نسخه 1.55 زبان rust چه ویژگی های جدیدی دارد

شنبه 3 مهر 1400

نسخه 1.55 زبان rust دارای ویژگی های جدید بسیار زیادی می باشد، در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره ویژگی های جدید نسخه 1.55 زبان rust صحبت کنیم.

 نسخه 1.55 زبان rust چه ویژگی های جدیدی دارد

زبان برنامه نویسی rust برای سهولت در توسعه نرم افزارهای امن و سریع طراحی و ساخته شده است. نسخه 1.55 زبان Rust دارای ویژگی های جدیدی است که در ادامه قصد صحبت درباره این ویژگی ها را داریم. رویکرد منحصر به فرد زبان برنامه نویسی Rust به شما کمک می کند تا کدهای بهتری را با زحمت کمتر نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی مانند سی، سی پلاس پلاس، Go و .... بنویسید. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که این زبان برنامه نویسی به صورت مرتب به روزرسانی می شود و اغلب شما می توانید هر ماه نسخه جدید را دانلود کنید. نسخه 1.55 زبان rust آخرین نسخه از این زبان است که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

نسخه 1.55 زبان Rust را از کجا دانلود کنیم؟

اگر در حال حاضر یکی از نسخه های قبلی زبان برنامه نویسی rust را روی سیستم خود نصب کرده اید می توانید با استفاده از دستور rustup به راحتی به آخرین نسخه از این زبان برنامه نویسی دسترسی پیدا کرده و آن را روی سیستم خود نصب کنید. برای این کار به شکل زیر عمل کنید:

$ rustup update stable

ویژگی های جدیدی که به نسخه 1.55 زبان برنامه نویسی rust اضافه شده است

نسخه 1.55 زبان برنامه نویسی rust که 9 سپتامبر 2021 منتشر شد تجزیه اعداد float را به شکل سریع تر و با دقت بالاتری انجام می دهد. پیاده سازی کتابخانه استاندارد float parsing به روزرسانی شده است تا از الگوریتم Eisel-Lemire استفاده کند که بهبودهای زیادی را در سرعت و دقت به همراه دارد. اخیرا برخی از موارد به شکل نامناسبی تجزیه می شدند که این موارد به طور کامل در نسخه 1.55 زبان rust برطرف شده است.

سایر ویژگی های جدید نسخه 1.55 زبان برنامه نویسی rust

- استفاده از محدوده های باز در الگوها تثبیت شده است.

- متدهای جدیدی برای پیاده سازی ویژگی ها به نسخه 1.55 rust اضافه شده است که باعث تثبیت هرچه بیشتر این زبان شده و از جمله آنها می توان به Bound::cloned و Drain::as_str اشاره کرد.

- پکیج منیجر Cargo در نسخه 1.55 زبان برنامه نویسی rust یک نسخه کپی شده از ارورهای به وجود آمده در برنامه را جمع آوری کرده و پس از پایان روند کامپایل کردن کدها آن را به شما ارائه می دهد. 

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید