سی پلاس پلاس: 7.13 درصد

5- سی شارپ: 5.78 درصد

6- ویژوال بیسیک: 4.62 درصد

7- جاوا اسکریپت: 2.55 درصد

8- اسمبلی: 2.42 درصد

9- پی اچ پی: 1.85 درصد

10- Sql: 1.8 درصد

 

در صورت تمایل میتوانید از آموزش رایگان پایتون در تاپ لرن استفاده کنید .

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • Python
  • 1k بازدید
  • 2 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید