با این کد #C ، می توانید آدرس MAC سیستم خود را بدست آورید

سه شنبه 18 تیر 1392

با این کد #C ، می توانید آدرس MAC سیستم خود را بدست آورید <br/> MAC Address چیست ؟ <br/> هر کامپیوتر موجود در شبکه به منظور ایجاد ارتباط با سایر کامپیوترها ،می بایست شناسائی و دارای یک آدرس منحصربفرد باشد . قطعا” تاکنون با آدرس های IP و یا MAC ( اقتباس شده از کلمات Media Access Control ) برخورد داشته اید

MAC Address چیست ؟
هر کامپیوتر موجود در شبکه به منظور ایجاد ارتباط با سایر کامپیوترها ،می بایست شناسائی و دارای یک آدرس منحصربفرد باشد . قطعا” تاکنون با آدرس های IP و یا MAC ( اقتباس شده از کلمات Media Access Control ) برخورد داشته اید و شاید این سوال برای شما مطرح شده باشد که اولا “ضرورت وجود دو نوع آدرس چیست و ثانیا” جایگاه اسفاده از آنان چیست ؟
MAC Address ، یک آدرس فیزیکی است در حالی که آدرس های IP ، به منزله آدرس های منطقی می باشند. آدرس های منطقی شما را ملزم می نمایند که به منظور پیکربندی کامپیوتر و کارت شبکه ، درایورها و یا پروتکل های خاصی را در حافظه مستقر نمائید ( مثلا” استفاده از آدرس های IP ) . این وضعیت در رابطه با MAC Address صدق نخواهد کرد و اینگونه آدرس ها نیازمند درایور های خاصی نخواهند بود ، چراکه آدرس های فوق درون تراشه کارت شبکه قرار می گیرند .

با این کد #C ، می توانید آدرس MAC سیستم خود را بدست آورید.

 


فایل های ضمیمه

MohammadJavad

نویسنده 86 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 2k بازدید
  • 2 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید