برچسب Script در HTML

یکشنبه 6 مرداد 1392

برچسب Script در HTML <br/> برچسب هایی در HTML هستند که برای شما پرونده های دیگری را برای اجرا شدن در صفحه از مکانی دیگر فراخوانی می کنند. برچسب Script هم یکی از آنهاست. شما با استفاده از آن می توانید یک سند اسکریپت را به صفحه html خود الحاق کنید و در زمان بارگذاری صفحه برای بازدیدکنندگان، آن را اجرا کنید.

برچسب هایی در HTML هستند که برای شما پرونده های دیگری را برای اجرا شدن در صفحه از مکانی دیگر فراخوانی می کنند. برچسب Script هم یکی از آنهاست. شما با استفاده از آن می توانید یک سند اسکریپت را به صفحه html خود الحاق کنید و در زمان بارگذاری صفحه برای بازدیدکنندگان، آن را اجرا کنید.

زبان برنامه نویسی JavaScript برای شما یک امکانی را می سازد تا بوسیله صفحات سایتتان با کاربران تعامل بیشتری برقرار کنید. برای این کار شما باید بتوانید با جاوا اسکریپت دستوراتی را بنویسید و آنها را در مرورگر های کاربران وبلاگ یا سایتتان اجرا کنید.

 

ولی راه های مختلفی برای الصاق این گونه پرونده ها به صفحات HTML وجود دارد که یکی از آنها استفاده از برچسب Script در قسمت سرصفحه کدهای اچ تی ام ال ماست. یعنی شما باید بین برچسب های <head> و <head/> کد زیر را قرار دهید تا صفحه جاوا اسکریپتی که ساخته اید و در یک مکانی آن را بارگذاری کرده اید به صفحه شما متصل شود.

<script type="text/javascript" src="javascript.js"></script>

در این برچسب شما با دو مشخصه روبرو هستید که یکی type و دیگری scr است. مشخصه اول برای مرورگر نوع پرونده را مشخص می کند و در اینجا که مقدار آن text/javascript نوشته شده است به مرورگر می فهماند که با یک پرونده جاوا اسکریپت طرف است.

مشخصه src هم آدرس آن پرونده را مشخص می کند. زمانی که پرونده جاوا اسکریپت و خود سند HTML ما در یک پوشه از فضای میزبانی قرار گرفته باشد، نیازی نیست که آدرس کامل پرونده جاوا اسکریپت را در برابر مشخصه src بنویسیم، در این حالت نام پرونده کفایت می کند.

پس کار این برچسب الحاق یک پرونده JavaScript به سند HTML ماست که با چگونگی آن آشنا شدید.

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان
  • HTML
  • 1k بازدید
  • 1 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید