نگاه کلی به نسخه 2022 ویژوال استودیو در مک

سه شنبه 20 مهر 1400

پیش نمایش نسخه جدید ویژوال استودیو برای سیستم عامل مک به زودی منتشر می شود، در این مطلب بیشتر درباره نسخه جدید ویژوال استودیو برای مک صحبت می کنیم.

 نگاه کلی به نسخه 2022 ویژوال استودیو در مک

مایکروسافت پیش نمایش اول از نسخه 2022 ویژوال استودیو را برای مک منتشر کرد. در اولین نگاه به این IDE متوجه ویژگی های انقلابی آن می شویم. این 64IDE بیتی را می توان به سادگی روی سیستم عامل مک اجرا کرد.

این نسخه پس از آزمایش توسط 4000 توسعه دهنده که در پیش نمایش خصوصی از آن استفاده می کنند منتشر خواهد شد.

برای فراهم کرده حسی مشابه مک برای این IDE رابط کاربری IDE دات نت به صورت کاملا نیتیو با استفاده از کدهای macOS در حال بازسازی است که باعث می شود تا به کاربران این IDE احساسی مشابه حس مک ارائه شود که این کار با استفاده از فناوری های کمکی صورت می گیرد.

البته باید بدانید که تلاش برای سیستم عامل مک کمی عقب تر از ویندوز است چرا که در حال حاضر ویندوز در تاریخ 15 سپتامبر پیش نمایش چهارم از این IDE را منتشر کرد.

ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره نسخه جدید ویژوال استودیو در مک صحبت کنیم و اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم.

نکات برجسته اولین پیش نمایش ویژوال استودیو 2022 برای مک

- سرعت و ثبات: در حالت بومی و نیتیو تیم سازنده این نسخه از ویژوال استودیو برای مک در حال بهبود عملکرد IDE می باشد و در تلاش است تا مشکلات طولانی که برای رابط کاربری به وجود می آید را برطرف کند.

- بهبود تجربه کاربری گیت: در حال حاضر یک نسخه از پنجره تغییرات گیت وجود دارد که گفته می شود بین IDE های مختلف ویژوال استودیو سازگاری بیشتری دارد.

پشتیبانی از دات نت 6 و نسخه 10 سی شارپ

آخرین تکنولوژی ویژوال استودیو به همراه انتشار کاندید اول دات نت 6 که ماه گذشته نیز ارسال شده بود و قرار است ماه آینده به عنوان پلتفرم یکپارچه سازی شده از همه ابزارهای توسعه دات نت تحت یک پلتفرم واحد شروع به کار کند، منتشر خواهد شد.

برخی از ویژگی های پیش نمایش ویژوال استودیو در مک

برای توسعه دهندگان وب و فضای ابری NET Core 3.1. و بالاتر در این پیش نمایش وجود دارد. علاوه بر این شما می توانید از یونیتی برای توسعه انواع بازی ها نیز استفاده کنید.

یکی از مواردی که در این پیش نمایش وجود ندارد پشتیبانی کامل از MAUI دات نت است که به عنوان نسل بعدی زامارین شناخته می شود. ارائه مبتنی بر فرم ها که پشتیبانی از دسکتاپ به آن اضافه شده است نیز در این نسخه وجود نخواهد داشت و نباید انتظار داشته باشید که تا نیمه دوم سال آینده ارائه شود.

Jordan Matthiesen مدیر برنامه ارشد پروژه ویژوال استودیو برای مک در تاریخ 30 سپتامبر بیان کرد: پروژه های MAUI دات نت ممکن است در نسخه 2022 Visual Studio برای سیستم عامل مک در دسترس باشند ولی در این نسخه دارای پشتیبانی بسیار محدودی خواهند بود. ما پشتیبانی از پروژه های MAUI دات نت را توسعه خواهیم داد که این شامل نصب workload، قالب ها، build/deploy/debug و بسیاری از ویژگی های دیگر در این نسخه از ویژوال استودیو خواهد بود. نکته بسیار جالبی که درباره این پیش نمایش وجود دارد این است که شما می توانید هر واکنشی را درباره پشتیبانی از MAUI دات نت در این IDE در صفحه مربوط به توسعه دهندگان از خود نشان دهید که بدون شک روی بهبود آن تاثیرگذار خواهد بود.

نکاتی مهم درباره این IDE

پیش نمایش اول این IDE از پروژه های نسخه سنتی زامارین به عنوان خود زامارین پشتیبانی می کند. فرم ها کم کم در حال ناپدید شدن هستند چرا که در نوامبر سال 2022 به طور کامل منسوخ خواهند شد.

ویژوال استودیو 2022 در کنار مشکلات مربوط به MAUI دات نت دارای مشکلات مربوط به توسعه و برنامه نویسی مخصوص به خود نیز می باشد که از جمله آنها می توان به قابلیت مطمئن بودن و ثبات این Ide اشاره کرد که این تیم در سال 2019 در سیستم عامل ویندوز با آن درگیر بودند.

سایر مواردی که در پیش نمایش یک این IDE قرار نخواهند داشت

-  Preferences: تنها زیر مجموعه ای از گزینه ها در این نسخه از ویژوال استودیو برای سیستم عامل مک در دسترس خواهند بود.

- گزینه های Solution & project: تنها زیرمجموعه ای از این گزینه ها در حال حاضر در دسترس قرار دارند.

- سیاست های کدنویسی

- پنجره ابزار مخصوص drag & drop

- مدیریت کننده افزونه ها

- دیالوگ های مخصوص گیت: branches، merge و rebase

- نتایج تست

- پنجره Tasks

- Document outline

-  جعبه ابزار مربوط به عبارت های منظم

- مدیریت ابزارهای شخصی سازی شده

در ادامه باید بدانید که نقشه راه این IDE موارد کلی زیر را در بر خواهد داشت:

- سریع و روان بودن برای همه: ویژوال استودیو برای سیستم عامل مک به رابط کاربری نیتیو سیستم عامل macOS منتقل شده است که بیش از 100 مشکل که در نسخه های قبلی ارائه شده بودند را برطرف می کند. گزارشات رسیده از این مشکل ها مربوط به عملکرد این IDE، مطمئن بودن، دسترسی و کیفیت محصول بودند.

-  یک IDE مدرن دات نت برای سیستم عامل مک: ظاهر و احساسی جدید را در Visual Studio برای سیستم عامل مک تجربه کنید که رابط کاربری مدرن آن را رابط کاربری این سیستم عامل ادغام شده است.

-  یک تجربه آشنا برای کاربران  Visual Studio: منوها، عبارات و بسیاری از موارد دیگر به روزرسانی شده اند که می تواند تجربه ای جذاب را در این زمینه به شما ارائه دهد.

صحبت پایانی

در نقشه راه این IDE آمده است که هدف از نسخه 2022 ویژوال استودیو برای سیستم عامل مک یک IDE مدرن برای دات نت است که تجربه مفیدی را در اختیار طرفداران Visual Studio قرار دهد.

امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد. 

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید