برچسب شکست خطوط یا <br>

یکشنبه 6 مرداد 1392

برچسب شکست خطوط یا <br> <br/> در خیلی از مواقع هنگام طراحی صفحات سایت با استفاده از HTML، شما نیاز دارید یک قسمت را از یک بخش دیگری به روشی جدا کنید. برای این کار روش های گوناگونی وجود دارد، که یکی از آنها استفاده از برچسب <br> به معنای شکستن است.

در خیلی از مواقع هنگام طراحی صفحات سایت با استفاده از HTML، شما نیاز دارید یک قسمت را از یک بخش دیگری به روشی جدا کنید. برای این کار روش های گوناگونی وجود دارد، که یکی از آنها استفاده از برچسب <br> به معنای شکستن است. این برچسب از آنجایی که آغاز می شود خط را می شکند و به خط بعدی می رود.

 

این برچسب یکی از برچسب های ساده HTML است که برای زیبا سازی صفحه وب بسیار راحتی می توان از آن استفاده کرد. در برخی مواقع لازم است که بین دو جزء از صفحه فاصله بیاندازید. مثلاً بین یک تصویر و متونی که در ادامه آن می آید. برای این کار، بین این دو جزء از صفحه وب مان باید از این برچسب استفاده کنیم.

<br class="" id="">

از مشخصه هایی که این برچسب می گیرد، مربوط به ویرای آن با CSS است که Class و Id می باشد. زمانی که این مشخصه ها را با مقداری پر می کنید، می توانید در صفحات سبک بندی صفحه، برای آن ها قاعده سی اس اس تعریف کنید و آنها را سبک بندی کنید.

همین کدهای سبک بندی سی اس اس را درون خود این برچسب، با مشخه Style هم قابل استفاده است که اینکار توصیه نمی شود.

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان
  • HTML
  • 1k بازدید
  • 0 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید