مزایای نوشتن برای برنامه نویسان

شنبه 22 آبان 1400

نوشتن برای یک برنامه نویس می تواند مزایای زیادی داشته باشد، در این مطلب درباره دلایل مختلف نوشتن به عنوان یک برنامه نویس صحبت می کنیم.

مزایای نوشتن برای برنامه نویسان

نوشتن به عنوان یک برنامه نویس دارای مزایای بسیار زیادی است که از جمله آنها می توان به مواردی مانند درآمد بیشتر، پیشرفت شخصی، افزایش شهرت و ... اشاره کرد. لازم نیست که هر ماه 10 هزار کلمه بنویسید. شما حتی مجبور نیستید که هر روز بنویسید و البته نیازی به داشتن پیش زمینه در خصوص نگارش و نویسندگی نیز نخواهید داشت. شما تنها نیازمند یک یا چند دلیل برای نوشتن هستید که ما در این مطلب قصد داریم 5 دلیل را برای این کار در اختیار شما قرار دهیم.

شهرت و اعتبار بیشتر برنامه نویس

یک دلیل بسیار خوب برای بیشتر توسعه دهندگان برای شروع نوشتن ایجاد نوعی اعتبار و شهرت بیشتر است. فرض کنید شما یک برنامه نویس هستید که می توانید به زبان جاوااسکریپت کدنویسی کنید و آن را به اپلیکیشن های مختلف تبدیل کنید اما هیچ کس دیگری نمی تواند این کار را انجام دهد. با شروع کردن نوشتن آنلاین به عنوان یک برنامه نویس درباره آنچه که برای این کار انجام می دهید به دیگران این فرصت را می دهید که با شما و مهارت هایی که دارید بیشتر آشنا شوند. این یک راهکار عالی برای بازاریابی است و باعث می شود تا دائما فرصت های شغلی بسیار خوبی را پیدا کنید.

شما حتی برای انجام این کار نیاز به وبلاگ شخصی خود ندارید. شما می توانید از شبکه های اجتماعی توییتر یا Reddit یا یکی از پلتفرم های فوق العاده Medium، Dev.to، Hashnode برای به اشتراک گذاشتن مطالب خود استفاده کنید.

آموزش به دیگران

یکی دیگر از دلایل فوق العاده برای شروع نوشتن به عنوان یک برنامه نویس کمک کردن به دیگران است. تقاضا برای توسعه دهندگان ماهر و متخصص هنوز هم در سراسر دنیا وجود دارد ولی دسترسی به مطالب آموزشی و سرمایه کافی برای خرید آنها بدون شک برای تمامی افراد وجود ندارد.

با ایجاد محتوا در قالب پست های وبلاگ، کتاب های الکترونیکی و ... می توانید به افراد دیگر کمک کنید چیزهای جدید را کشف کرده و یاد بگیرند و علاوه بر این مهارت های خود را نیز بهبود دهند.

این کاملا به شما بستگی دارد که قصد داشته باشید محتواهای خود را به صورت پولی یا رایگان منتشر کنید ولی با این حال پیشنهاد می کنیم در ابتدای کار چند محتوای رایگان منتشر کنید. این کار نه تنها به شما کمک می کند تا نویسنده بهتری شوید بلکه راه خوبی برای ایجاد اعتبار و شهرت بیشتر است و می تواند انگیزه شما را نیز افزایش دهد.

برای خودتان بنویسید

بسیاری از نویسنده هایی که به عنوان یک برنامه نویس مشغول به نوشتن هستند این کار را در ابتدا برای خودشان آغاز کرده بودند. آنها سعی می کردند افکار خود را به اشتراک گذاشته و بازخوردهای آن را دریافت کنند. برخی از آنها ادعا دارند که نوشتن گاهی اوقات اثر درمانی روی آنها دارد. ذهن توسعه دهندگان در بیشتر موارد پر از افکار و ایده های مختلف است و بدون شک نوشتن آنها می تواند به میزان زیادی برای این افراد کمک کننده باشد.

از به اشتراک گذاشتن شکست های خود و مسائلی که از آنها پشیمان هستید ولی نکات زیادی از آنها آموخته اید نترسید. زندگی همیشه روی خوش خود را به شما نشان نمی دهد و همیشه افرادی هستند که سعی می کنند اشخاص دیگر را به پایین بکشند. این افراد نباید شما را دلسرد کنند و شما باید این مسیر را ادامه دهید.

تبلیغات برنامه نویس با استفاده از نوشتن

یکی دیگر از دلایل بسیار مهم برای نوشتن مطلب توسط برنامه نویس ها جلب توجه عمومی است (چه برای خودتان، چه برای محصولی که ساخته اید و چه برای شرکتتان). بسیاری از توسعه دهندگان فقط و فقط با هدف محبوب شدن بیشتر می نویسند. امروزه پلتفرم هایی مانند توییتر، اینستاگرام و ... از این قابلیت پشتیبانی کرده و شرایط خوبی را برای تولید محتوای شما فراهم می کنند.

از نظر من نوشتن با هدف جلب توجه عمومی بسیار خوب است ولی دلایل محکم تری نیز برای نوشتن توسعه دهندگان وجود دارد. از نظر من اگر بدون نگاه کردن به لایک و دیسلایک هایی که برای هر پست می گیرید شروع به نوشتن کنید می توانید بدون استرس کار خود را انجام دهید و در دراز مدت قطعا نتیجه بسیار بهتری را دریافت خواهید کرد.

علاوه بر این شما باید سعی کنید تا جای ممکن از دیگران کپی نکنید، الهام گرفتن می تواند ایده خوبی باشد اما در نهایت باید روش خود برای نوشتن محتوا را پیدا کنید.

نوشتن برای پول بیشتر

نوشته های شما به عنوان یک برنامه نویس می تواند درآمد جانبی زیادی را نیز به همراه داشته باشد. امروزه بسیاری از توسعه دهندگان با مطلب نوشتن در Medium موفق می شوند درآمد چندین هزار دلاری داشته باشند. به نظر من نوشتن برای کسب درآمد می تواند یک هنر باشد. این کار نیازمند تمرکز ویژه ای است. در واقع با این کار تمرکز شما روی کسب درآمد خواهد بود. اگر قصد دارید کسب درآمد خوبی داشته باشید باید سعی کنید هرآنچه که می نویسید را با این موضوع هماهنگ کنید. مواردی مانند شهرت و ... تنها اهداف جانبی هستند و نمی توان به آنها به عنوان یک هدف اصلی نگاه کرد.

در زمان نوشتن برای پول به عنوان یک برنامه نویس شما باید اطمینان حاصل کنید که مقالات شما دائما توسط افراد زیادی مطالعه می شوند. در پلتفرم هایی مانند Medium شما باید بازدیدکننده های زیادی داشته باشید که برای این کار نیازمند یک محتوای جذاب خواهید بود. دلیل این موضوع این است که زمانی که یک فرد روی مطالعه مطالب شما صرف می کند می تواند تاثیر زیادی روی الگوریتمی که پرداختی شما در این پلتفرم را مشخص می کند بگذارد. سعی کنید با گروه های معروف تر در این زمینه همکاری کنید تا تعداد بازدیدهای مطالب خود را افزایش داده و در نتیجه درآمدتان نیز بیشتر شود.

دقت داشته باشید که امروزه برخی از سایت ها و پلتفرم های مختلف نیز درآمد ثابتی را در ازای هر مقاله به شما می پردازند که می توانید با استخدام در این سایت ها و پلتفرم ها درآمد مخصوص به خود را با نوشتن مقالات مختلف داشته باشید. اگر قصد کار کردن برای این برنامه ها را دارید باید دقت داشته باشید که دیگر تمرکز شما روی پول نیست و شما تنها باید روی معیارهای مختلف آن برنامه و پلتفرم تمرکز کنید.

سخن پایانی

دلایل زیادی برای شروع به نوشتن آنلاین وجود دارد. برخی از افراد گمان می کنند که برای شروع این کار نیازمند صرف زمان، انرژی و تمرکز زیادی هستند ولی باید بدانید که تنها باید شروع به نوشتن کنید. شروع به نوشتن آنلاین به شما کمک می کند تا کم کم وارد این مسیر شده و به موفقیت زیادی دست پیدا کنید. 

 

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید