برچسب <b> یا ضخیم نویسی

یکشنبه 6 مرداد 1392

برچسب <b> یا ضخیم نویسی <br/> در HTML برچسب هایی برای سبک دادن به متن بکار می روند. از این دست برچسب <b> هم شامل آنهاست که شما با آن می توانید قسمتی از متن را که می خواهید بزرگ بنویسید تا برای بازدید کنندگان جلب توجه کند.

در HTML برچسب هایی برای سبک دادن به متن بکار می روند. از این دست برچسب <b> هم شامل آنهاست که شما با آن می توانید قسمتی از متن را که می خواهید بزرگ بنویسید تا برای بازدید کنندگان جلب توجه کند. نحوه استفاده از آن دقیقاً مانند بقیه برچسب های HTML است و از دو برچسب باز و بسته تشکیل می شود.

کلمه مقابل را ببینید: ضخیم نویسی، این کلمه با برچسب <B> نوشته شده است که کد آن به شکل زیر در می آید:

<b>This text is bold</b>

کل متن بالا که در بین این دو برچسب نوشته شده است به شکل ضخیم نوشته می شود. فکر نمی کنم توضیح بیشتری در مورد آن نیاز باشد، چون این برچسب علاوه بر سادگی اش، تقریباً هیچ مشخصه مهمی هم ندارد.

 

ولی نکته ای که باید در ذهن داشته باشید این است که یک برچسب دیگر به نام Strong هم دقیقاً مانند این برچسب کار بزرگ و درشت کردن متن را انجام می دهد. ولی یک تفاوت اصلی را  شما باید در استفاده از این دو به یاد داشته باشید. زمانی که صفحه خود را برای موتور های جست و جو بهینه می کنید، به کار بردن برچسب <b> چندان اهمیتی برای موتور های جست و جو ندارد و فقط کار درشت نمایی متن برای کاربر را دارد.

ولی برچسب Strong که به شکل <strong> نوشته می شود، کلماتی که در بین آن قرار می گیرد، برای موتور جست و جو مانند گوگل بسیار مهم تلقی می شود و گوگل بروی آن تمرکز بیشتری نسبت به دیگر کلمات و جملات صفحه شما می کند.

کلاً استفاده از برچسب HTML باید از روی حساب و کتاب باشد، و هرچند امکان دارد که دو برچسب به ظاهر یک کار را انجام دهند، ولی باید به عمق مساله پی ببرید که هیچ وقت دو برچسب به صورت بی هدف یک کار را انجام نمی دهند و یک مساله حساب شده است.

در هنگام ضخیم نویسی در بین جملات نوشته های سایت هم باید به این موضوع توجه داشته باشید که در برخی مواقع نیازی نیست که یک کلمه برای موتور جست و جو حساسیت زا باشد، و فقط می خواهید برای بازدید کنندگان جلب توجه کند. پس بهتر است از <b> استفاده کنید به با بکار بردن همین نکات ریز ولی اساسی به بهبود رتبه سایت خود در موتور جست و جو هم کمک کرده اید.

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان
  • HTML
  • 1k بازدید
  • 0 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید