برچسب پاراگراف یا بند یا <p>

یکشنبه 6 مرداد 1392

برچسب پاراگراف یا بند یا <p> <br/> در HTML برچست های گوناگونی برای ساختار بندی محتوا و متون صفحه وجود دارد، برچسب پاراگراف یا یند یکی از آن برچسب هاست.

در HTML برچست های گوناگونی برای ساختار بندی محتوا و متون صفحه وجود دارد، برچسب پاراگراف یا یند یکی از آن برچسب هاست. حتماً با بند بند کردن نوشته ها و خطوط متون در برنامه های ویرایشگر متن آشنایی دارید. شما باید متن ها را از نظر مفهوم و کارکرد به قسمت های مختلف تجزیه کنید که به هر بخش یک پاراگراف گفته می شود. که با برچسب <p> به نمایش در می آید. در این نوشته در مورد این برچسب بیشتر صحبت خواهیم کرد.

شاید یکی از برچسب هایی که در همه صفحات سایت ها دیده می شود همین برچسب بند باشد. چون متن یکی از اجزاء صفحات وب است که جدایی ناپذیر است. علاوه بر دسته بندی قسمت های مختلف متن های یک صفحه براساس محتوا، شاید برای ساختار بندی بقیه اجزاء صفحه هم از برچسب پاراگراف استفاده شود.

زمانی هم که این چنین برچسب هایی را در صفحه خود مشخص می کنید، می توانید با استفاده از دستورات سبک دهی (CSS) ظاهر و شکل آن را تغییر دهید. به غیر از آن خود این برچسب ویژگی هایی را دارد که ظاهر پاراگراف را تنظیم می کنند ولی امروزه استفاده از آنها چندان مناسب و استاندارد نیست.

این برچسب به صورت زیر نوشته می شود:

<p>This is a texe for you web page</p>

در بین این دو قسمت باز و بسته برچسب بند، شما هر تعداد کلمه برای تشکیل پاراگراف که خواسته باشید می توانید بنویسید. حتی از برچسب های دیگر هم که برای سبک داده به متن استفاده می شوند، قادر به بهره بردن هستید. به عنوان مثال شاید خواسته باشید یک قسمت از متن را با برچسب <strong> ضخیم کنید تا با برچسب <i> آن را کج کنید.

از مشخصه هایی که این برچسب به خود می گیرد، می توان به dir برای تعیین مسیر نوشتن و Title برای اختصاص یک عنوان آن اشاره کرد. مقدار dir را شما می توانید rtl برای راست به چپ یا ltr برای چپ به راست تعیین کنید. title را هم هر مقداری که می خواهید قرار دهید، هرچند امروزه از این مشخصه استفاده آنچنانی نمی شود و اگر شما هم استفاده نکنید، مشکلی پیش نخواهید آمد.

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان
  • HTML
  • 1k بازدید
  • 0 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید