10 مورد از کتاب های توسعه دهندگان که توسط توسعه دهندگان نوشته شده اند

دوشنبه 24 آبان 1400

آیا شما هم علاقه مند به آشنایی با بهترین کتاب های توسعه دهندگان هستید؟ ما در این مطلب به معرفی 10 مورد از بهترین کتاب های توسعه دهندگان می پردازیم.

 10 مورد از کتاب های توسعه دهندگان که توسط توسعه دهندگان نوشته شده اند

آشنایی با بهترین کتاب های توسعه دهندگان که توسط توسعه دهندگان نوشته شده اند می تواند به میزان زیادی به توسعه دهندگان کمک کند تا در حرفه خود بهبود پیدا کرده و مهارت های بیشتری را به دست بیاورند. این کتاب ها به شما کمک می کنند تا مهارت های خود در فضاهای مبتنی بر کلود را بهبود داده و به شکل بهتری کدهای خود را بنویسید.

امروزه کتاب های زیادی برای پیشرفت توسعه دهندگان وجود دارد که به آنها در یادگیری مهارت های جدید کمک می کند. مطالعه این کتاب های توسعه دهندگان به ویژه برای توسعه دهندگانی که علاقه مند هستند تا از سرعت پیشرفت صنعت تکنولوژی جا نمانند بسیار مفید و کاربردی است.

در این مقاله 10 کتاب فوق العاده که برای توسعه دهندگان نوشته شده است را به شما معرفی خواهیم کرد. این کتاب ها، کتاب های معمولی نیستند که شما بتوانید آنها را در هر لیستی پیدا کنید بلکه گنجینه ای برای توسعه دهندگان هستند که توسط کارشناسان این حوزه انتخاب شده اند.

Ten Ways To Make Money As A Develope

اولین مورد از کتاب های توسعه دهندگان توسط یک توسعه دهنده بسیار معروف به نام Florin Pop نوشته شده است. دلیل محبوبیت این توسعه دهنده به خاطر کانال یوتیوب او می باشد که چالش های دیوانه کننده ای را در این کانال اجرا می کند. از جمله این چالش ها می توان به چالش 10 پروژه جاوا اسکریپت در 10 ساعت اشاره کرد. یکی از ویژگی های مهم این توسعه دهنده این است که می داند چگونه از مهارت هایی که دارد برای به دست آوردن پول و کسب درآمد استفاده کند. او در کتاب جدید خود با نام Ten Ways To Make Money As A Developer، ده راه منحصر به فرد برای کسب درآمد به عنوان یک توسعه دهنده را به شما معرفی می کند. بنابراین اگر شما هم کنجکاو هستید که یاد بگیرید چگونه از طریق وبلاگ نویسی، ساخت محصولات SaaS، فریلنسینگ، مشاوره و ... کسب درآمد کنید به شما پیشنهاد می کنیم حتما این کتاب را مطالعه کنید.

The Tech Resume Inside Out از بهترین کتاب های توسعه دهندگان

به دست آوردن یک شغل جدید در دنیای تکنولوژی و فناوری مسئله ای است که بسیاری از افراد برای آن تلاش می کنند اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید بسیاری از افراد نمی دانند که چگونه یک رزومه خوب در دنیای تکنولوژی برای خود ایجاد کنند. داشتن یک رزومه که بتواند افراد را در دنیای تکنولوژی از سایر رقبا متمایز کند آرزوی بسیاری از افرادی است که در این زمینه فعالیت دارند.

Gergely Orozs یکی از بهترین توسعه دهندگان است که برای شرکت های مختلفی از جمله Uber، Skype و Microsoft کار کرده است. او از تجربه گسترده خود در بررسی صدها رزومه از توسعه دهندگان صحبت می کند و از این اطلاعات برای نوشتن کتاب فوق العاده خود استفاده کرده است. در این کتاب Gergely Orozs دقیقا به شما نشان می دهد که چگونه می توانید یک رزومه برجسته را برای خود ایجاد کنید.

علاوه بر این باید دقت داشته باشید که او در این کتاب توصیه های خاصی در مورد آنچه که استخدام کنندگان در رزومه ها دنبال می کنند به شما ارائه می دهد و به شما توضیح می دهد زمانی که شما یک رزومه را برای یک شرکت بزرگ ارسال می کنید دقیقا چه اتفاقی می افتد. در انتها نیز او سه قالب را برای ایجاد رزومه در اختیار شما قرار می دهد.

آشنایی با کتاب Content For Developers

مهارت نوشتن یک مهارت بسیار کاربردی و سودمند برای تمامی توسعه دهندگان به شمار می آید. برای این که بتوانید به عنوان یک توسعه دهنده برای خود بازاریابی کنید، یک وبلاگ را برای خود ایجاد کنید و .... شما باید این مهارت را در خود تقویت کنید.

تنظیم یک استراتژی محتوا برای نوشتن محتوای حرفه ای و باکیفیت و همینطور روال نوشتن به همین سادگی ها نیست. بسیاری از توسعه دهندگان با نوشتن به صورت استاندارد و حرفه ای مشکل دارند.

کتاب Content For Developers یکی از بهترین کتاب های توسعه دهندگان است که توسط Maedah Batool مدیر محتوا و سخنران جامعه توسعه دهندگان Node.js نوشته شده است. او در این کتاب قوانین ساده نگارش و بیش از 30 نکته و ترفند را برای داشتن یک محتوای حرفه ای به شما ارائه می دهد و به شما کمک می کند تا نویسنده بهتری شوید. به همین علت است که این کتاب در لیست ما به عنوان یکی از بهترین کتاب های توسعه دهندگان قرار گرفته است.

Building an Effective Dev Portfolio از دیگر کتاب های توسعه دهندگان

داشتن یک رزومه خوب برای نشان دادن به استخدام کنندگان، مشتریان و کارفرمایان بالقوه می تواند به عنوان یک دارایی بسیار بزرگ شناخته شود که هر توسعه دهنده ای به آن نیاز دارد. به همین علت است که شما پیش از این که اقدام به ارسال رزومه خود به شرکت ها و کارفرمایان کنید باید اطمینان حاصل کنید که رزومه جذابی را ایجاد کرده اید.

Josh Comeau به میزان زیادی این مسئله را از روی تجربه می داند. او صدها سایت نمونه کار و رزومه را بررسی کرده است و به توسعه دهندگان بی شماری در این زمینه کمک کرده است تا با بهبود نمونه کارهای خود وارد شرکت های بزرگ شوند.

او تمام دانش خود را در این کتاب قرار داده است و به همین علت است که این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب های توسعه دهندگان به شمار می آید و بسیاری از توسعه دهندگان در سراسر دنیا آن را مطالعه کرده اند.

آشنایی با کتاب The Good Parts of AWS

آیا تا به حال کنسول AWS آمازون را امتحان کرده اید؟ اگر شما هم از این کنسول استفاده کرده باشید حتما به این فکر کرده اید که با این حجم از خدمات چه کارهایی می توانید انجام دهید.

The Good Parts of AWS یکی از بهترین کتاب های توسعه دهندگان است که توسط Daniel Vassallo و Josh Pschorr نوشته شده است. این دو شخص بیش از 10 سال برای شرکت آمازون کار کرده اند و به همین علت نیز با تمامی بخش های این کنسول آشنا هستند. آنها همه خدماتی که کنسول آمازون به شما ارائه می دهد را پوشش نمی دهند بلکه تنها درباره بخش هایی صحبت می کنند که خودشان از آنها استفاده کرده اند و توسعه دهندگان دیگر نیز باید آنها را بیاموزند.

آنها تکنیکی را در این کتاب به شما ارائه می دهند که بتوانید تصمیمات فنی بهتری بگیرید. از جمله این تصمیمات فنی نیز می توان به انتخاب زبان برنامه نویسی، فریم ورک، پایگاه داده، سرویس ابری و ... اشاره کرد.

The Standout Developer از دیگر کتاب های توسعه دهندگان که حتما باید آن را مطالعه کنید

Randal Kanna نویسنده این کتاب فوق العاده به خوبی می داند که جستجوی یک شغل جدید در دنیای تکنولوژی می تواند چقدر استرس زا باشد. مصاحبه های کدنویسی بسیار دشوار، رقابت با ده ها فارغ التحصیل در رشته علوم کامپیوتر و همین طور رقابت با افرادی که ده ها سال تجربه دارند معمولا می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. خوشبختانه Randal Kanna در این کتاب به میزان زیادی به شما کمک کرده است. او نه تنها در این کتاب به شما می آموزد که چگونه یک رزومه حرفه ای بسازید بلکه به شما نشان می دهد که چگونه موفق شده است تا شرکت های FAMANG را وادار به تماس با خود کند.

علاوه بر این شما در این کتاب یاد می گیرید چگونه برای مصاحبه های کدنویسی آماده شوید و یک وبلاگ قدرتمند را برای خود ایجاد کنید.

معرفی کتاب Cloud Native Web Development

آیا تا به حال فکر کرده اید که ساخت یک برنامه وب معمولی این روزها چگونه به نظر می رسد؟ آیا مقداری کد HTML ایستا، مقداری CSS برای ساخت استایل ها و یک generic بک اند برای ساخت انواع فرم ها می تواند برای این کار کافی باشد؟ من به شما قول می دهم که این روزها ساخت برنامه های تحت وب بسیار دشوارتر از این است.

نیازی به ترس نیست. نویسنده این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب های توسعه دهندگان یعنی Mike Nikles شما را وارد یک فرایند فوق العاده برای یادگیری مهارت های وب می کند. او از سرویس هایی مانند Firebase گوگل، ترکیبی از Svelte و Sapper برای توسعه اپلیکیشن،  TailWind CSS برای ساخت استایل ها و سایر منابع جذاب توسعه وب در این کتاب استفاده می کند.

The Coding Career Handbook از مفیدترین کتاب های توسعه دهندگان

احتمالا بسیاری از شما  Shawn Wang را که معروف به Swyx است می شناسید. کتاب The Coding Career Handbook یکی از بهترین کتاب های توسعه دهندگان است که توسط او نوشته شده است. این کتاب به شما نشان نمی دهد که چگونه می توانید به یک کدنویس موفق تبدیل شوید چرا که یک مسیر ثابت برای این کار وجود ندارد. در عوض این کتاب تعداد زیادی از تجارب مختلف توسعه دهندگان موفق را در اختیار شما قرار می دهد. این کتاب به شما کمک می کند تا سبک خاص خود را در کدنویسی ایجاد کنید. شما مجبور نیستید که حتما به نصیحت ها و توصیه های این کتاب عمل کنید ولی مطمئن باشید که مطالعه آن می تواند به عنوان یک توسعه دهنده برای شما مفید باشد. به همین علت است که در لیست ما به عنوان یکی از بهترین کتاب های توسعه دهندگان قرار گرفته است.

آشنایی با کتاب Pure React

فریم ورک React احتمالا معروف ترین و پرکاربردترین فریم ورک زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت می باشد. آشنایی با اکوسیستم این فریم ورک، کتابخانه ها، ابزارها و ... می تواند به میزان زیادی برای توسعه دهندگان مفید و کاربردی باشد.

Dave Ceddia در این کتاب به شما آموزش می دهد که چگونه در این فریم ورک فکر کنید. او روش یادگیری از طریق عمل را به شما آموزش می دهد و شما می توانید با ساختن برنامه های متمرکز کوچک تمرین عملی نیز داشته باشید. در این کتاب چندین تمرین فوق العاده نیز برای شما در نظر گرفته شده است. تمامی این عوامل در کنار یکدیگر باعث می شود تا این کتاب یکی از بهترین کتاب های توسعه دهندگان به شمار بیاید.

Grokking the Java Interview آخرین مورد از کتاب های توسعه دهندگان

زبان برنامه نویسی جاوا هنوز هم یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی در دنیا است. این زبان برنامه نویسی مورد اعتماد بسیاری از شرکت های بزرگ در دنیا و باید بدانید که قسمت اعظم پشته AWS نیز با استفاده از جاوا نوشته شده است. شما می توانید از این زبان برای ساخت اپلیکیشن های بسیار کاربردی استفاده کنید. به همین علت نیز یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا می تواند برای هر توسعه دهنده ای مفید باشد.

شما برای به دست آوردن یک موقعیت شغلی پردرآمد و هیجان انگیز به عنوان توسعه دهنده جاوا اغلب با مصاحبه های کدنویسی مواجه می شوید که بسیاری از توسعه دهندگان مختلف در سراسر دنیا با آن مشکل دارند و آن را چالش بزرگی می بینند.

خوشبختانه Javin Paul یکی از معروف ترین توسعه دهندگان و بلاگرهای زبان برنامه نویسی جاوا کتاب جدیدی را در این زمینه نوشته است که در آن شما هر آنچه که باید برای یادگیری این زبان برنامه نویسی بدانید را پیدا خواهید کرد. این کتاب که یکی از بهترین کتاب های توسعه دهندگان است به طور خاص برای مصاحبه های کدنویسی طراحی و ساخته شده است و مباحث اساسی را نیز در این زمینه به طور کامل به شما آموزش می دهد.

اگر شما هم قصد یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا را دارید بدون شک مطالعه این مورد از کتاب های توسعه دهندگان می تواند به میزان زیادی برای شما مفید و کاربردی باشد.

صحبت پایانی

بدون شک مطالعه این 10 مورد از کتاب های توسعه دهندگان که در این مطلب معرفی کردیم برای هر توسعه دهنده ای لازم و ضروری است. اگر شما هم به موضوع هر یک از این کتاب ها علاقه مند هستید به شما پیشنهاد می کنیم همین حالا دست به کار شوید و آن را مطالعه کنید.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید